nog niet helemaal ontwikkeld

Heeii allemaal,

Ik heb sinds kort een vriendje en we gaan eigenlijk stapje voor stapje steeds verder. Ik ben 16 en hij is 17. Hij is echt al fysiek helemaal volgroeid en al zon beetje een volwassen man. Ik ben alleen altijd al laat geweest, werd pas ongesteld met 15 jaar,heb pas cup A en mijn borsten zien er nog uit als kindbijvoorbeeld (doordat mijn tepels nog niet zijn gegroeid). Ik heb ook nog niet echt een vrouwelijk figuur en zo. Nu denk ik dat we binnenkort steeds verder gaan maar ik ben zo bang dat mijn “kinderlijkheid” een af knapper voor hem is ofzo… en kan alles eigenlijk als je fysiek nog niet volgroeid bent?

Alles kan gewoon en denk niet dat het een afknapper is. Zo extreem verhullend zijn kleren ook weer niet dus hij heeft vast wel al een idee van je lichaam

Hij heeft waarschijnlijk al wel een beeld van hoe je eruit ziet en als hij je echt leuk vind maakt het hem niet uit. (Maakt het hem wel uit, is het een klootzak.)

Je kan alles gewoon doen en de ene is er later mee dan de andere. Je vriendje begrijpt dit vast ook wel, als hij jou niet zo accepteert dan is hij het niet waard. Maar hij vindt je vast mooi zoals je bent! En hij heeft idd ook vast wel een idee van hoe jouw lichaam eruit ziet.

Als hij verliefd op je is dan maakt dat echt niet uit.

Je ‘vormen’ om het zo maar even te zeggen, ziet hij ook wel als je gewoon kleren aanhebt. Dus hij zal je heus wel sexy vinden.

Het kan zijn dat je wat later bent in je ontwikkeling, maar toch, je bent al zestien. Sommige mensen hebben gewoon een recht figuur en niet zulke grote borsten EN tepels.

Ik werd voor het eerst ongesteld toen ik bijna veertien was, maar sindsdien is mijn lichaam ook niet echt heel veel meer veranderd en ik ben nu 21 :wink: Dus ik zeg je: Ga niet zitten wachten op meer vrouwelijke vormen, wie weet krijg je die niet… niet om je te ontmoedigen ofzo.

De enige vrouwelijke vormen die ik heb gekregen zijn meer vetjes haha

Mijn lichaam is sinds mijn veertiende (ik ben nu 18) ook niet bijzonder veranderd. Vrouwen kunnen nou eenmaal allemaal verschillende vormen hebben, dat is juist het leuke (: Je vriend zal heus wel al een beeld hebben van je lichaam, en hij heeft nog niet geklaagd dus dan zal hij dat ook niet doen als hij je helemaal naakt ziet. Hij vindt je prachtig, punt uit.

als hij je daarom links laat liggen dan is ie het je niet waard. hij moet je gewoon accepteren zoals je bent

Ik heb een college gehad over de ontwikkeling van secundaire en primaire geslachtskenmerken. over het algemeen begin je twee jaar voor je menstruatie te puberen. meestal begint de menstruatie inderdaad iets eerder dan bij jou en je kunt natuurlijk borsten en meer rondingen in je figuur ontwikkelen na je menstruatie(iedereen is anders). Maar meestal begint het dus voor je menstruatie en er is dus een kans dat dit je figuur blijft en dat je ongeveer klaar bent met ontwikkelen. Mijn advies is dat het het beste is als je gewoon je figuur accepteert en er blij mee bent. Dan vindt hij je vast ook mooi(nu vast ook, maar hee zelfvertrouwen is sexy!:slight_smile:

Ben tot mijn 20e een plankje geweest. heb nu op mijn 21e eindelijk eens een keer heupen gekregen. tijd zat

Btw; heb nog ‘steeds’ cup a :wink:

Tuurlijk knapt hij niet op je af. Alsof een lichaam de relatie kan stuk maken. Je hoeft je er echt geen zorgen om te maken!

Natuurlijk niet. Hij weet toch hoe je d’r uit ziet met kleren? Of draag je een enorme push-up of zo? Niet zo onzeker zijn, hij vindt je leuk :slightly_smiling_face:

Als jij je er onzeker over voelt moet je het gewoon met hem overhebben. Puur om het feit dat jij je dan meer op je gemak voelt want je vriend heeft je gekozen om wie je bent