Hallo.
Na mijn examen vmbo gt heb ik nog de keuze om havo erna te doen.
Dit spreekt me erg aan, alleen heb ik wiskunde dit jaar wel laten vallen.
Nu begreep ik dat er 1 profiel is op havo zonder wiskunde. En verder geen profielen?
dat 1e profiel is geloof ik cultuur en maatschappij ( overtewel het pretpaket )
Ik denk dat het profiel heel goed bij me zou passen, alleen word de keuze in vervolgopleidingen niet heel erg beperkt?
Ik zou namelijk graag verloskundige willen worden, maar dat is niet mogelijk geloof ik na het laten vallen van Wiskunde en een profiel cultuur en maatschappij kiezen?
heb ik nu een grote fout gemaakt :$?
Bij de verloskundige opleiding staat er dat je toegelaten kan worden met C&M maar dan wel met wiskunde a of b.
Heeft iemand hier ervaring mee? hoe zou ik dit eventueel kunnen oplossen als ik nog naar de havo wil?
wil je op de havo ook geen wiskunde? of vind je het dan niet erg om weer wiskunde te gaan doen?
Is niet meer mogelijk zegt mijn school.
En nee, ik zou het denk ik niet meer willen.
Ik ben er zo ontzettend slecht in, complete ramp.
Heb namelijk ook nog 2 jaar achtergelopen omdatik geen reet gedaan heb aan wiskunde
Ik heb C&M en je kunt wiskunde idd laten vallen.
[Zit in 4 havo trouwens]
Maar hoe kun je nou verloskundige worden met C&M?
Dan moet je toch ook natuurkunde en scheikunde nemen?
Lijkt me meer iets voor N&G ofzo, maargoed, ik weet er verder niks vanaf
Succes met kiezen (:
En trouwens, pretpakket?
Wat een bullshit, dat hangt er helemaal vanaf waar je goed in bent en waarin niet.
Ja dat pretpakket is echt onzin. Maar c&m is niet het goede profiel voor verloskunde. Met je mentor/decaan praten over de mogelijkheden die je hebt? Wiskunde inhalen?
ik ging even op internet kijken en dit zijn de toelatingseisen:
- Natuur & Gezondheid of Natuur & Techniek, inclusief het vak biologie;
- Studenten met een HAVO-CM of HAVO-EM profiel dienen tevens (dus naast biologie en scheikunde) wiskunde-a of wiskunde-b in hun profiel te hebben.
Het is zo’n facking onzin dat C&M pretpaket is.
Ik weet zeker dat die mensen met een natuurkunde knobbel echt geen kunstgeschiedenis of duits proefwerk zouden kunnen maken.
On:
In C&M zitten super veel mogelijkheden. Je moet gewoon zelf even kijken wat op jouw school kan en wat je leuk vind.
Je kunt er geen verloskundige mee worden. Maar als jij zegt dat C&M bij je past ga je waarschijnlijk de maatschappelijke kant of de culturele kant op. (dah) Nee, maar dan moet je bij maatschappelijk denken aan PABO, SPW, etc. en bij Cultureel aan Media, Kunst etc.
Als je er economie bij kiest kun je zonder wiskunde ook nog een aantal economische studies. (Creatief-economische studies zoals het bedenken van merchandising en organiseren van evenementen)
C&M is inderdaad niet per se een pretpakket, ja wel als je toevallig snel talen oppikt en goed bent in CKV. (Al is dat tegenwoordig geloof ik al niet meer verplicht, CKV)
En als je van het vmbo af komt zonder Wiskunde zal je inderdaad alleen maar C&M kunnen doen en daar kan je dus geen Verloskundige mee worden. Ik heb geen idee hoe je dat op kunt lossen, dan moet je je Wiskunde-achterstand in gaan halen op de een of andere manier.
(En als je vmbo zonder wiskunde hebt gedaan snap ik niet helemaal dat je HAVO c&m een pretpakket gaat noemen…)
Mee eens!
En CKV is nog wel verplicht (:
is wel mogelijk =)
als je vavo gaat doen kon het wel gewoon =) had ik ook!
maar als je het nog steeds niet wilt dan houd et op xD
En dat vind je leuk
*wijst naar smiley*
he dat heb ik nou precies ook hihihi
ben er nog niet overuit of ik nou wel of niet havo wil doen
lijkt me wel moeilijk hoor!
- C&M is niet perse pretpakket, ik heb erbij economie en dat is echt niet makkelijk (ik zit in V5) en aardrijkskunde is ook veel en moeilijk hoor ik.
- Tja, als je te lui bent je wisk huiswerk te maken blijft er voor jouw niet veel over om uit te kiezen x)
- Je kunt wel kraamverzorgster worden x)
Ik zit nu zelf in het 4e jaar van Havo, echt wel het lastigste jaar met het hoogste tempo. Ik heb C&M & E&M. Dus ook met wiskunde A, ik moet wel zeggen dat het soms lastig kan zijn maar ik heb het nu dus met de grafische rekenmachine en die helpt je toch wel door al die hoofdstukken heen. ^^ Ik zou wel wiskunde kiezen als ik jou was, want het is gewoon een belangrijk vak wat overal wel handig voor is ondanks dat het soms moeilijk kan zijn. Of kun je nu helemaal geen wiskunde meer kiezen?>]
Je zou ook voor iets anders kunnen kiezen als beroep.
Journalist (kan met alle profielen), iets achter de schermen bij tv? tja het is heel anders dan wat jij wil! kan je dit niet beter overleggen met een decaan op je school? die weet er alles van af en kan je beter advies geven dan ik met mn 3 havo xd
neehoor! ik heb ook een ckv… ging automisch weg, geen keuzevak ofzo.
WAAAT.
Wat oneerlijk, wij moeten dat perse wel XD