Hoi meiden,
Ik ben een meisje van 16 jaar en heb al sinds de brugklas hele toffe vriendinnen. De laatste tijd is er alleen iets veranderd. 1 vriendin gedraagt zich de laatste tijd anders. Opeens is ze voortdurend bezig met jongens. Zo heeft ze nu een oogje op een wat oudere jongen die ze kent via een vriendin en het lijkt serieus te worden. Op zich is daar natuurlijk niks mis mee maar het maakt mij heel erg onzeker. Ik heb namelijk nog helemaal geen ervaring met jongens. Ik flirt nooit en heb al helemaal nooit iets vasts gehad met iemand. Bovendien heb ik ook niet het idee dat jongens mij überhaupt zien staan. Ik ben immers heel rustig en serieus bezig met school. Ook vind ik mezelf vaak lelijk en vraag ik me af of ik wel leuk genoeg ben om ooit een vriendje te krijgen. Misschien klinkt dit alles super stom maar door het te delen zit ik er al wat minder mee. Wie van jullie herkent zich hierin en wie heeft er misschien tips?
Ik herken me er in, maar heb helaas geen tips.
Ik denk niet echt dat er tips voor zijn, er kom vanzelf wel een jongen op je pad die je interessant vind!
Iedereen is onzeker, ik ben nu 25 en ik ben nog wel eens onzeker.
Ik herken het wel hoor, ik kreeg ook pas een vriendje toen ik 19 was. Niets mis mee. Als je bij jezelf nagaat, ben je dan al toe aan een vriendje? Want als dat niet zo is zou het gewoon zo laten, je merkt vanzelf wel of je een jongen leuk gaat vinden.
Dan kun je gewoon een keer een praatje met hem maken en bijv. een keer naar de film gaan.
Het komt wel goed joh, niet druk over maken en dan gebeurd het vanzelf wanneer jij er klaar voor bent. Laat je niet opjagen door vriendinnen die wel al dat soort dingen doen.
Ik ben 22 jaar en ook nog wel eens onzeker over het één en ander. Ik was pas eind achtien toen ik een relatie kreeg, daarvoor was ik totaal niet met jongens bezig. Maak je geen zorgen dit alles komt vanzelf. De een is hier heel jong al mee bezig en de ander ontmoet zijn of haar geliefde later.
ik snap wel wat je bedoelt, je bent heel erg onzeker en je denkt dat je niet goed genoeg bent toch?
zet dat uit je hoofd! iedereen is mooi en bijzonder op haar eigen manier. hoe langer het duurt voordat de liefde op jou pad komt, hoe meer je het waardeert en hoe meer je er waarschijnlijk iets aan hebt. maak je geen zorgen! het enige wat ik zou doen is je vriendin een beetje in de gaten houden met dat ze niet te hard van stapel loopt en op tijd aan de bel trekken als je denkt dat ze je vergeet
Ik ben ook 16 en herken het heel goed. Maar je moet je je er echt niet zo’n zorgen om maken, het komt allemaal vanzelf. Laat je vooral niet afleiden door jongens!
De onzekerheid hoort een beetje bij de leeftijd. Maar je moet dingen positiever bekijken, daardoor wordt je zelfverzekerder
Liefs