Nog niet klaar voor een relatie...

Hoi! Ik en mijn vriend zijn nu zo’n 6 maanden samen. Sinds 2 weken gedraagt hij zich een beetje afstandelijk en nu kwam er eindelijk uit dat hij denkt dat hij misschien nog niet klaar is voor een relatie. Waardoor? Doordat hij nog teveel dingen heeft wat hij leuk vind. Ik wil absoluut dat onze relatie wel werkt en ik ben echt niet iemand die hem gaat remmen in de dingen die hij leuk vind. Hoef ook niet elke morgen een heel gesprek hoe hij geslapen heeft en s’avonds over hoe zijn dag was op zijn werk of school. Hoe moet ik het nu veder aanpakken? Hij is zo onzeker en volgens mij ook een beetje bang…

Wat bedoelt hij met dat hij teveel dingen heeft wat hij leuk vindt? Dat hij het te druk heeft ofzo? Ik zou er nog eens goed met hem over praten wat hij nou precies wil en hoe hij het liefst de relatie ziet. En dan kun jij bekijken of je je daarin kan vinden.

Praat met hem. Vraag waarom hij denkt dat hij er niet klaar voor is. Kan idd angst zijn, het kan zijn dat hij gewoonweg geen vriendin wilt, tijd voor zichzelf wilt, misschien is er iets gebeurd etc. Hoezo denkt hij dat hij die dingen niet kan doen en tegelijkertijd ook samen zijn met jou? Misschien is het een slappe smoes om het uit te maken? Als je weet hoe het zit kun je pas verder kijken.

Wat zijn die dingen die hij leuk vindt? Vraag daar naar en kijk of hij dat gewoon in jullie relatie kan doen. Als het veel uitgaan is en met jan en alleman lopen zoenen, tja dan is een relatie inderdaad belemmerend, maar als hij een keer op vakantie wil met vrienden kan dat ook prima als je een relatie hebt. En zolang hij genoeg tijd in de week heeft om dingen voor zichzelf te kunnen doen, maar daarbij ook tijd voor jou maakt, zie ik geen probleem.

Ik zou gewoon echt met hem in gesprek gaan over wat hij dan allemaal wilt en daarbij oplossingen roepen. En als hij daar omheen draait is het misschien wel een smoesje om het uit te maken ofzo en vond hij dat hij een ‘goede’ reden moest hebben? Mensen zijn daar namelijk af en toe een beetje apart in.

Praat erover met hem. Misschien is de oplossing heel simpel. Iets minder contact met elkaar etc.

Hij is nog niet klaar voor een relatie met jou.