Niveau pianostuk

Hoi allemaal!

Ik wil graag weer eens een keertje solo spelen met pianobegeleiding :slightly_smiling_face:
Nu is het zo dat ik heel goed weet wat ‘moeilijk’ is voor mijn instrument, maar hoe dat zit voor de piano is mij niet zo duidelijk. Misschien dat jullie mij verder kunnen helpen? Dan weet ik een beetje wie ik eventueel zou kunnen vragen. Alvast heel erg bedankt!

Zie de hyperlink, piano gedeelte is vanaf pagina 2.

dit ziet er wel moeilijk uit hoor
als je zeg maar beginner bent in piano(zoals ik) schrik je enorm van dit hahaha xd
beginners niveau is het zeker niet. heel ver ervan. wat zal het zijn? begin level van moeilijk misschien nog er tussenin, dit ga je niet snel vloeiend leren spelen in iedergeval

Ik heb 10 jaar les gehad en ik vind het er vrij moeilijk uitzien. (ik ben wel nooit een ‘notenvreter’ geweest, ik speel liever op gevoel dan van blad). As is een vrij lastige toonsoort om in te spelen (vind ik dan) en je hebt veel grepen waarbij je een octaaf moet aanslaan. Maar met een goede begeleider moet dit wel kunnen. ik zou alleen niemand kiezen die nog nooit begeleid heeft, zelfs al kan die goed spelen, maar de keuze is aan jou. Welk instrument speel jij eigenlijk?

Ik verwachtte al dat het op niveau zou zijn, het is zeker niet een solo voor beginners vandaar… Ik speel bugel :slightly_smiling_face: ook al 10 jaar! Doe het nog steeds met zoveel plezier :relieved: muziek is wat dat betreft een hele grote passie.

In ieder geval heel erg bedankt, nu weet ik een beetje waar ik naar op zoek ben (buurmeisje valt bijv. nu wel weg, haha). Zal eens rondvragen in mijn orkesten of iemand nog wat weet!

Ik denk dat het goed te doen is voor iemand die wat ervaring heeft omdat het tempo rustig is en er veel dezelfde akkoorden gebruikt worden. Het zal alsnog wel wat oefening vergen natuurlijk. :slightly_smiling_face: