Nog niet ongesteld!

Hoi,

Ik ben 13 jaar en ben nog niet ongesteld geweest. Ik ben bang dat dit iets ernstigs is,want al mijn vriendinnen zijn al ongesteld geweest behalve ik. Ik wil heel graag ongesteld worden,omdat ik later kinderen wil hebben. Ik heb gehoord dat als je niet ongesteld wordt je geen kinderen kan krijgen. Die wil ik wel natuurlijk.

Ik heb ook geen borsten,soms doe ik mijn shirt even omhoog voor die spiegel om te kijken of ik wat heb. Het is niet niks,want ik zie dat het een vorm heeft nu en dat het al op een borst lijkt. Maar ze zijn nog heel klein. Als ik kleren aan heb zie je bobbeltjes.

Ook heb ik de laatste tijd vaak last van witte plakkerig spul dat uit mijn vagina komt. Ik heb gegoogeld wat dit is en dit noem je afscheiding. Als ik nu zou moeten schatten hoevaak ik dit heb,is dat ongeveer één keer in de twee dagen. Misschien wel elke dag.

Ik wil wel nog even zeggen dat ik liever geen gemene of rare reacties wil lezen,want ik heb hier nooit over gepraat en vindt het ook wel een beetje spannend om dit op internet te delen. Ik stel me nu kwetsbaar namelijk kwetsbaar op.

Bedankt voor het lezen.

Ik kan me voorstellen dat je heel erg onzeker bent hierover maar dit hoort echt bij de leeftijd. Sommige meiden zijn er vroeg bij en andere zijn er wat later mee. Je hoeft echt niet in paniek te raken, je bent pas 13. Je hebt tijd zat. Er is nog echt helemaal niks waar je je zorgen om moet maken wat betreft de puberteit :slightly_smiling_face:
Verder nog een tip, gebruik eens de zoekfunctie op het forum. Zo kun je lezen dat je echt niet de enige bent die zich zo voelt, en dan hoef je ook niet bij elke vraag die je hebt een topic aan te maken :slightly_smiling_face:

Op je 13e nog niet ongesteld zijn is helemaal niet gek hoor. Sommige meisjes zijn 14 of 15 voordat ze voor het eerst ongesteld worden. :slightly_smiling_face:

Als je veel afscheiding hebt, kan dat een teken zijn dat je eerste menstruatie eraan zit te komen. Maar maak je voor nu geen zorgen, het is niet gek dat je nog niet ongesteld bent geweest.

Je bent nog maar 13, relax. Het komt vanzelf wel. De ene is eerder ‘‘rijp’’ dan de ander. Ik was volgens mij 14.

Ik was 14 toen ik ongesteld werd. Ik had toen ook nog geen borsten maar uiteindelijk geëindigd met een 70D. Het komt allemaal wel hoor, bij de een alleen wat eerder dan bij de ander! :wink:

Dit dus, de een is het al in groep 7 en de ander pas in de 4e klas oid . Zelfde geldt voor borsten, de een heeft al cup D op de basisschool en de ander komt biet verder dan cup A, niet dat dit erg is oid

Je hoeft je er totaal geen zorgen over te maken. Ik zelf werd ongesteld toen ik 12 was, geen idee of dat vroeg is eigenlijk. Ben nu 16, maar heb 2 vriendinnen van 15/16 waarbij nu pas hun borstgroei echt op gang komt. Je bent dus zeker niet de enige en 13 is ook nog een stuk jonger.

Wat betreft je afscheiding, kan ook betekenen dat je binnenkort ongesteld gaat worden. En elk meisje heeft het op een gegeven moment, gewoon wennen dus :slightly_smiling_face:

http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/het-grote-menstruatietopic-227081.2950.html

Mag in dit topic!