Nog altijd gespleten haarpunten na 2 knipbeurten?

3 à 4 weken geleden ben ik naar de kapper geweest.
Omdat ik mijn haar ervoor altijd steilde & fohnde en ik ook al 5 maanden niet meer was geweest naar de kapper, was mijn haar heel dood en zat het vol met gespleten haarpunten.
Toen had de kapster er ongeveer 4 cm afgeknipt.
Een paar dagen na de knipbeurt was ik eens in mijn haar aan het kijken om te zien of ik nog gespleten haarpunten had.
Mijn haar zat nog vol!
Nu vrijdag ben ik wéér naar de kapper geweest voor hetzelfde probleem en weer deden ze er 4 cm van.
De kapster zei tegen me dat ik nu geen gespleten haarpunten meer zou moeten hebben, maar nu kijk ik weer eens in mijn haar en er zijn er nog echt wel een aantal, hoor!
Wat nu doen?
Ik kan toch moeilijk weer naar de kapper gaan?

ik heb dat ook altidj, en om die puntjes er zelf steeds af te knippen word ik ook gek van. Die shampoos werken ook helemaal niet.

UP dus.

Je moet er gewoon in 1 keer heel veel af knippen, anders helpt het niet echt. Ik had namelijk ook echt hele grove gespleten haarpunten, maar omdat ik mijn haren wilde laten groeien heb ik er niet zoveel vanaf gehaald. Daardoor zitten er nu nog steeds een paar.

oh dat heb ik ook, nooit gedacht dat er iets mis was met mn haar ofzo :stuck_out_tongue:.

Ik sta nogal sceptisch over dat ‘puntjes afknippen’ gedoe. Ze kunnen nooit alles meehebben. Het is logisch dat er gespleten punten overblijven.

En zolang je het niet ziet is het niet erg toch?

je er gewoon overheen zetten dat je aantal gespleten hebt?;p
ik irriteerde meook altijd aan dat maar nu irriteer ik meer niet zoveel aan want zo ramp is het niet een beetje gespleten haar punten te hebben…

Je moet in een keer een heel stuk afknippen. Weet niet hoelang je het nu hebt. Anders blijf je maar zo doorgaan…

Sommige delen van mijn haar zijn ook alweer gespleten. Terwijl ik pas anderhalve maand geleden geknipt hebt. Vooral bij de binnenkant is het heel erg! Weet iemand misschien hoe dit komt? ;o

-

Dat herken ik, maar bij mij zijn het afgeknapte haartjes en geen gespleten haarpunten! Je kunt een serum gebruiken, zo plak je de haartjes aan elkaar geloof ik:p, en ook zie je het zo niet.

Hetzelfde, ik had heel veel gespleten haarpunten, ik had er een heel stuk afgeknipt maar ik heb ze nog steeds. Ik ben alleen niet meer van plan mijn haar af te knippen, zonde…

Hoe zie je dan dat je gespleete haarpunten hebt eigenlijk/?

4cm is wel erg weinig… maar ik weet eerlijk gezegd niet of je ze niet krijgt als je er meer af laat knippen.

Goed in het licht kijken en je haar goed spreiden, geen lokken maar dat je echt de aparte haartjes ziet.

Het is meestal even zoeken voor je er de eerste keer 1 vindt. Ik dacht altijd dat mijn haar niet spleet, tot ik een keer echt goed keek en nu vind ik ze overal :stuck_out_tongue:

Knip ze er zelf tussenuit, doe ik ook altijd. En het werkt heel verslavend :relieved:

Maar alles bij elkaar is het wel 8 cm, hè! (;

Gewoon, als ik mijn haar indraai dan zie je dat er wel een aantal van die kleine gespleten punten uithangen…

Maar wat zou ik nu moeten doen?
Nóg eens naar de kapper gaan? Ik ben al 2 x geweest…
En nu is de lengte voor mij al aan het maximum…

dat houd je altijd wel omdat sommige haren wat korter zijn dan andere. een paar dode punten vallen niet op hoor, en anders heb je iets te doen onder de les :slightly_smiling_face:

Haha, alle lessen zijn gedaan; heb nu examens (;
Ik krijg nu al kritiek dat ik te veel in de les aan mijn haar kom, dus best niet doen x’D

Ik heb mijn haar al ongeveer 10 maanden niet geknipt, alleen mijn pony en aangezien ik het eerst bijna elke dag stijlde is het ook helemaal dood. Dus dat wordt binnekort eens een bezoekje aan de kapper brengen :’].