Nog geen 16. Wel naar clubs voor 16 jaar en ouder?

Hee!

Ik ben 15 jaar (16 over een paar maanden). Nu willen we met een groep vriendinnen op de verjaardag van een vriendin uit, maar ik ben dan geen 16. Ben ook nog nooit uigegaan. Hoe doen jullie dat als je uitgaat terwijl je nog geen 16 bent? Hoe kom je binnen? En word er streng gecontroleerd?

PS: Ik lijk wel 16, maar ik vind het zo voorschut als je daar staat en ze zeggen: Ja helaas je bent nog te jong. :thinking:

Idee lenen,
met een groep oudere, die overduidelijk 16 zijn, naar binnen gaan.
Met een oudere jongen.

^^ ik heb het nooit gedaan en ben nu ook al bijna 16, maar op die manieren zeiden mijn vriendinnen dat het dan wel lukte.

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje triest om met smoesjes proberen om binnen te komen(liegen over leeftijd, ID van iemand anders etc).
Maar ja dat zal wel aan mij liggen, ben misschien wel te eerlijk…

wat kloplop zegt.

Ben het wel met je eens. Maar het is voor de verjaardag van mijn vriendin en dan vind ik het ook wel jammer om niet mee te gaan. :wink:

ID lenen van zus/nicht, of vriendin die een beetje op je lijkt. Of inderdaad met een oudere jongen naar binnengaan, zijn hand vasthouden, doen alsof het je vriendje is, bij mij vragen ze dan héél zelden om ID.
Bij ons heb je een 16+ café, daar controleren ze iedereen, ook als ze zien dat je ouder bent dan 16. Maar bij de 18+ pikken ze er gewoon een paar uit, dus daar haal ik meestal het hoi-oudere-jongen-jij-bent-mijn-vriendje-voor-vanavond-trucje uit. Dus het ligt er een beetje aan hoe er bij die club gecontroleerd wordt. En anders “Ja, maar ik ben hem vergeten en ik ga echt niet helemaal terug naar huis. Anders ga ik wel bij dat café naar binnen, maar dan hebben jullie minder omzet!” Zo ben ik ook es binnengekomen haha.

Hier mag je 2 maanden voordat je 16 bent naar binnen, wel op vertoon van ID natuurlijk. Ik ging vanaf die 2 maanden gewoon steeds, en zometeen ben ik 16 en mag het legaal. Ik ben daarvoor nooit uitgegaan.

ik vind het niet zielig,
als je vrienden hebt van allemaal boven de 16 en je wilt ook een keer gezellig mee gaan dan kan dat niet omdat je te jong bent?

ontopic; je kan ook een ID van een vriendin lenen die dan eventjes naar buiten komt, en anders inderdaad met een paar oudere jongens naar binnen.

Gewoon zelfverzekerd doorlopen en loop tussen wat oudere mensen.

Geen smoesjes verzinnen, als je d’r niet in komt, kom je er in niet. Klaar.
Dat is het risico dat je neemt.

Ik ging gewoon heen, haha.
Ik ging toen ik 15 was gewoon uit, maar ik denk dat ik grotendeels binnenkwam omdat ik door ouderen was omringt.

Gaat makkelijk, wij komen ook altijd gewoon die dingen van 18 binnen!

Wat je ook kunt doen: als er daar een garderobe is moet je je jas niet aandoen, of ergens anders ophangen ofzo en dan gewoon zeggen: ik kom m’n jas halen. dan mag je zo doorlopen!

Dat had ik ook altijd, al mn vriendinnetjes waren een jaar ouder. En af en toe wilde ik ook stappen, dus ik vind het ook niet zielig als je binnen probeert te komen. Het is gewoon niet leuk als je nooit mee kan, dus af en toe kan het best.
Ik leende wel eens een ID van een vriendinnetje, of verder, tsjaah, gewoon zeggen dat je ergens anders vandaan komt en dat je geen idee mee hebt, omdat je pas 's avonds had besloten uit te gaan ofzo.
Gewoon proberen, niet zenuwachtig zijn en neit te overduidelijk de uitsmijter in de gaten houden. Gewoon leuk lachen en hoi zeggen.

Hier controleren ze niet watvoor leeftijd er op je id staat, alleen of je gezicht bij de foto klopt, haha!
Het wil ook nog wel werken om 5euro bij je idkaart te geven, zo deden we 't vroeger vaak als we een 18+tent in wilden. =)

Nee je bent niet te eerlijk het is gewoon zo er is niet voor niks een leeftijds grens… Ik ben 18 en weetje waarom ik niet uitga… omdat er tegen woordig ALLEEN maar van die 13/14/15 jarige Kindjes rondlopen van die sletje die alles doen voor peuken en drank… en stoot je 1 x tegen hun aan dan krijg je:

JA EN WAT LOOP JE TEGEN ME AAN MET JE KKHOOFD FLIKKER OP KKHOER… :zipper_mouth_face: dan denk ik echt van juist wie is hier nou ouder… Er is een leefdtijds grens en kom je er niet in kom je er niet in klaar… en als je toch binnen gelaten word heb je mazzel

gewoon doorlopen. Woppa

zo is het echt niet overal, je doet nu net of dat wel zo is. ik snap niet wat er zielig aan is? ik leen ook zo vaak ID van anderen. op je 15e wil je meestal ook al uit, dan is er toch niks mis mee om een ID te lenen?

Amen.

haha gewoon doen
als ze id vragen gewoon zeggen dat je die niet bijhebt
dat dat normaal nooit wordt gevraagd
deed ik ook altijd
mij is het bijna altijd gelukt
en ook beetje zelfverzekerd kijken enzo
en niet allemaal giechelen en weet ik t allemaal