NLT?

[i]hooi iedereeen.

ik heb een vraagje.
wie doet er hier nlt?
& wat is het precies & is het leuk enz.
ik blijf zitten dit jaar.
kutjaar achter de rug. )=
maar ik ga dus van school veranderen.
& mss dat ik ook wel economie wil veranderen in nlt.
maar ik zit te twijfelen of het wel leuk is enz.
verder heb ik dit:
nt / sk / bi / wi b & dus ec / nlt?

dankjuliiee! (:[/i]

nlt?

Natuur-leven-techniek volgens mij.
Ik zou NLT er wel bij doen, ik kies het niet want ik heb een hekel aan die vakken, maar het is wel handig met bio&scheikunde&natuurkunde!

Ik heb dus geen idee wat nlt is?

Ik heb het in de brugklas gedaan. maar eh ik vond het niet super omdat het gewoon niet mijn ding is.

Voor de mensen die niet weten wat het is; het is een keuzevak die je bij het profiel N&G & N&T (volgens mij) kan kiezen.

NLT is er speciaal voor de leerlingen die NG of NT hebben gekozen. Het is een combinatie van de zogenaamde bètavakken (natuurkunde, wiskunde, scheikunde, fysische aardrijkskunde en biologie). Dat betekent niet dat je bij NLT precies hetzelfde leert als bij de bètavakken. NLT laat zien hoe je de dingen die je bij de bètavakken leert, kunt toepassen en kunt combineren met andere dingen die je al weet. Je leert nieuwe dingen over onderwerpen die bij de “gewone” bètavakken haast niet aan bod komen. En natuurlijk leer je van alles over de achtergrond van allerlei technieken. Heb je het altijd al interessant gevonden hoe ze in CSI een dader kunnen opsporen aan de hand van één enkele haar? Wil je het weer leren voorspellen of denk jij dat je topsportprestaties nog verder kan optimaliseren? Dan is NLT misschien iets voor jou.

ja klopt natuur leven en techniek.
combinatie tussen bio sk en natuurkunde ofzo.
okeeu alvast bedankt! :grinning:
iemand anders nog iets? (:

@ lacoccinelle.
haha ja het is idd voor NG & NT.
hmmmm, wil ik het weer leren voorspellen?
ehm weet ik niet?

haha :stuck_out_tongue: nou ik denk dat het gewoon een handig vak voor erbij is :slightly_smiling_face: heb er een keer een proefles in gehad, wegens profielkeuze, en veel mensen die N&G /N&T hebben die ik ken, hebben ook NLT erbij.

hihi oke dankjewel!
ik denk wel dat ik het maybe ga doen.
economie is ook zo’n nutteloos vak ofzo. (:

Ik zou voor NLT gaan. Ten eerste sluit je het af voor je examen, dus hoef je er niet examen in te doen.
Het is veel werk, maar het is wel interessant. Je leert echt elke periode weer iets nieuws, over medicijnen/sterrenstelsel/alcohol, van alles wat.
En het past beter in je profiel dan economie vind ik.

Het betekent inderdaad Natuur Leven en Techniek. Veel scheikunde, bio dat soort vakken door elkaar.

hihi dankje!
ik begin steeds meer overtuigd te worden om nlt te doen haha :grinning:

Het is op zich wel leuk, maar je hebt er niet heel veel aan voor een vervolgstudie of zoiets. Het scheelt natuurlijk wel heel erg dat je er geen eindexamen in hoeft te doen. Ik weet niet of je verder nog specifieke vragen hebt?

ehm niet echt.
gewoon of het leuk is & of het echt heeeeul moeilijk is & veel werk in zit ofzo (:

Of het leuk is hangt heel erg van de modules die je krijgt af. Sommige modules zijn echt súper leuk (bijv. forensisch onderzoek), en andere modules zijn echt vréselijk.
Qua werk is het denk ik een beetje gelijk aan andere vakken, alleen je eindexamen is dus minder.

hihi. maar dat is met elk vak.
sommige hoofdstukken zijn leuk & andere niet (:
maar goed. dankjewel! :grinning:

iemand nog iets? :flushed:

Ik vind het een verschrikkelijk vak XD
Ik heb het alleen gekozen omdat je er geen examen in hoeft te doen.
De eerste paar modules waren wel leuk, alleen de modules die we nu hebben vind ik echt verschrikkelijk. Nu hebben we holografie. Een en al natuurkunde.
Ik ben echt heel slecht in natuurkunde en tegenwoordig krijgen we alleen maar modules waar je natuurkunde in moet gebruiken…

Maar er zitten ook hele makkelijke modules tussen en als je een beetje je best ervoor doet wil het allemaal wel lukken. Ik zie alleen het nut van dit vak nog steeds niet in.

whaha.
dankje voor je mening! :grinning:
alleen heb het nu al gekozen.
ik hoop dat ik er goed aan gedaan heb. (:
natuurkunde vind ik ook bagger trouwens xd
mmm, hoop dat het wat wordt volgend jaar. ;p