Niks om aan te trekken, aarrg!

Hoe pakken jullie het aan als je gaat shoppen? Heb je een strategie of ga je gewoon de stad in en zie je wel?

Ik merk van mezelf heel erg, dat ik ga shoppen, iets leuks (en vaak goedkoops) zie en dan denk: O leuk, neem ik mee! En dan 2 weken later vind ik het alweer vreselijk en wil ik weer nieuwe kleding.
Nu heb ik momenteel niet zoveel geld, dus ik probeer het ook zo min mogelijk te verspillen. Maar ik heb wel echt nieuwe kleding nodig.
Dus: Hoe zorg ik ervoor dat ik geen spijt krijg van mijn aankopen?

op internet kijken en als je iets leuk vind het niet bestellen over internet maar er heen gaan kijken of je het in het egt ook nog leuk vind ,als je er moeite voormoet doen is het leuker

Ik ga naar de stad, en ga gewoon bij mijn favoriete winkels kijken. (:

Ah, ik bedenk even wat ik nodig heb en dan koop ik het. Ik heb dat probleem eigenlijk niet zo, het maakt mij niet zoveel uit wat ik aanheb. Hier heb je niks aan natuurlijk, beschouw het maar als een up.

Op websites kijken of ik nog iets leuks zie wat ik wil hebben. Ik ga vaak best doelgericht winkelen, ofja, dat ik dan wel echt iets wil en vaak vind ik er dan nog andere dingetjes bij die ik daar weer een beetje op afstem. Ik koop eigenlijk nooit iets wat nergens bij past! Succes ermee! :wink:

Dit is wat ik meestal van plan ben: ik kijk in mn klerenkast en kijk wat ik écht nodig heb :’)
Dan schrijf ik dat op, en ga vervolgens naar de winkel.
Sta ik in de winkel zie ik allemaal andere leukere dingen, en koop ik dat. *geld weg*

Ik bekijk in m’n kledingkast wat ik nodig heb en ga dan op zoek naar zoiets.
Als ik dan wat leuks in de uitverkoop zie en ik weet zeker dat ik het aan zal doen koop ik dat ook

ik heb meestal wel een soort doel; ik kijk vaak op webshops voor inspiratie en bereid me een beetje voor op wat ik kan kopen. nu heb ik nooit meer miskopen eigenlijk! :grin:

je moet items kopen die overal op kan combineren, en opsparen, of items ruilen met vriendinnen die je dan gewoon ook weer truggeeft achteraf maar zo hebben jullie dan allebei iets anders in de kast.

Beetje jammer dat m’n vriendinnen allemaal een andere maat hebben XD
maar op zich wel een goed idee!

één woord; H&M

aw das shit, ja mijn vriendin en ik hebben dezelfde maten, zelfs in schoenen dus das natuurlijk wel fijn. al leent zij altijd bij mij en ik nooit bij haar xD

ik had dat trouwens vroeger ook, dat ik niks had om aan te trekken, terwijl mijn kast gewoon vol was… maar tis denk ik meer t idee van dat je dingen al tevaak aan hebt gehad en de leukigheid eraf is.

wat draag je vooral dan?

Ik heb genoeg van de H&M, maar dat vind ik ook niet leuk meer XD

Nu draag ik vooral spijkerbroeken (die allemaal niet passen… dus dat vind ik ook irritant)
En daarop gewoon een simpel shirt (met soms een vestje)

Wat ik heel saai vind. Maar ik heb dus geen geld om leuke nieuwe items te kopen… en alles wat ik heb is nu een beetje aan het verslijten (gaatjes erin, kleuren vervagen etc)

ah ja dat ken ik, tenminste dat had ik vroeger ookwel.
misschien een idee om een panty te kopen bij de action bijvoorbeeld, daar haal ik de mijne ook iets van 2,20 ofso en dat combineren met een shortje die je kan maken van een van je broeken die je niet meer zo goed past (in de lengte) en dan een sleehakje ofso ik draag zelf nu bijna elke dag van die sleehakken met zoon veterbandje van de… bristol, waren 4 euro! en dan nog eens erbij dat ik een bezitter ben van 65 paar schoenen, en dan draag ik de goedkoopste xD

maargoed dat ik bijvoorbeeld ook een optie of heb je zoiets van neee ik draag geen pantys?

Ik maak altijd lijstjes. Met dingen die ik echt nodig heb enzo (:

Misschien… in je hoofd houden als je iets past: “vind ik het leuk als -leuke jongen/meisje- mij hierin ziet?”

En anders inderdaad één van de andere dingen die hier al staat :3

Ja vind ik wel leuk, maar ik vind het toch zonde om die broeken kapot te knippen XD

trouwens zij:klik
heeft ook altijd leuke kleding aan, met heel veel basics misschien dat je hier wat inspiratie uit kan halen, sieraden zijn ook eenleuke manier om je kleding net dat beetje anders te geven.

nja ikzelf koop niet zoveel kleding meer, ik pik graag de tshirts van mijn vriendje en draag ze ook met een shortje en een panty lekker simpel niet teveel erbij nadenken

Ik had vroeger ook veel miskopen of kocht dingen die niet handig te combineren waren, nu maak ik steeds een lijstje van wat ik echt nodig heb en ga daar eerst voor kijken. Wat ik nu moet kopen (maar niet kan vinden) is een zwart leren jack (ik heb een perfecte gezien maar die is niet meer te koop in de winkel/online), zwarte (nep)suede heels met een hak van ongeveer 13 cm en een donkerblauwe soepele denim skinny zonder van die oranje/gele stiksel ofzo, gewoon donkerblauwe stiksels (misschien van Cheap Monday?). Tot ik die dingen heb, probeer ik zo min mogelijk andere dingen te kopen.