Nog geen idee welke studie..

Heee ik heb een vraagje, ik zit nu in havo 5 en ben dus over een half jaar als het goed is geslaagd. Maar ik heb dus werkelijk geen idee wat ik hier na wil gaan doen. Mijn profiel is N&G en ik wil dus wel beetje die kant op. En het lieefst met veel mensen en werken en dingen doen.

Dus ik dacht misschien dat jullie nog een leuke opleiding weten wat ongeveer in dit plaatje past… want ik kwam al snel uit op sph, verpleegkundige, fysio enz…
Verpleegkunde lijkt mij echt heel leuk maar ik zie het gewoon niet voor me. Dat ik dan bijvoorbeeld van die oude mensjes moet wassen enz… (heb niks tegen oude mensen hooor! :stuck_out_tongue:)

ik weet hier eigenlijk niks over… dus up:)

Ik zou zeggen: doe de test op iCares!
Bij mij kwam de studie uit die ik nu aan het doen ben, en bij m’n ouders die ze gedaan hebben :'D Echt hij klopt heel goed.

@kaBOOM
Ik ga zo direct kijken! :slightly_smiling_face:

Praat met je decaan.
Heeft mij destijds echt geholpen.

Ik heb het ook nodig, ik denk aan commerciële economie, dacht aan communicatie maar dat is een HBO studie die op MBO niveau blijkt te zijn dus dat wordt hem ook niet.
Ik vind het zo moeilijk :frowning_face:

Dit heb ik ook, en het is zo irritant!

Ik hoef zelf nog niet te kiezen, maar mijn broer wel en hij heeft ook echt geen idee. De enige tip die ik je kan geven is neem geen overhaaste beslissingen! Als je het niet weet kun je beter een tussenjaar nemen en veel gaan werken en orienteren, want straks heb je een studie gekozen en kom je er halverwege achter dat het niets voor je is!

@Rabiosa
Ja met de decaan heb ik als het goed is morgen een gesprek! Dus ik hoop dat ik daar iets wijzer uit wordt…

maar aah het is zo vervelend want er is vet veeel en ik wil gewoon een leuke studie:P

^ Succes! Mij had het écht goed geholpen, dus wie weet :slightly_smiling_face:

Ik studeer HBO-verpleegkunde, nu 2de jaar. Ik zou als ik jou was ook gewoon een keer een dagje mee gaan lopen! Ik zag mezelf ook helemaal niet als billenwasser van oude mensen, maar ik ben echt blij dat ik deze opleiding ben gaan doen! Het is zoveel meer dan alleen maar wassen, het wassen is echt maar een klein deel van je werk. Als je vragen hebt laat het maar even weten!

ik moet ook echt gaan kiezen…
maar er kwam politie uit bij mij bij iCares, nou nee danku. Ik kan die opleiding fysiek niet eens aan, dus dat gaat hem echt niet worden.
Dus up!!!

Omdat je n&g hebt, je hebt ook verpleegkunde-technische stroom. Of verloskunde.

Wat vind je van deze studie:
http://www.han.nl/opleidi…edische-hulpverlening/vt/
Lijkt op verpleegkunde, maar dan leuker