Nog een keer vragen of niet

Ik weet niet zo goed wat ik moet doen.

Ik ben al een poos op zoek naar mijn vader (woont wel gewoon in nl),
En via hyves heb ik iedereen met dezelfde achternaam als hem (naja iedereen, een paar) gevraagt of ze familie waren,
Van 2 heb ik een berichtje terug gekregen,
1 kende hem niet, en de ander is zijn zus (mijn tante dus).
Ik heb haar gevraagt of ze iets had waarmee ik hem kon bereiken (hyves/facebook/e-mail/telefoon),
Maar sinds toen reageerd ze niet meer,
Terwijl ze eerst wel steeds direct terug stuurde.

Zal ik het nog een keer vragen, of niet?,
Dat is nu zo’n 5 maand geleden…

(P.s., zij weet niet dat ik haar nichtje ben, die hele familie weet niet van mijn bestaan (op mijn vader na natuurlijk))

omg mijn buurmeisje zit in precies dezelfde situatie maar ik zou een bericht terugsturen en zeggen dat je haar graag wil ontmoeten

ik weet natuurlijk niet waarom ze niet van jou bestaan weten enzo, maar kan je je tante niet gewoon vertellen dat zei joun tante is en dat je graag contact met je vader wilt? ik weet het niet hoor, maar succes met het vinden van je vader!

Ja, ze kent je niet. Ik zou ook geen dingen als facebook van iemand gaan sturen naar iemand die ik helemaal niet ken.

Heb je wel eens met je moeder hierover gesproken? Of andere naaste familie die hiervan weten? Wellicht dat zij je kunnen helpen en steunen? Of anders gewoon uitleggen aan je tante dat je de dochter bent van (naam moeder) en dat (naam vader) waarschijnlijk je vader is en je graag contact met hem zou willen hebben.

Het kan misschien niet zo leuk uitpakken, houd daar wel rekening mee. Kan is altijd aanwezig dat je vader een andere leven heeft en met een reden geen contact wilde? Ik weet niet hoe de situatie is maar het zijn maar gedachtes.

Succes en sterkte!

Toen mijn moeder zwanger raakte was mijn vader nog niet aan kinderen toe,
Dus mijn moeder moest een keuze maken, of me vader, of mij,
En mijn moeder heeft toen voor mij gekozen, waardoor mijn vader weg is gegaan.
Sinds toen heeft mijn moeder nooit meer contact met hem gehad,
En ze vind het volgens mij ook niet zo dat ik contact met hem zoek…

Als je het haar niet wilt vertellen, dan is je moeder toch de beste optie om dit te benaderen. Heb je al in het telefoonboek gekeken? Wellicht gewoon eindeloos bellen met de vraag of hij jou moeder kent?

Mijn moeder heeft wel aangeboden om te zoeken,
Maar ik merk dat ze het liever niet heeft,
En bij haar schiet het ook niet zo op.

Ik denk dat ik dan toch een berichtje naar mijn tante ga sturen…

(telefoonboek kan niet, ik weet niet waar hij woont)

als je dat wil, dan moet je dat doen
zomaar afspreken met die onbekende tante zou ik nooit alleen doen. neem altijd iemand mee voor de zekerheid.
heel veel succes

Afspreken ga ik ook niet zomaar doen :grinning:

Wat zouden jullie sturen?,
Zouden jullie met u gaan werken, en groetjes of m.v.g.?
Nog best lastig,
Ik wil wel een beetje netjes overkomen,
Maar wat ik net had was volgens mij veelste netjes (haha)

Ja, ik weet zeker dat het mijn tante is…

Als je moeder het wel heeft aangeboden zou ik het gewoon aannemen. Al wilde ze het echt niet had ze je het wel verteld, zij begrijpt denk ik ook wel dat dit belangrijk voor jou is. Ze moet er vast wel rekening mee hebben gehouden dat je vroeg of laat ernaar zou vragen.

Via je moeder is denk ik een betere optie dan je tante, misschien vindt ze het wel allemaal vreemd?

Over het bericht, ik zou gewoon eindigen met groet en niet mvg te formeel. Wel zou ik U zeggen, je weet maar nooit hoe ze daarover denkt =]

Heel veel success!

[b]Oke,
Mijn moeder komt ook niet verder dan dat ik nu ben…

Ik denk dat ik zo iets stuur,
Iemand tips?[/b]

Hallo …,

Ik ben … …,
U had al eerder tegen mij gezegt dat … … uw broer is,
En ik zou graag contact met hem willen.

Dit kan misschien een beetje raar overkomen,
Maar uw broer … … is nl. mijn vader.
Ik heb hem nooit gekend,
Maar ik ben erg benieuwd naar hem, en ik zou graag contact willen.

Graag hoor ik van u,
Groetjes, … …

Gewoon doen!
Het ergste is dat ze niets terugstuurd toch?
En misschien stuurt ze wel wat terug, dan is het toch super.

Ik zeg oook doen!

Oke, en is dat berichtje ook goed?,
Of zouden jullie dan anders doen?

Ja, goed berichtje. Kort maar krachtig. Ik ben wel benieuwd of ze wat terugstuurt. Misschien is ze niet meer actief op hyves?

Bericht is prima zo hoor. Je bent duidelijk en je draait er niet omheen, ze ziet meteen wie je bent en wat je wilt =] succes! Hoop dat ze reageert!

Ik zit te twijfelen…
Het zou voor haar ook raar zijn als ze ineens zo’n berichtje krijgt…

Prima, hij is niet te pusherig, maar ook niet zo stijfjes, gewoon wat je wilt, punt.