Nog 3 weken de tijd

Ola mensen!

Ik eet al een week gezond, gezonder als eerst.
Vooral omdat ik nu ongesteld ben probeer ik juist van chips en snoep af te blijven.
Dat lukt aardig, maar over 3 weken gaan we op vakantie en dan wil ik eigenlijk mn vetrolletjes weg hebben…
Nee, ik zeg niet dat ik dik ben, het is alleen vet eigenlijk, kwam vroeger door de pil,
daardoor kreeg ik “zwembandjes” en een “buikje” en dat wil ik proberen zo ver mogelijk weg te werken in 3 weken tijd…
Ik bedoel dan niet volledig slank, maar iig kijken hoe ver ik kom in deze 3 weken…
Als jullie tips hebben die het beste werken (oefeningen ofzo?)
Dan wil ik dat graag weten, want door t ongesteld zijn zie ik er nu “zwanger” uit, want ik heb al een paar keer (vorig jaar vooral) aan moeten horen of t nou waar was of niet…
Voorlopig ben ik niet bezig met kids, woon net op mezelf maar wil van jullie liever weten wat jullie tips zijn om 3 weken tijd van zoveel mogelijk “buikje” en “zwembandjes” af te komen ^^

Dus nogmaals, ik vindt mezelf absoluut niet dik, maar ben volslank, en gewoon benieuwd hoe ver ik zou kunnen komen met het “afvallen” om het zo te noemen! =)

Als je nog niet sport zal het heel langzaam gaan voordat er echt wat af gaat, dus ik denk niet veel in die 3 weken.

Fitness doe ik al, maar das 1x per week op t moment want degene die met me mee gaat, heeft een druk schema thuis… (is ook wat ouder maar we kennen elkaar al eewen)

Tips voor thuis dan, laat ik het zo zeggen! Ik heb vaak energie over dus wat is t beste wat ik met dat beetje energie kan doen? :stuck_out_tongue:

Ik ga vandaag beginnen met skeeleren, dus als je die hebt, kun je daar mee beginnen. Of hardlopen. Voor schema’s, zie hier bijv: http://www.sportschemas.nl/sportschemas/skeeleren/37-skeelerenskaten-niveau-1.html

Daar staan ook schema’s van oefeningen zoals opdrukken enzo :slightly_smiling_face:

Gewoon spieroefeningen doen thuis. Zoals sit-ups. En zoveel mogelijk herhalingen, dan verbrand je het meest. Bijvoorbeeld 15x en dan 3 keer herhalen, met tussenpauze van 1 minuut. Dus je doet het totaal 45x. Als het allemaal goed gaat, kan je meer herhalingen gaan doen, dus bijvoorbeeld 3 sets van 20x.

Hier nog een paar goede oefeningen:

• Ga plat op je rug liggen met je handen onder je billen. Je houdt je benen gestrekt en brengt ze omhoog. Laat ze zakken tot net boven de grond, dat je je buikspieren voelt werken. Doe deze oefening in het begin 15x en 3 sets, zoals hierboven staat.

• Weer plat op je rug en nu je handen langs je lichaam, plat op de grond, leggen. Dan doe je je benen gestrekt in een hoek van 90 graden. door je buikspieren aan te spannen en je billen omhoog te ‘‘pushen’’ train je heel goed je buikspieren!! (deze moet je wel even goed voor oefenen! Erge spierpijn;)) Doe deze oefening zo vaak als lukt, maar hou er rekening mee dat je wel 3 sets doet!!

• Voor je zijwaartse buikspieren: ga op je zij liggen met je onderste been gestrekt en je andere been in een hoek van 90 graden over je andere been. Handen achter je oren om je nek te ondersteunen en dan breng je je schouders omhoog en laat je weer zakken tot net boven de grond. Ook deze oefening weer 3 sets van 15x, maar bij deze merk je wel dat je snel kan opbouwen! Had ik in ieder geval wel.

En als laatste de plank, (misschien ken je deze al wel;)) Maar je gaat op je buik liggen en steunt op je ellebogen (ellebogen recht onder je schouders) en dan ga je op je ellebogen en tenen staan, je ligt dan ‘‘als een plank’’. Let er op dat je niet je billen te hoog houdt!! Dan belast je je rug teveel, dus de kont goed laten zakken:P

Zoals ik al zei is het belangrijkste om te verbranden veel herhalingen! Dan blijven je spieren geprikkeld en verbranden ze vet, zonder dat er teveel spiermassa aangemaakt wordt.

Ik hoop dat je er wat aan hebt! Succes!

6 uur per dag sporten met een gezond voedingspatroon en je hebt gegarandeerd resultaat. :slightly_smiling_face:

meen je dit? ze heeft ook nog een leven naast afvallen hoor.

Bovendien is het toch helemaal niet erg om een keer alleen naar de fitness te gaan? muziekje in en hoppa, dat uur is zo voorbij!

Op youtube staan goede workout oefeningen!
http://www.youtube.com/watch?v=O9Q0t-ZiMy0
Deze bijvoorbeeld voel je al gauw!

Verder zou ik gewoon als je bijvoorbeeld een hond hebt, 2 keer per dag daarmee gaan wandelen (hardlopen!) maar dit kan natuurlijk ook gewoon zonder hond!
En gewoon minder snoepen, als je zin hebt in snoep, fruit/wortels/komkommer/thee nemen!

Ik denk dat ze sarcastisch is :slightly_smiling_face:

Oke die tip van juuud01 ga ik zeker proberen! ^^ Thnx!
Ik ga zowiezo soms welleens 1x per week alleen, als zij echt niet kan
Onze planning is 3x per week sporten, we hebben zelfs een schema met wat we moeten doen…
Maar zij is 33 inmiddels, heeft 3 kids, en werk, dus das soms lastig te combineren (ze is ook gescheiden)
Maar verder is ze echt het liefst vaak in de sportschool, we hebben het er al 5 jaar over om samen te fitnessen, en nu is t dan zover alleen het moet voor haar ook uitkomen :slightly_smiling_face:
Maar toch bedankt, iedereen, ik hoor t liever van jullie tips dan dat ik het op internet op moet zoeken… Internet kan zoveel zeggen dus vandaar :stuck_out_tongue:

@Pevensie
Ik hoop niet dat je mij bedoelt…
iig niets is sarcastisch bedoelt hoor ^^

Ps. op youtube ga ik ook nog wel ff kijken :stuck_out_tongue_winking_eye:

ik doe elke dag oefeningen. je moet het gwn in je systeem krijgen en dan wen je er wel aan. eerst heb je geen zin, maar muziek maakt het ook veel leuker. of ga gewoon dansen in oordopjes. jumping jacks doen 5 keer in de dag. doe je elke keer 100, dan heb je in 1 dag al 500 keer gedaan. Verdeel het in kleine stukjes, en aan het eind van de dag besef je dat je best veel gedaan hebt.

Nee ik doelde op Sleipnir :slightly_smiling_face:

wie kent het tv programma i used to be fat, die mensen daar vallen gezond en sporttief af.,

Ja maar ik ben niet zo dik hahahaha
Ik heb alleen een buikje en zwembandjes, verder is alles zo goed als slank aan me :stuck_out_tongue:

Download p90x en elke dag een uurtje heel hard aan de bak, het werkt. (:

Als je het doel stelt over 3 weken is mijn buikje weg, dan kan ik je nu al zeggen dat dat niet in drie weken gaat lukken! Haha, je valt dan sws over je héle lichaam af. Maar goed, P90x is opzich wel een aanrader, maar omdat jij vooral je buikspieren wil trainen, voor strakker buikje, zou ik daar veel oefeningen voor doen :slightly_smiling_face:

ik loop trouwens ook al een aantal weken om de dag hard, zo’n 3 kwartier tot een uur, ik moet zeggen dat ik wel verschil zie. Maar dit doe ik dan ook in combinatie met gezonder eten (dus heus wel af en toe wat snaaien zoals chocola en chips, haha) en p90x.

Ik ga vrijdag met vakantie, maar donderdag slaap ik bij me vriend, dat komt wat makkelijker uit dat ze mij niet hoeven op te halen dan die vrijdag…
En ik heb nou ongeveer 2 weken al veel fitness gedaan en thuis ook zoveel mogelijk oefeningen, maar het lijkt wel alsof het niet wil werken…
De kilo’s gaan er wel vanaf, maar die “lovehandles” blijken niet te minderen…
Ook mijn buikje staat de ene dag weer boller dan de ander…
Mn eetlust is verbetert, beter nog dan eerst, en het probleem lijkt wel alsof ik vocht vasthoudt maar ik kan juist makkelijk naar de wc…
Ik snap mijn lichaam niet op de een of andere manier…