Nog aan een beugel in de 4de?

Laatst kreeg ik te horen bij de tandarts dat ik waarschijnlijk in de 4de (dat word mijn examenjaar)
pas een beugel krijg omdat ik zo verschrikkelijk laat ben met wisselen.
Dat lijkt mij echt verschrikkelijk.

Zijn er lotgenoten ( om het maat even zo te noemen?) die hetzelfde hebben meegemaakt of gaan meemaken? Zowel; hoellang hebben jullie met die beugel gelopen? En is dat niet lastig met jongens? :blush:

X

Haaai nou ik hoor eigenlijk in de 5e te zitten maar heb nog steeds een beugel, al mag die er over 3 maanden uit. Helemaal niks raars aan hoor! En sowieso is het voor een goed doel toch + je hebt er je leven lang plezier van!

Heb een vriendje gehad 2 jaar geleden en toen had ik de beugel ook al, maar dat ging gewoon prima. Don’t worry (:

Ik ben 2e jaars hbo student en heb nog een beugel :’) maar niemand die er raar over doet hoor :slightly_smiling_face: en al doen ze dat wel dan is dat hun probleem

Mijn broer is 29 en zelfs hij had nog een beugel. :’) Niks raars aan.

M’n moeder en tante hebben nog een beugel gehad toen ze rond de 40 waren :stuck_out_tongue: Dus leeftijd maakt niets uit.
Plus ik zou het nu doen, omdat het nog vergoed wordt.
Zelf wil ik ook weer een beugel (een deel is helaas weer verschoven) maar het is verschrikkelijk duur omdat het niet wordt vergoed boven je 21e!

Ik kreeg m’n beugel aan het eind van de 3e, ik had precies hetzelfde als jij; ik wisselde nogal laat. Ik heb er dus ook de hele 4e klas mee gelopen, hij mocht er aan het eind van de 4e uit en ik moet zeggen dat ik er absoluut geen spijt van heb. Mijn hoektanden stonden altijd heel hoog en gedraaid, en nu staat alles gewoon recht, ik ben er echt blij mee.

Ik zou het dus absoluut doen, het is even een jaartje door de zure appel heen bijten, maar daar krijg je de rest van je leven een mooi gebit voor terug.

ik kan niet meepraten haha ik wisselde juist extreem vroeg…