! NO/LESS BUY ! ~ Steuntopic ~

Er was precies zo’n topic op een andere forum, maar ik kon niet zo’n topic op Girlscene vinden, dus ik dacht: ik maak er eentje, hihi.:]
Er zijn vast meiden die graag een tijdje willen stoppen met het uitgeven aan beauty, omdat ze vinden dat ze te veel uitgeven/ze willen ergens voor sparen.
In deze topic kun je steun vinden, laten weten hoe het met je gaat & de moeilijke maand(en) doorbrengen!:]

Mijn situatie:
Ik geef elke maand echt teveel uit voor mijn doen, ik wil graag 2 maanden no-buy doen. Dit houdt voor mij in: geen beauty & geen onnodige dingen.
Alleen als er iets op is (bijv. deo ofzo), dan mag ik het kopen X.X.
Klinkt echt onmogelijk voor mij, 1 maand is al best moeilijk door te komen, ik kom altijd wel langs een drogist en dan zie ik weer iets verleidelijks staan…
Ik heb net de vakantie achter de rug, veel geshopt en ik heb weer te veel gespend voor mijn gevoel! o.O

Wie doen er mee met mij?

Leuk topic C:

alleen geef ik niet zo veel om van die verzorgingsproducten enz, dus geef ik er ook niet zo veel aan uit. haha, ik heb weer een andere hobby, waaraan ik te veel geld uitgeef, moet daarmee oppassen want ik wil toch echt wel op vakantie.

Haha ik doe mee! In de maand maart wil ik niks uitgeven van mijn kleedgeld. Ik denk wel dat het gaat lukken, aangezien ik niks echt nodig heb :grinning:

OMGOD.
wajo. dit is goed goed goed.
ik heb net alles uitgegeven maar ik MOET nieuwe schoenen.
haha, dus andere keer.

Haha, dat lijkt me heerlijk: niks nodig hebben!
Ik heb altijd wel iets nodig (eigenlijk niet, maar voor mijn gevoel wel, hihi)! :]
Veel succes!

hmm bij mij werkt sowieso gewoon je pinpas thuislaten en alleen meenemen als je gericht iets wil gaan kopen :slightly_smiling_face: zeg maar.

geloof mij… geen geld uitgeven aan onnodige dingen is ZO fijn!

Ik probeer deze maand vol te houden! =D

dat probeer ik ook altijd, maarja, dan is dat weer in de aanbieding, en dan koop je het, terwijl je het eigenlijk niet direct nodig hebt, maar je koopt het omdat het goedkoper was. zo frustrerend. ik heb echt nog wel 10 flessen douchegel enzo hier liggen. die ga ik eerst opmaken. ik ben al wel heel lang bezig met mijn project ‘geen lipgloss kopen voor er een andere op is’, dat lukt me nu al bijna 3 maanden. :grinning:

Knap hoor! ^^
Enne 10 flessen!
Ik heb dat altijd met lippenbalsems :stuck_out_tongue:

ik ook, ik ga in april naar lille, (dan koop ik pas kleding) en ik wil voor september een spiegelreflexcamera en een laptop hebben ! haha

Ik wil een ipod touch kopen, maar ik heb een keuze. Of dat ding kopen en een maand geen kleren kopen, of nog een maandje extra wachten en dat ding kopen + kledng. :stuck_out_tongue:

Dus dan zou k ook een maand niks kunnen kopen :stuck_out_tongue:

Ik MOET heel veel shirts kopen en een broek (en die broek moet wel goed zijn :’)) en dan moet ik nog een nieuwe mascara kopen en nieuwe schoenen (ik zag vandaag zulke leuke schoenen, maar ik kon ze niet kopen!).

Duuuss, dat word heel lief vragen aan mijn ouders (die waarschijnlijk niets geven) of ik moet kiezen (en ik hou van kiezen).

Ik heb daar voor mezelf een goeie oplossing voor gevonden. Als ik iets zie liggen dat ik denk “hééé dat is leuk” moet ik van mezelf eerst thuis kijken ofk nix heb dat er sterk op lijkt of er nog een hoop van heb liggen (bv shampoo). Als dat niet zo is mag ik het kopen en anders is m’n zin om te kopen meestal toch over. Dus gewoon niets op impuls kopen maar erover nadenken.

Ik doe mee.
Heb net 3 x besteld ;l
Echt te erg.
naja 1 betaalde mijn mama :grinning:
Maar toch heb ik dan bijna geen geld meer ;S

Ik geef sowieso heel weinig uit, ik ga miss 1x per maand shoppen en geef verder ook weinig aan andere dingen uit. Naja, afgelopen week heb ik ¤80 uitgegeven, maar dat was wintersport met school [bier is echt duur =/]

Ik doe ook mee!
Ik koop veel te veel troep en kleding waar ik niks aan heb :]

Ga nu maar eens 2 maandjes niks uitgeven.
En ik denk níet dat me dat gaat lukken.

X

Jaah, ik doe ook mee :grinning:
Ik heb namelijk helemaal geen geld om zoveel dingen te kopen, maar toch doe ik het. Zoals shampoo, deo’s en heel veel nagellak :slightly_smiling_face:

Ik heb standaard minstens 100 euro op mn rekening. ik zie dat als nul.
Ga er ook echt niet overheen. voor mij is dat echt de nullijn.
mocht er dan iets kapot gaan of wat dan ook heb je altijd geld om het te laten maken of vervangen. en dan weer eerst terugsparen tot de 100.

kocht vroeger ook veel nutteloze dingen. tegenwoordig niet meer want als ik onder de 100 dreig te komen koop ik echt niks meer.

Succes gewenst aan iedereen die meedoet, we kunnen het! ^^

Misschien doe ik ook maar mee :grinning:
Kreeg een melding van paypal dat mn saldo te laag was :blush: Gelukkig kreeg ik vandaag weer geld op mn rekening maar dat is voorlopig het enige wat ik uitgeef deze maand :slightly_smiling_face: