Nog GEEN Schoool WAT NU?

Ik was helaas niet geslaagt voor mijn vmbo k diploma
En toen had ik nog een herkansing gedaan voor het vak wiskunde…
Maar helaas en toen ik me uitslag kreeg ben ik me heel snel gaan inschrijven
op scholen maar wel mbo niv 2 helpende zorg wil ik gaan doen

Alleen nu krijg ik te horen dat ik laaat ben het is al vol
Van Allessss :S en de scholen zijn al begonnen

IS er iemand die mij kan helpen…

Dankje…

Nou als je alle scholen die bereikbaar zijn hebt geprobeerd, zit er niks anders op dan of een andere opleiding kiezen en kijken of daar nog plek voor is of gaan werken.

je hebt dus geen middelbare school diploma?
Dan heb je je kunnen bedenken dat jenergens toegelaten wordt toch?
Je zal tot je 21ste een vorm van scholing moeten doen als je geen diploma
hebt. Ik zou contact opnemen met de school waar je gezakt bent,
zij kunnen je helpen met alternatieven vinden of het jaar over doen.

Kun je niet veel aan doen. Dat wordt nog een jaartje werken, of je kunt vavo gaan doen en dat je dan GT gaat doen ofzo.

In januari kan je weer beginnen, kan je nu op zoek naar werk.

Ik zou nu zo snel mogelijk je diploma gaan halen. Je zit nu zonder diploma, dan kan je sowieso al bijna niks?!

ik heb hetzelfde probleem. nouja…
ik kon geen werk/stage plek vinden voor mijn opleiding, dit word mijn 2e jaar zonder school o.o
vorig jaar deed ik wel een opleiding maar die stopte in februari, en ik was nog láááng niet klaar.

eerst je middelbare school diploma halen

Terug gaan naar je middelbare school en je vmbo k diploma halen?

heb je nou wel of neit eens diploma voor je vmbo K?

@ marietoulouse ik heb geen diploma.

Bedankt voor de tips, aan bijv. vavo had ik nog niet gedacht. Dus ik kan zeker wat met de tips :slightly_smiling_face:

De school heeft zelf gezegd, dat ik absoluut niet terug moet gaan/komen naar de middelbare school. Dus dat wordt het waarschijnlijk niet.

Waarom probeer je het vavo niet dan? -ga ik dit jaar ook doen-

vavo is toch alleen voor vmbo-t, havo en vwo? toch niet voor vmbo-k?

Het zit niet overal nee, maar het is er wel.

Je kunt ook een MBO 1 opleiding gaan doen. Dat doet een meisje uit mijn oude klas die gezakt is…

Je kunt ook een MBO 1 opleiding gaan doen. Dat doet een meisje uit mijn oude klas die gezakt is…

Volgens mij bestaat Vavo inderdaad alleen op VMBO-T en hoger. Dan zul je dus terug moeten naar de middelbare school (of naar een andere middelbare school of een particuliere school). Zonder diploma verdergaan zou ik absoluut niet doen.

Nee mbo niv 1 wil ik egt niet doen ik weet al welke opleiding ik wil gaan doen… Ik heb in veel scholen aangemeld bij mij in de buurt dus ik ga nu afwachten dan wel mbo niv 2 dat zou ik kunnen doen zonder diploma maar ik heb me ook ingeschreven mbo niv 3 dat weet ik niet zker of ik dan wordt aangenomen… Maaar ik zou misschien een test kunnen doen… Ik moet nog egt afwachten

Zijn er meer die geen school hebben?

De Vavo ik kreeg die ook als advies van een docent van een school waar ik me had ingeschreven bij hun was het vol maar ze gaf me de advies hier boven en ze zei tegen me dat ik misschien Vavo zou kunnen doen voor de vak waarin ik niet was geslaagd en die mensen zouden kijken in hoe verre ik sta en zoo zou ik misschien in 1 Jaar me diploma kunnen halen op TL

waarom haal je gewoon je middelbare eerst niet?
Kan je niet gewoon je jaar over doen?
Met vmbo k kun je naar niveau 3 en zelf soms 4! (ja, want ik had ook k en heb niveau 4 gedaan) Dus waarom zou je 2 gaan doen als je hoger kan!
ik zou gewoon je examen jaar over doen hoor.

Maar ik heb ook geen school dit jaar, maar dat was een bewuste keus. Heb mijn mbo gehaald en wil een jaartje werken voor dat ik naar het hbo ga.