nog 1 kans

Hee meiden, ik heb jullie hulp nodig. Ik ken een jongen nu ongeveer een jaar en ik ben echt heel verliefd op hem. Het rare is dat ik maar een paar keer kort met hem gesproken heb, maar ik heb wel lessen samen met hem gehad. Toch vind ik hem heel leuk. Soms had ik het idee dat hij ook naar mij keek en ook wel interesse had. Dit denk ik omdat als we praatten, hij alleen maar naar me lachtte en zijn ogen niet van me af kon houden (denk ik). Ik heb helaas nooit echt de gelegenheid gehad echt een diep gesprek met hem aan te gaan. Hij is nu bezig met een ander meisje en ik heb geprobeerd hem te vergeten, maar het lukt niet echt. Voor m’n gevoel heb ik nog 1 kans. Ik denk dat het echt wat kan worden, maar niet nu dat meisje er is. Ik ga hem echt niet van haar afpakken stel ze krijgen een relatie, maar nu ze nog niks hebben wil ik het wel proberen. Hoe moet ik dit doen? Ik zie hem eigenlijk alleen op feesten, maar waarschijnlijk zal zij daar ook bij zitten. Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij mij ziet staan (letterlijk en figuurlijk)? Ik wil gewoon dat hij mij net zo goed leert kennen als haar, zodat hij uiteindelijk kan kiezen wie hij het leukst vindt. Als hij voor haar kiest, zal ik hem moeten vergeten, maar ik wil eerst dat ik ook de gelegenheid heb gehad hem beter te leren kennen. Ik zou het zo zonde vinden als hij wat met haar krijgt, terwijl hij niet weet ‘wat hij mist’ (niet eigendunk bedoeld, maar dan zou ik met het gevoel zitten ‘wat als’ hij mij ook goed had gekend). Helpppp
xxxx Chantelie

Volgens mij ziet hij jou verder niet echt zitten. Misschien wel als gewone vrienden maar meer dan dat ook niet. En ik vind persoonlijk zelf dat je nu ook al niks met hem mag proberen enzo. Hoe zou jij het vinden als je met een jongen loopt en ondertussen gaat die nog met een ander meisje daten? Ik zou dat zelf niet leuk vinden maargoed. En ga dan gewoon een gesprek met hem aan. Je moet niet overdreven aandacht gaan vragen dat werkt niet en zet he meestal jezelf ook nog voor schut.

Ten eerste, niet geschoten is altijd mis. Wanneer je hem ziet ge er gewoon mee babbelen en als je een dieper gesprek wil begin die dan. Flirt er wat mee. Als hij je leuk vind zal hij dat wel laten merken. Zo niet, tja, dan kun je hem gemakkelijker uit je hoofd zetten.
Maar je geeft zelf aan dat hij met een ander meisje ‘bezig is’. Ik weet niet precies wat je daar precies mee bedoelt, maar als zijn ogen gericht zijn op iemand anders dan moet je dat respecteren.