Hallo…
Ik kom hier niet om zielig te doen maar om advies te vragen aan jullie. Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen.
Ik ben 21 jaar en sinds dat ik van de middelbare school af ging, dat is nu zo 2,5 jaar geleden, heb ik eigenlijk geen echte vrienden meer.
Op de middelbare school had ik altijd een groepje meiden waar ik altijd leuke dingen mee deed, zoals zwemmen, shoppen, etc. We hebben nog bij elkaar op het MBO (niveau 2) gezeten, maar door een flinke ruzie zijn we uit elkaar gegroeid.
Maar nu…
Ik ben pas gestopt met school (MBO niveau 3), omdat deze opleiding te zwaar voor mij was. Maar daar in de klas had ik ook niet bepaald ‘vrienden’. Één keer in de zoveel tijd ga ik wel met een groepje van vrouwen uit mijn klas (ze zijn wel ouder dan mij, maar ik ga liever met oudere mensen om) mee schaatsen, maar daar blijft het bij.
Ook ga ik in de zomer altijd skeeleren bij een skeelergroep, maar dat is eigenlijk hetzelfde; de meeste mensen zijn misschien 10 jaar ouder dan mij en hebben al een gezin. Die hebben waarschijnlijk geen interesse in een meisje van 21 jaar.
Ik heb nu wel één vriend, maar die zie ik niet zo heel vaak. Hij heeft een zware baan en moet vaak reizen. Eerst zagen we elkaar bijna elk weekend, maar dat is nu ook veel minder geworden. Waarom??? Dat weet ik eigenlijk niet.
Ik mis het samen zijn met meiden; lekker winkelen, beautyavonden, bioscoopje… en wat ik vooral het meeste mis… is het uitgaan! Lekker een zaterdagavondje naar de kroeg… pff… wat verlang ik daar naar.
Soms ben ik daar best emotioneel over… dan is het zaterdagavond en ik zit thuis op de bank met mijn laptop op mijn schoot. Ik wil nog graag iets van mijn leven maken, voordat ik straks (wat nog lang niet zo is) een gezin heb enzo.
Wie kan mijn wat tips geven en mij een beetje helpen?
Ik zou het heel erg waarderen!
Groetjes…