Niks mogen uitgeven.

Heey meiden!
Ik mag helemaal niks uitgeven van mijn moeder. Ze wil dat ik moet leren om te sparen en dat snap ik natuurlijk ook wel. Maar ik krijg 10 euro per maand zakgeld ben net jarig geweest en dan zou ik toch wel is iets ervan mogen kopen? Als ik iets koop doe ik het ook stiekem want als ze weet dat ik dingen al make-up, oorbellen of wat dan ook uitgeef dan krijg ik meteen weer een hele preek dat ik moet sparen voor later want anders heb ik niks meer. Maar kom op zeg, ik mag toch ook wel is iets voor mezelf kopen? (Zelfs als ik geld van mijn opa en oma krijg om iets van te kopen mag ik het niet uitgeven!)
Heeft iemand tips hoe ik haar kan overhalen en haar laten begrijpen dat ik ook wel is iets wil kopen?

Vraag of je niet 1/4 mag uit geven en 3/4 mag sparen. Of de helft…
En beloof dat je het niet uit zal geven aan onnuttige dingen.

Stel samen met je moeder een vast bedrag per maand op dat je overzet op een spaarrekening, van extraatjes die je dan krijgt voor je verjaardag of van je opa en oma kan je dan zelf beslissen wat je daarmee doet.
Dan spaar altijd maar houd je ook wat geld over om leuke dingen mee te doen.

Ja precies, vraag gewoon of ze 5 euro vasthoud, dan kan je 5 euro uitgeven, dan kan je daarover zelf bepalen wat je ermee doet…

Goed plan wat ik hier lees, vraag of je een deel mag uitgeven. (opzich heeft het ook voordelen hoor, want mijn geld vliegt van mijn bankrekening ook al verdien ik veel bij de Appie, maar dat wil je nu natuurlijk niet horen:P)