no friends.

Hallo…
Ik kom hier niet om zielig te doen maar om advies te vragen aan jullie. Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen.

Ik ben 21 jaar en sinds dat ik van de middelbare school af ging, dat is nu zo 2,5 jaar geleden, heb ik eigenlijk geen echte vrienden meer.
Op de middelbare school had ik altijd een groepje meiden waar ik altijd leuke dingen mee deed, zoals zwemmen, shoppen, etc. We hebben nog bij elkaar op het MBO (niveau 2) gezeten, maar door een flinke ruzie zijn we uit elkaar gegroeid.
Maar nu… :face_with_raised_eyebrow:

Ik ben pas gestopt met school (MBO niveau 3), omdat deze opleiding te zwaar voor mij was. Maar daar in de klas had ik ook niet bepaald ‘vrienden’. Één keer in de zoveel tijd ga ik wel met een groepje van vrouwen uit mijn klas (ze zijn wel ouder dan mij, maar ik ga liever met oudere mensen om) mee schaatsen, maar daar blijft het bij.
Ook ga ik in de zomer altijd skeeleren bij een skeelergroep, maar dat is eigenlijk hetzelfde; de meeste mensen zijn misschien 10 jaar ouder dan mij en hebben al een gezin. Die hebben waarschijnlijk geen interesse in een meisje van 21 jaar.

Ik heb nu wel één vriend, maar die zie ik niet zo heel vaak. Hij heeft een zware baan en moet vaak reizen. Eerst zagen we elkaar bijna elk weekend, maar dat is nu ook veel minder geworden. Waarom??? Dat weet ik eigenlijk niet.
Ik mis het samen zijn met meiden; lekker winkelen, beautyavonden, bioscoopje… en wat ik vooral het meeste mis… is het uitgaan! Lekker een zaterdagavondje naar de kroeg… pff… wat verlang ik daar naar.

Soms ben ik daar best emotioneel over… dan is het zaterdagavond en ik zit thuis op de bank met mijn laptop op mijn schoot. Ik wil nog graag iets van mijn leven maken, voordat ik straks (wat nog lang niet zo is) een gezin heb enzo.

Wie kan mijn wat tips geven en mij een beetje helpen?
Ik zou het heel erg waarderen!

Groetjes…

Ik zou kijken in het topic die is aangemaakt om je hart te luchten. Hier staan allemaal namen van meiden die je op bepaalde gebieden, zoals vriendschap kunnen helpen om je sterker te laten voelen.

Je zou ook bij het whatsapp vrienden topic kunnen kijken, en daar misschien vriendschappen maken, en misschien met mensen in je buurt dan afspreken, als die (toevallig) in de buurt wonen.

verder wens ik je heel veel succes met het vinden van leuke vriendinnen, want dat verdien jij net zo erg als alle andere meiden hier op girlscene.

Verder mag je mij, en ook veel andere meiden altijd noten als er iets is!

Mag ik vragen waar je woont? Je mag namelijk best op zaterdagavond met mij mee naar de kroeg ofzo, als je een beetje in de buurt woont natuurlijk.

Ik zit ook een beetje in jouw situatie. Sinds ik van de middelbare school af ben heb ik ook geen vrienden meer. Dus ik kan je verder niet echt helpen, zie dit maar als upje en je mag mij ook noten als je ergens mee zit :slightly_smiling_face:

Als ik jou was zou ik kijken of je op een hobby/sport kunt die je leuk vindt. Je kunt hierbij denken aan een teamsport maar je kunt bijv. ook op toneelles gaan als je dat leuker lijkt. Je kunt ook vrijwilligerswerk gaan doen. Wees verder ook niet bang om te vragen of mensen een keertje wat samen willen doen. De meeste mensen zullen dat alleen maar leuk vinden en als ze geen interesse hebben dan is dat jammer voor hen.

Ik heb precies hetzelfde.
Voel me er zwaaar k.u.t over

Ik heb dit ook een tijd gehad. Onze vriendinnengroep ging met ontzettende ruzie uit elkaar plus dat mijn vriend het ook nog eens uitmaakte in dezelfde tijd. Toen ben ik ook een tijdje alleen geweest, dus ik begrijp je gevoel heel goed!
Wat ik uiteindelijk heb gedaan is toch proberen meer contact te maken met mensen en wie weet klikt het zo goed dat je uiteindelijk vrienden wordt (als je het ook onderhoudt natuurlijk).

Bij mij was het toeval dat m’n moeder mij een keer meesleepte om op visite te gaan. Daar bleek een hele groep vrienden te zitten en de klik was er waardoor ik in die vriendengroep ben blijven hangen.

Op een jongerenreis in de zomer misschien? Of een bijbaan, daar en bij je nieuwe studie ontmoet je de meeste mensen denk ik

Hoi lotgenoot.

Ik ben ook 21 en heb ook geen vrienden.
Ik probeer wel genoeg dingen te doen waar ik mensen kan ontmoeten. Zo ga ik graag naar concerten en ga ik dan vroeg, zodat ik met andere fans kan praten.
En ik doe dingen buiten mijn comfortzone (heb me aangemeld om tijdens het introkamp van mijn studie te helpen) om nieuwe mensen te leren kennen en hopelijk nieuwe vriendschappen te maken.

Een sport zou voor mij niet werken door verschillende redenen, dus doe ik het zo. En ik heb echt al veel nieuwe mensen leren kennen. Maar echt vrienden? Nee, dat niet.

Herkenbaar, ik ben ook echt een loner. Ik kan je er verder alleen niet echt bij helpen. Zelf doe ik (bijna) altijd alles alleen en ben eigenlijk ook niet andere gewend. Ik zou ook graag meer met mensen doen, maarja, ik ben gewoon maar blij met de mensen met wie ik af en toe wel afspreek =)

Ik heb op het moment dat ik in een vreemde stad ging wonen waar ik niemand kende iets geks gedaan. Iets wat niemand snel doet.

Ik ging zomaar alleen ergens op terras zitten en sprak mensen aan. Uiteindelijk een super toffe avond gehad! Het is een gek idee, maar heeft mij wel geholpen. Inmiddels heb ik nog steeds contact met ze af en toe :slightly_smiling_face:

Heyy meiden,

Toevallig heb ik net een topic geopend ’ wie herkent dit gevoel ?’

Ik zit dus ook in het zelfde schuitje, waar komen jullie vandaan als ik vragen mag…vriendinnen zijn heel erg belangrijk. Ik mis ze ook heel erg…

Ik heb ik ook geen moeite om met wildvreemde mensen te praten, maar ik kan me goed voorstellen dat heel veel mensen dat niet durven. Wel leuk dat je daar nog steeds contact mee hebt!

Join the club!

Ik ben ook mijn vriendinnen kwijtgeraakt na een serieus opgeblazen ruzie na het middelbaar. Sindsdien heb ik mensen leren kennen bij een opleiding, maar daar ben ik mee gestopt en het contact verwaterde. Nu, bij een nieuwe opleiding, heb ik wel ‘vriendinnen’, maar ik kan echt niet goed met hun omgaan. Ze hebben zo’n andere visie op dingen dan mij, dus vaak zeg ik maar gewoon ‘ja, klopt’ omdat ik geen zin heb in gezeur.

Maar goed, ik zou niet weten hoe je dat moet oplossen, anders zat ik zelf niet in deze situatie.

Dan join ik the club ook maar.

Ik zit 1 x per week op school en daar ga ik best goed om met iedereen. Ik vind ze ook echt gezellig. Maar over 8 (school)dagen is het afgelopen. En omdat ik eigenlijk doordeweeks nooit contact heb, heb ik zo’n vermoeden dat dat overgaat.
Kan ook super goed opweg met mijn collega, wat binnenkort mijn ex-collega word en daar heb ik dezelfde vermoeden bij. Ik heb nog wel een lieve vriend, maar shoppen met je vriend is toch wat anders!

Ik zou proberen om misschien eens spontaan een kroegje in te gaan? Daar kan je natuurlijk ook leuke mensen ontmoeten.

Waar woon je als ik vragen mag? Je mag mij ook best noten :slightly_smiling_face:

De anderen die hier op zoek zijn naar leuke mensen mogen mij natuurlijk ook een note sturen! :slightly_smiling_face:

Ik join de club ook maar.

Had een hele hechte vriendengroep maar na de middelbare zijn we allemaal een andere kant op gegaan en iedereen heeft allemaal nieuwe vriendinnen en ik heb echt totaal geen klik met de meiden in m’n klas en das echt een kut gevoel. Zit nog wel in de vriendengroep van m’n vriend maar die bestaat uit 1 meisje en 5 jongens en daar valt ook niet mee te shoppen helaas.

Ook geen idee hoe je 't op kan lossen dus, anders zat ik hier zelf niet mee. Succes in ieder geval!

Herkenbaar! Ik heb wel een vast groepje mensen in mijn studie waar ik mee omga, maar echt vriendinnen kan ik het niet noemen. Ik mis het best wel om gezellig dingen te doen en te weten dat ik vrienden heb waar ik op kan rekenen.

Een echte oplossing weet ik niet echt, oke inderdaad zo veel mogelijk nieuwe contacten proberen te leggen, maar dat lijkt me ook gemakkelijker gezegd dan gedaan. (Vooral omdat ik vaak het gevoel heb dat de meeste vriendengroepen al gevormd zijn en het moeilijk is om je daar bij te voegen maar dat kan aan mij liggen :stuck_out_tongue: )