Niks past

ik heb even een nieuw account gemaakt. Niet dat ik superbekend ben maar gewoon voor de zekerheid. Dus daarom is dit mijn eerste bericht.

maar waar het om gaat:
Ik zit een beetje met het probleem dat bij mij niks past. Ik ben nu ongeveer vier jaar ongesteld, en ik heb al meerdere keren geprobeerd een tampon in te brengen maar dat lukt gewoon niet. Ik heb echt de mini’s geprobeerd en ook met inbrenghuls maar het lukt me gewoon niet.

Nou kan ik er nog wel mee leven als ik maandverband moet gebruiken. Maar dat is het niet alleen. Ik ben bang dat ik hierdoor geen seks kan hebben. ik heb al met mijn vingers geprobeerd erin te komen, maar zelfs dat lukt niet… dus dan zal er toch ook geen penis in passen lijkt me…

Ik heb nu al met meerdere jongens gedate, maar steeds als zij mij wilden vingeren ofzo dan kwamen ze er ook niet echt in want het lukt gewoon niet.

Hebben meerdere meiden hier last van? en ging het dan uiteindelijk bij jullie toch wel? want ik zit er best wel mee

bedankt

Misschien een soort vaginisme? Ben je te gespannen?

hey, dit heb ik zelf niet maar mijn zusje heeft dit, en ze moest daarvoor naar de dokter omdat ze er gek van werd dat ze geen tampons kon gebruiken, en dan doen ze gewoon een korte en niet pijnlijke behandeling… ik weet niet echt wat en ze stond zo weer buiten, en mocht 1 maand nog geen tampons gebruiken, maar sinds dien is alles ‘normaal’! misschien moet je even naar een gynocholoog. en schaam je vooral niet hoor want de dokter zei dat dit heeeel erg vaak voorkomt bij vrouwen :slightly_smiling_face:

Een vriendin van mij heeft dit ook gehad. Die is doorverwezen naar een fysio ( ik weet het niet precies ) en die moest gewoon allemaal oefeningen doen. Het gaat nu allemaal zonder problemen. Dus misschien is een bezoekje aan de huisarts of gynaecoloog een goed idee, die kunnen je vast helpen of doorverwijzen.

Ik zou eens langsgaan bij een gynaecoloog!

ik zou ook langsgaan bij de gynaecoloog. als die jongens met hun vingers er ook niet in komen dan is er meer aan de hand dan alleen gespannen zijn…

raar. ik zou het even navragen

Ik ken iemand die dat ook heeft gehad.
En toen is haar vagina via een operatie vergroot ofzo

Een vriendin van me heeft dat ook gehad, er zit een soort ‘vliesje’ en daar zit dan maar een heel klein gaatje in waardoor het bloed uit kan, maar een tampon/vinger past daar niet doorheen. Gewoon even langs de dokter, dan krijg je waarschijnlijk een korte operatie en binnen no time heb je er geen last meer van :slightly_smiling_face:

^wow die reacties, had niet verwacht dat dat zo makkelijk ging allemaal? heb zelf hier ook best wel last van hoewel tampons nog net lukken maar ik heb nu meerdere malen seks geprobeerd met mijn vriendje maar dat lukt gewoon écht niet. misschien toch maar eens langs de huisarts dan…

Ik denk dat ik dit ook heb. Ik ben vanaf mijn 12de ongesteld , ben nu 19 en in deze periode is het mij nooit gelukt om tampons in te brengen. Seks heb ik nog nooit gehad…