Nog even en ik word GEK

mijn ouders doen echt verschrikkelijk vervelend!
eerst zeiden ze dat ik een bijbaantje moet zoeken, omdat ik te veel geld op slok, omdat mijn broertje (zonder sociaal leven, die de hele dag achter zijn x-box zit) geen geld kan krijgen. Ik heb een redelijk sociaal leven; ik ga uit, ik ga shoppen, zwemmen en noem het maar op. En verder krijg ik ook geen zakgeld! Dus ik heb stad en land afgelopen voor een bijbaantje. Helaas tot nu toe nog zonder resultaat, en dat na al die moeite.

maar nu zeggen ze opeens dat ik me moet concentreren op school en het bijbaantje links moet laten liggen. Oke, ik sta wel voldoendes, maar voor sommige vakken nog maar net. Ik heb vrij weinig huiswerk, en als ik voor de proefwerken leer, lukt het wel (daar ben ik mee begonnen hoor). maar het is vreselijk frustrerend als je min of meer te horen krijgt dat je al dat werk voor dubbel niks hebt gedaan!
en dan zeggen ze dat IK raar doe!
wat moet ik nou doen? want ik word echt HELEMAAL gek!!

up up up

ik snap de vraag niet…

praat erover. verder ben ik inspiratieloos srry.bon courage :wink:

Probeer goed je dingen te plannen, zo zien ze wat je allemaal doet?Probeer met ze te praten en laat ze zien wat je moet doen… misschien kun je een bijbaantje twee, of drie dagen per week nemen en verder goed aan school werken? heel veel succes!

nou, weet je ouders luisteren nou eenmaal niet, misschien kun je beter niets doen, want vaak als je toch wil zeggen wat je vind, reageren ze altijd met wij zijn ouders en jij bent het kind dus ouders weten alles beter xD … Ik heb ook zon probleem, vanaf mijn 16e moet ik alles zelf betalen, terwijl mijn zusje vet voorgetrokken word enzo, en als ik daar wat van zeg, dan zit ik altijd fou volgens hen enzo:P. maarja ouders he:P maar het komt uiteindelijk allemaal goed *knuffsss*

je bent 15 lui kind je kan toch werken

ik kan je begrijpen.
mijn ouders zijn ook zo, de ene keer zeggen ze dit en de andere keer dat.
vaak hebben ze het zelf niet eens door. Ik zou gewoon rustig met ze praten en vragen wat ze nou willen omdat ze eerst willen dat je gaat werken en dan weer niet. (als je ouders hebt waarmee je kan praten, bij mijn ouders ligt het altijd aan de ander xd, frustrerend)

Ik snap het niet helemaal, maar ik vind dat je overdrijft.

Ach, zo vreemd is dat niet. Mijn ouders wilden ook altijd dat ik een baantje zocht; ze vonden het belangrijk dat ik de waarde van geld leerde kennen en wat zelfstandiger werd.
Maar als het op school niet zo goed gaat, is het logisch dat ze vinden dat school voorrang heeft.

Is dat zo vreemd?

doe is even normaal joh!
ik heb er toch ingezet dat mijn ouders me dan op m’n flikker geven als ik werk zoek.
wat is jouw probleem!!!

Doe even normaal zeg! Ze vraagt toch om hulp, niet om irritante opmerkingen?

goh wat achterlijk weer.

Nou, het enige wat je kan doen is hard leren voor school en later een baantje nemen… (bijv. zomervakantie gewoon veel werken)

Misschien kan je ook sparen en de hoeveelheid uitgaan etc. verminderen, zodat je vaker geld over hebt.

Je zeg dat je weinig huiswerk heb , dan kan je echtwel ergens bedienen op de zaterdag of in de afwas… daar kunne je ouders ook niet boos om worden, want op de zaterdag ben jij echt niet aan het leren ? of wel

^ Erh, de misvatting hier is dat ze geen baantje kón vinden en dat haar ouders momenteel niet willen dat ze werkt. Dat betekent dat ze dus niet kán en mag werken, dus niks te maken met luiheid.

Je verdraait haar woorden…

woaaah chill… neem een heet bad en ff alles op orde zetten
daarna rustig met je ouders praten
en ik ben ook al heel lang opzoek naar een baantje
maar ik krijg telkens niets te horen… of ik word niet aangenomen
is best wel frustrerend

Anders ga je beginposten ff helemaal lezen ofzo.

Je kan geen baantje vinden, vervolgens zeggen ze dat het niet hoeft en dan ben je boos. Wat wil je dan? Dat ze je blijven pushen om een baantje te vinden terwijl het je niet lukt? Misschien hebben ze dat zelf ook wel door. Ik vraag me trouwens af hoe je zo’n vreselijk sociaal leven kan hebben zonder zakgeld en baantje. Blijkbaar krijg je dan toch genoeg.

Ja, je ouders zijn echt verschrikkelijk inderdaad. Dramaqueen.