Nog een keer van opleiding switchen?

Op dit moment volg in de opleiding onderwijsassiste niveau 4 op het mbo, ik zit nu in mijn tweede leerjaar. Daarvoor heb ik secretariële beroepen gedaan, ook niveau 4 op het mbo. Op de opleiding waar ik nu zit voel ik me… waardeloos. De stof interesseert me geen hol, stage bevalt me niet en ik word gewoon levensmoe van deze opleiding. Daarom zit ik eraan te denken om iets te gaan doen wat ik leuk vind. Een opleiding waar ik met plezier naar toe ga en voor uit bed wil komen. Opleiding artiest popmuzikant, niveau 4 op het mbo. Ik heb mij voor deze opleiding die ik nu volg willen volgen maar toen durfde ik het niet aan, ik heb dus toen voor het veilige en saaie gekozen. Wat ben ik stom geweest! Ik ben voor 80% zeker dat wanneer ik auditie ga doen, ik word aangenomen op de opleiding.

Zouden jullie het doen? Nog 2 jaar met tegenzin alles doen of opnieuw een opleiding beginnen?

Als je het echt niet ziet zitten zou ik als ik jou was van opleiding veranderen. Twee jaar is best lang, het lijkt me vreselijk om dan elke dag met tegenzin naar je opleiding te gaan.

Het enige kutte is dan het feit dat ik 3jaar weggegooit heb, dat is dan iets wat ik moet accepteren… dfsjdfds

Lastig, ik wilde op mbo na het eerste jaar ook stoppen. Vond het zo makkelijk en saai.Toch maar door gezet. Ben er ook wel blij mee achteraf. Op hbo ben ik na half jaar wel gewisselt. Maar dat is ook wel grote beslissing. Hbo is hartstikke duur (betaal het zelf) en ik vond die studie te moeilijk.
Kun je trouwens niet van niv 4 zeggen dat je toch niveau 3 wilt doen? Ik had dat wel gedaan namelijk!! kon gewoon. zou me even informeren als ik jou was. Dan hoef je nog maar een jaartje en krijg je toch een diploma. Informeer ook of je anders certificaten kan krijgen van de vakken die wel zijn afgerond in de eerste bijvoorbeeld.

Nieuwe opleiding.
Ik deed ook met tegenzin een opleiding, daar ben ik gelukkig mee gestopt. Hopelijk begin ik volgend jaar aan een leuke opleiding (:
Als je deze opleiding af maakt heb je uiteindelijk toch niets aan je diploma, want je gaat er niets mee doen + je hebt toch al niveau 4 diploma’s, dus qua niveau maakt het niet uit.

3 jaar weggooien is zonde, ik heb het ook gedaan, maar dat is een stukje acceptatie inderdaad. Dat komt wel. (:

Nee joh, dan heb ik helemaal geen vrije tijd meer over!

Waarom naar niveau 3? Het is niet dat het te moeilijk is, onderwijsassistente is gewoon niks voor mij en de stage hangt me de keel uit. :stuck_out_tongue:

omdat niveau 4 4 jaar duurt en niveau 3 3 jaar. Dus scheelt je een jaar

mbo diploma niveau 4 is beter

ja dat snap ik. Maar dan ben je eerder klaar zonder je opleiding ineens af te kappen. Dat bedoel ik er mee. Gaat er niet om wat beter is. Je wilt er toch vanaf?

Realiseer je wel dat er weinig beroepskeuzes zijn met een studie als popartiest

Een nieuwe opleiding. Drie jaar geld en tijd weggooien is beter dan de rest van je werkende leven ongelukkig zijn omdat je iets doet wat je niet leuk vindt.

Ik zou het afmaken, dan kan je daarna iets anders gaan doen. Dan zou je ook naar het hbo kunnen toch? En je kan nu tijdens je studie er toch ook iets erbij doen?

Haha je klinkt als mij. Ik heb hiervoor ook 2 opleidingen gedaan. (de eerste maar een jaar, en de tweede ook twee jaar net als bij jou)

Ik heb uiteindelijk gekozen om WEER te switchen. Want de opleiding die ik nu doe, durfde ik eerst ook niet. En ook ik heb voor de veilige weg gekozen en ik dacht dat ik daar wel doorheen zou komen. Maar nee, ik kon het niet meer opbrengen om naar school te gaan.

Zoals ik al zei ben ik dus geswitcht. En ik ben nu pas echt ‘gelukkig’! Ik zit eindelijk op mijn plek en doe wat ik altijd al wou doen.

Dus ik zou zeggen, DOEN!

Oh en nog steeds zeggen mensen dat het zonde is dat ik ben gestopt. 3 jaar weggegooid! Maar nu doe ik eindelijk wat ik wil en ik weet gewoon dat ik dit 4 jaar ga volhouden!