NLT Dynamische Modellen - help?

Hoi hoi (:
Ik bezig met een verslag voor NLT. De module heet Dynamische Modellen (VWO, versie 1.1), en kan ook gegeven worden aan wiskunde D.

Ik kom niet uit de volgende som:

Voor de afkoeling van een sauna geldt het volgende verband: afkoeling = 0,05 × (temperatuur - 20).
De begintemperatuur van de sauna is 90 °C.
a. Welke differentiaalvergelijking hoort bij dit proces?
T’(t) = -0,05×(T(t)-20)

De oplossing van deze differentiaalvergelijking kan geschreven worden als:
T(t) = T‘(t) = 20+b×e^at (e = e-macht, het grondtal van de natuurlijke logaritme)
b. Bereken de waarde van a en b door deze formule in te vullen.

Nu is het zo dat ik de antwoorden heb, maar daar snap ik niet veel van:
b. T’(t) = a×b×e^at . Invullen van T en T’ geeft: a×b×e^at = -0,05×(20 + b×e^at – 20)
dus a×b×e^at = -0,05×b×e^at. a = -0,05 en b moet 70 zijn, omdat bij t=0 geldt T = 90.

Kan iemand mij wat uitleg geven? :]
Alvast bedankt.

Toen ik de titel las, dacht ik aan dynamische fotomodellen… Dus van die catwalk mensjes.

Maar ik kan je niet helpen, zo goed is m’n wiskunde nou ook weer niet…

weeeeejoooooooooow dit is voor mijn egt chinees!!!:open_mouth:
egt ongeloofelijk!

Heyy cursedrainbow… Ik wou wat vragen… deze module moeten wij ook maken alleen snap ik er zelf helemala niks van onze leraar is een echte eikel dus veel zegt hij er ook niet over hij geniet gewoon van het feit dat wij zo hulpeloos zijn …XD zou je het misschien goed vinden als je ons de antwoorden stuurde? wij kunnen die dan gebruiken om in iedergeval te snappen waar het over gaat we hoeven geen verslag te maken maar wel een schoolexamen vandaar dat het echt heel belangrijk is dat we het ook echt snappen… Ik weet dat het misschien teveel gevraagd is maar het zou me redding zijn (van mij en 13 anderen!) Ik hoop zo dat je zoiets zou willen doen!

X

Haaaay,

Ik had even een vraagje,
Ik kom maar niet door de module heen
en wou graag weten of iemand ook de antwoorden had?