NLT opdracht

Al opgelost =D

eerst reactievergelijking van verbranding C13H28
dus C13H28 + o2 → CO2 + h2o
even kloppend maken
en dan zie je de molverhouding
je hebt 10 ton in 1 uur. opzoeken hoelang de vlucht naar de vs duurt omrekenen hoeveel ton je dan nodig hebt
dit aantal ton (=kg) omrekenen naar aantal mol C13H28 (molaire massa achter in je binas) dan weet je hoeveel mol c13h28 je hebt gebruikt tijdens de vlucht
door middel van de mol verhouding kun je berekenen hoeveel mol CO2 dat is.
met de molaire massa kan je het aantal mol CO2 weer omrekenen naar aantal gram of kg…
Ik hoop dat je t snapt zo =p

Aaaah je bent mijn held :grinning::D:D:D:D
Duizend maal bedankt :dancing_women: :dancing_women:

wow jullie zijn slim o,0

haha alsje!

welk ondwerp is dit? Dat krijg ik vast ook nog (:

Brandstof voor het leven!

Maar ik snap niet helemaal wat je moet doen bij dit aantal ton (=kg) omrekenen naar aantal mol C13H28 (molaire massa achter in je binas) dan weet je hoeveel mol c13h28 je hebt gebruikt tijdens de vlucht

Ja I know ik ben super slecht in scheikunde.:stuck_out_tongue:

Nog iemand die deze snapt??:thinking:

Plantenwetenschappers hanteren als vuistregel dat in een klimaatgebied als het onze door de fotosynthese ongeveer 60 g per m2 biomassa per dag wordt geproduceerd gedurende een groeiseizoen van 100 dagen.
Bereken met behulp van dit gegeven hoeveel bos er nodig is om net zoveel CO2 op te nemen als overeenkomt met jouw aandeel in de uitstoot van je vliegreis. Gebruik daarbij je antwoord van opdracht 5.2.
Noteer vervolgens de reactievergelijking van de fotosynthese en ga met behulp hiervan na hoeveel CO2 nodig is voor de productie van 1 kg glucose. Neem aan dat de hoeveelheid gevormde biomassa net zo groot is als de hoeveelheid gevormde glucose.