Nog aan een beugel in de 4de?

Laatst kreeg ik te horen bij de tandarts dat ik waarschijnlijk in de 4de (dat word mijn examenjaar)
pas een beugel krijg omdat ik zo verschrikkelijk laat ben met wisselen.
Dat lijkt mij echt verschrikkelijk.

Zijn er lotgenoten ( om het maat even zo te noemen?) die hetzelfde hebben meegemaakt of gaan meemaken? Zowel; hoellang hebben jullie met die beugel gelopen? En is dat niet lastig met jongens? :blush:

X

Haaai nou ik hoor eigenlijk in de 5e te zitten maar heb nog steeds een beugel, al mag die er over 3 maanden uit. Helemaal niks raars aan hoor! En sowieso is het voor een goed doel toch + je hebt er je leven lang plezier van!

Heb een vriendje gehad 2 jaar geleden en toen had ik de beugel ook al, maar dat ging gewoon prima. Don’t worry (:

Ik ben 2e jaars hbo student en heb nog een beugel :’) maar niemand die er raar over doet hoor :slightly_smiling_face: en al doen ze dat wel dan is dat hun probleem

Mijn broer is 29 en zelfs hij had nog een beugel. :’) Niks raars aan.

M’n moeder en tante hebben nog een beugel gehad toen ze rond de 40 waren :stuck_out_tongue: Dus leeftijd maakt niets uit.
Plus ik zou het nu doen, omdat het nog vergoed wordt.
Zelf wil ik ook weer een beugel (een deel is helaas weer verschoven) maar het is verschrikkelijk duur omdat het niet wordt vergoed boven je 21e!

Ik kreeg m’n beugel aan het eind van de 3e, ik had precies hetzelfde als jij; ik wisselde nogal laat. Ik heb er dus ook de hele 4e klas mee gelopen, hij mocht er aan het eind van de 4e uit en ik moet zeggen dat ik er absoluut geen spijt van heb. Mijn hoektanden stonden altijd heel hoog en gedraaid, en nu staat alles gewoon recht, ik ben er echt blij mee.

Ik zou het dus absoluut doen, het is even een jaartje door de zure appel heen bijten, maar daar krijg je de rest van je leven een mooi gebit voor terug.

ik kan niet meepraten haha ik wisselde juist extreem vroeg…
( ik was 9 toen ik volledig klaar was met wisselen inclusief kiezen, mijn verstandskiezen kwamen door toen ik 12 was)

Een aantal vriendinnen van mij kregen ook pas in hun examenjaar een beugel… helemaal niet vreemd en maak je vooral nie druk over de jongens… het belangrijkste is toch dat je straks een mooi verzorgd gebit hebt en dan je overal netjes bijkunt met je tandenborstel?

Dank jullie wel voor de reacties! :slightly_smiling_face:

Dat is helemaal niet raar hoor! Er zijn zelfs volwassenen die met beugels rondlopen en daar kijkt men ook niet raar naar om.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, ik was juist heel erg vroeg met wisselen dus had in groep 6 al een beugel.

Ik heb zelfs 2x met een beugel gelopen. Toen ik 12 was en toen ik 21 was (die er nu een half jaar uit is en ben nu 24). Ik vind dat echt gezeur als iemand zegt dattie daar te oud voor is.
En over jongens… die zien dat niet eens zo normaal is het.

Niets geks aan toch? Beter een beugel dan scheve tanden toch :slightly_smiling_face:

Ik kreeg ook pas op mijn 16e een beugel en die kon er pas uit toen ik 18 was, dus ik had zelfs rijexamen met een beugel haha dus maakt niks uit als je in het 4e jaar nog een beugel krijgt :slightly_smiling_face:

Tegenwoordig zie je ook steeds meer volwassen mensen van 30+ met een beugel

Ik kreeg ook pas rond mijn 17e een beugel en ik was altijd de jongste van de klas. Dus ik denk in de 2e van mbo dat ik mijn beugel kreeg… Ik vond het eerst ook wel raar. Iedereen was er vanaf en ik mocht nog beginnen. Maar dat vergeet je heel snel, ik dan en dan is het geen probleem meer.

Ik kreeg ook in de 3e pas een beugel, ook omdat ik heel laat was met wisselen (volgens mij heb ik nu zelfs nog een paar melkkiezen die er gewoon nooit uit zullen gaan). Na 2 jaar mocht hij eruit, nu heb ik nog een nachtbeugel. In het begin was het wel even stom omdat iedereen er al vanaf was. Maar beter nu een beugel dan veel later!

Ik kreeg in groep 8 een beugel en halverwege de vierde mocht hij er pas uit, want het stond allemaal nogal scheef. Maar ik zit nu in de zesde en er zijn er nog een paar in mijn klas die nog een beugel hebben. Doet echt niemand moeilijk over hoor, en anders is het lekker hun probleem. Zo raar is het niet.

ja ik kreeg ook mijn beugel in de 4e (het begin), en hij ging eruit in begin 5e dus hoefde hem niet zo lang. Ik vond het ook niet leuk, iedereen zag er vet mooi uit met hun rechte tanden enzo, en ik had nog zo“n ijzer ding in m“n mond. Maarja achteraf ben je blij dat je hem hebt gehad :slightly_smiling_face:

Ik had vorig jaar in de 4de ook nog een beugel maar ben wel heel blij met het resultaat!

Ik ben nu 22 en heb ook (weer) een beugel
Ik vond het ook niet echt tof, maar dan staan mn tanden tenminste wel weer mooi recht.
Oh en in de periode dat ik deze beugel nu heb, heb ik ook weer een relatie gekregen, dus het kan allemaal.

In de 4e klas had ik ook nog een beugel. Ik heb vanaf groep 8 tot de 4e een beugel gehad. Super lang dus. Dat lag ook aan de slechte beugeltandarts. Eigenlijk zou ik nu nog af en toe mijn nachtbeugel in moeten doen maar ik vergeet het vaak. Als ik even doorduw past hij wel altijd nog. Oke, dit was nutteloze informatie.

Ik heb toen ik 17 was nog gekozen om een beugel te nemen.

Toen ik in groep 7 zat kreeg ik voor het eerst een beugel. Dat was zo’n plaatje voor tegen je gehemelte. Dat was allemaal prima, maar toen ik de beugel al anderhalf jaar had was ik hem vergeten mee te nemen op zomervakantie, daar kwam ik natuurlijk pas achter toen ik al op de bestemming was. Toen ik terug kwam werd de orthodontist (een vreselijke vent, altijd al geweest) heel boos en heeft mijn beugel in de prullenbak gegooid. Ik hoefde geen afspraak meer te maken en toen is mijn gebit weer in ā€œnatuurlijkeā€ staat teruggeschoven.

Ik heb er nooit spijt van gehad, ook al voelde ik me ā€œte oudā€ voor een beugel. Ik raad het zeker aan! :slightly_smiling_face: