Niveau 2 doen als je niveau 3 kan?

Ik heb 2 opleidingen waarvoor ik me wil inschrijven, 1 is niveau 3 de andere niveau 2 en als ik slaag slaag ik met niveau 3.
Is het slim om dan een opleiding van niveau 2 te doen?
Of toch die van niveau 3?
Ik vindt de opleiding met niveau 2 wel leuker dan de opleiding met niveau 3
maar ik zou liever niveau 3 willen doen omdat ik eigenlijk niveau 4 ook aankan

Beetje rommelig maar ik hoop dat jullie het begrijpen

Als je zelfs niveau 4 aankan vind ik het enorm zonde als je niveau 2 gaat doen. Is er geen andere studie op niveau 3 die je net zo leuk vindt als die op niveau 2?

Persoonlijk vind ik dat je aan een niveau 2 diploma niets hebt. Je kunt beter niveau 3 doen en doorgaan met 4. Want als je niveau 4 aan kunt dan is niveau 2 geen hol aan en ga je je dood vervelen.

Idd als je niveau 4 aankan, zou ik kijken of er een niveau 4 opleiding is die je ook leuk vindt. Dan zit je tenminste op je niveau. Welke opleiding is die niveau 2 en niveau 3 als ik vragen mag?

Hoi hoi.

Ik kende een meisje die met gemak niveau 4 aankon maar ze vond het (te???) theoretisch en ging toen niveau 3 doen. Dit betekende niet dat ze dom was etc. maar ze vond het gewoon niet leuk. Dus er bestaan gewoon mensen die een niveau lager doen dan dat ze eigenlijk kunnen, simpel weg omdat ze het niet leuk vinden.

Ik vind dat je wel iets moet doen wat je leuk vind, dat gewoon boven alles maar je moet wel blijven denken, heb ik hier wat aan? en wat kan ik er mee.

Nou ik vind niveau 2 wel erg laag als je 4 ook aankan. Zou er wel heel goed over nadenken of die opleiding op niveau 2 echt de moeite waard is.

Ik denk dat je gewoon moet doen wat je leuk vind. Als je van leren houdt kun je misschien wel beter niveau 3 doen, maar als het jou niet uit maakt, je bent juist graag bezig en je vindt niveau 2 leuker vind ik dat dat ook best kan.
Mijn broer kan bijvoorbeeld ook makkelijk niveau 4 aan, maar hij houdt echt niet van leren. Hij doet nu ook nivau 2 (of een zelfs, geen idee), maar hij is nu lekker aan het werk en gaat een dag in de week naar school. Die schooldag vindt hij verschrikkelijk, omdat het idd nogal simpel is en hij doet er eigenlijk niks en moet zitten. Hij is juist blij als hij weer kan werken. Hij heeft gewoon werk en verdiend goed en als hij wil kan hij hierna ook nog niveau 3 doen, maar dit wil hij volgens mij niet. Hij wil wel een eigen bedrijf starten en dit kan hij ook. Het ligt dan natuurlijk wel aan de opleiding, maar als je niveau 2 leuk vind en er is genoeg werk zou ik denk niveau 2 doen.

Ik snap niet echt precies hoe dat werkt met MBO, maar ik denk dat je het beste gewoon niveau 3 kunt doen en daarna 4!

Maar met niveau 2 ligt dat toch anders denk ik. Lijkt me echt niet aan te raden. Je kan er gewoon niet zo veel mee met zo’n ‘laag’ diploma.

Ik zou niveau 3 kiezen, persoonlijk vind ik dat je aan niveau 2 niks hebt, het is een startkwalificatie en in principe het zelfde als een VWO of HAVO diploma.

Niveau 2 is erg simpel en kinderlijk, mensen op niveau 2 denken vaak ook anders dan iemand die niveau 3/4 aan kan. Dit bedoel ik niet gemeen tegen over mensen die niveau 2 doen, maar ik merkte n mijn klas dat mensen die van niveau 2 op niveau 3 kwamen nog al simpel denken, en niet diepgaan met onderbouwen in verslagen etc. Op niveau 3/4 is dat wel zo.

Ik zou ook kiezen voor niv 3, vaak zitten er ook mensen die totaal geen motivatie hebben en alleen maar op school zitten voor de studie financering op niv 2. Ik denk niet dat je daar tussen wilt zitten. Ook op niv 2 krijg je theorie en geloof me, dat is echt basisschool niveau werk. Ik moest helemaal onderaan beginnen in het MBO omdat ik door omstandigheden mijn diploma niet kon halen op de middelbare school. Geloof me, ik was blij toen ik weg was bij niv 1 & 2!

ik zou niveau 3 doen, anders denk ik dat je later spijt ga krijgen.

Ik ben op het moment ook bezig met een niveau 2 opleiding terwijl ik niveau 4 kan. Dat komt omdat ik deze opleiding gewoon erg leuk vind.

Het is een twee jarige opleiding en ik mag de opleiding in 1 jaar afronden. Dat is wel een voordeel. Een nadeel is dat ik heel vaak niks zit te doen, dat komt omdat er voor een opdracht bijv, 4 weken staat, ik heb de opdracht dan al in 1 week af omdat ik het snap en het dus heel makkelijk en snel kan maken.

Ik doe dit jaar examen, en ga in augustus wel een opleiding op niveau 4 doen. Ik zou zeggen; doe vooral wat je leuk vind! Daar gaat het om. Als jij de niveau 2 opleiding leuker vind dan de niveau 3, zou ik vooral voor de niveau 2 opleiding gaan!

Echt doen wat je leuk vind! Als je je bij niveau twee gelukkig voelt gwn doen! Je kunt altijd nog na niveau twee doorstromen naar niveau drie. Ikzelf ga volgend jaar een opleiding op niveau drie doen terwijl ik met mijn tl diploma niveau vier ook aan kan. Alleen voel ik me daar niet prettig bij.

Normaal zou ik je adviseren om gewoon te doen waar jij je het beste bij voelt, maar niveau 2 is echt zo’n instapniveau waar je in de ogen van veel mensen en bedrijven nauwelijks wat aan hebt en je beter alleen kan doen als je echt geen andere mogelijkheid hebt of dat echt absoluut het hoogste niveau is wat je aankan. Niveau 3 opent veel meer deuren voor je.

De vergelijking van iemand die niveau 4 kan doen maar voor 3 kiest vind ik daarom een heel ander verhaal.