NIMA Marketing-A

Hey, ik ben momenteel bezig met de opleiding Communicatie Management op de HvA. Ik vind de opleiding leuk, juist omdat ik de marketing vakken vooral leuk vind.

Ik wil dus later ook een marketingcommunicatie functie vervullen en wellicht zelfs een marketingfunctie. Ik vroeg me af of iemand bekend is met het Nima Marketing A diploma. Ik ben erg benieuwd wat de waarde hiervan nou is en of je echt gelijk kan doorstromen naar een (uitvoerende) marketingfunctie.

Ik ben er bekend mee!
Ik volg naast m’n hbo opleiding Nima Communicatie A en Nima Marketing A.
Sowieso staan de diploma’s goed op je cv, ze zijn internationaal erkend en staat het nima instituut hoog aangeschreven, dus zeker een meerwaarde.

Of je gelijk kan doorstromen weet ik niet, dit zal ook aan je werkervaring etc liggen… Ook is Nima A niveau meer assistent of junior niveau volgensmij. Je kan eventueel daarna (of meteen) Nima B niveau communicatiemarketing doen, of één van de andere marketing opleidingen op B niveau.

Hoeveelste jaar zit je eigenlijk? :slightly_smiling_face:
x

Hey, bedankt voor je reactie!

Ik zit in mijn eerste jaar dus het is nogal vroeg maar ik kijk graag vooruit :wink:
Mede dankzij de arbeidsmarkt van nu, kan natuurlijk in al die jaren nog heel erg veranderen, denk ik sowieso dat ik sterker sta met zowel marketing als communicatie kennis. Uiteindelijk hoop ik iets met communicatie én marketing te kunnen doen.

Mag ik vragen welke opleiding jij doet?

You’re welcome! :slightly_smiling_face:
Wil je het dan naast je studie doen, of pas als je klaar bent met de hele opleiding?
Ik deed eerst een jaar Financial Services Management, maar ben daarmee gestopt, zit nu in het tweede jaar van Toeristisch Management, alleen is het toeristische gedeelte ver te zoeken haha:( voornamelijk vakken als Recht, Communicatie, Marketing, HRM, boekhouden, heeeeel veeel management vakken etc…
x

Ik zou het best naast mijn studie willen doen. Ik heb al het één en ander opgezocht en het is een cursus van 9 maanden toch? Mijn opleiding nu red ik eigenlijk vrij goed, de stof van tentamens is veel maar dit gaat me allemaal goed af. Ben hard op weg naar m’n P. Ik zou het dus wel naast mijn studie willen doen, maar vraag me af hoe zwaar het is. Het moet namelijk niet zo zijn dat ik hierdoor bij mijn huidige studie in de problemen kom, en ik wil de Nima marketing A cursus natuurlijk ook gewoon halen. Vind jij het zwaar om de cursussen naast je huidige studie te doen?

Nogmaal bedankt voor je reacties! Hier heb ik echt heel veel aan :slightly_smiling_face: x

Ja volgensmij staat er bij de meeste aanbieders 9 maanden voor! Ik kreeg voor Nima Marketing 2 heel dikke mappen hahaha. Nee ik snap het, ik vind het qua zwaarte opzich wel meevallen… Vooral als je de 9 maanden in totaliteit gebruikt moet het makkelijk lukken. Sommige dingen uit het boek herkende ik nog van de economielessen op de havo. Als je trouwens bij je huidige opleiding het vak Commerciele Economie/Marketing hebt, kan je die boeken ook gebruiken om te leren voor het nima examen!

Nima Communicatie heb ik voor de helft afgerond (deel 1 met de multiple choice ruim gehaald, deel 2 met de case/open vragen moet ik héél binnenkort herkansen). Het is wel een nadeel dat het examengeld zo hoog is :frowning_face:. Nima Marketing heb ik tot nu toe alleen even doorgebladerd, wil eerst communicatie helemaal afronden voordat ik daar aan begin, maar heb het dus wel al in huis.

Wil je echt een complete cursus volgen met avondbijeenkomsten etc, of gewoon een thuisstudie? Of alleen het studiemateriaal ofzo aanschaffen via marktplaats en zelf gewoon aanmelden voor het examen? Of nog geen idee hahaha?:slightly_smiling_face:

Nogmaals graag gedaan =D x

Nog geen idee, wat doe jij? Of wat raad je aan? Ik heb idd Commerciële Economie gehad, en dat vak heb ik met een redelijk hoog cijfer afgerond, boek heb ik ook nog gewoon thuisliggen. Het examengeld is idd wel duur ja, dat vind ik ook een enorm minpunt. Maargoed, je krijgt er heel wat voor terug.

Ik denk dat een thuisstudie me wel zou lukken omdat ik daar wel het doorzettingsvermogen voor heb. Ik weet niet precies hoe het met die lessen zit enzo, en of dan wel kan aangezien ik ook gewoon op school zit. Het is toch wel zo dat het duurder wordt als je avondlessen volgt?

Succes met je herkansing!

Ik doe via een thuisstudie (dus zonder lessen/avonden/bijeenkomsten)… Dan kan je zegmaar wel oefenopgaven laten beoordelen etc en krijg je een speciale studiemap die door hen is samengesteld. Achteraf had ik misschien liever gekozen voor gewoon zelf de aanbevolen literatuur aanschaffen en zelf aanmelden voor de examens, want maak van de corrigeermogelijkheden toch niet echt gebruik haha, dus dat had een hoop ¤ gescheeld :stuck_out_tongue:.

Kijk tegen de tijd anders even op de nima website wat de aanbevolen literatuur is voor het examen (staat in een van die pdf bestanden), dan kan je die aanschaffen/gebruiken voor het examen. Ook is het heel raadzaam om de oude oefenexamens van de Nima site te bestuderen en te maken.

Mocht je tegen de tijd nog vragen hebben, of nu natuurlijk haha, dan kan je me altijd een berichtje sturen!=D en dankjewel haha =D xx

Oke, heel fijn! Ik ga er zeker even naar kijken. Bedankt voor je hulp! En succes met al je examens :wink: x