nog niet ongesteld.

Ik zit ergens mee.
Ik ben namelijk bijna veertien en nog steeds niet ongesteld. Al mijn vriendinnen zijn een stuk jonger dan ik en al wel ongesteld. Ze hebben het er altijd over met z’n drieen , en dan kan ik weer niet meepraten erover. En dan voel ik me het kleine meisje weet je wel? ook al ben ik eens stuk ouder dan hun maarja. Mijn borsten zijn al volgroeid en ik heb schaamhaar , ook heb ik al wel een jaren lang erg veel afscheiding, ik draag ook maandverband of inlegkruisjes omdat ik anders een te natte onderbroek krijg. moet ik me zorgen maken?

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Sommige meisjes worden op hun 11e ongesteld, anderen op hun 16e. Toch kun je best de huisarts bellen als jij je daardoor beter voelt.

Geen zorgen maken, er is geen leeftijd waarop je als meisje perse ongesteld moet worden. Pas als je 18 bent en nog niet ongesteld ben zou ik me zorgen maken. Maar ik snap dat je het vervelend vind dat je vriendinnen het wel zijn en je er niet over mee kan praten Het verschilt gewoon heel erg per meisje wanneer je ongesteld wordt. Het komt vanzelf wel. Geniet er nog maar even van want zo prettig is het niet, liefs

Don’t worrie! Ik was zelf elf jaar oud, maar veel kinderen worden pas rond hun vijftiende. Meestal is het ook op de leeftijd waar jou moeder ongesteld werd, word jij ook ongesteld. Alleen bij mij was dat niet zo, want mijn moeder was zestien en ik dus elf haha.

Geen zorgen, ik ben begin van mijn veertiende ongesteld geworden en een paar van mijn vriendinnen al op hun elfde of twaalfde, anderen weer 15, 16. Het verschild per persoon. Misschien kun je aan je moeder vragen op welke leeftijd zij voor het eerst ongesteld was, vaak komt het bij jou ook rond die leeftijd.