Nikon vraagje.

Samen met mijn vader deel ik nu de Panasonic Lumix DMC-FZ100 (digitaal) nu heb ik een Spiegelreflex: Nikon D3100 18-55 (als ik 't goed heb) in de aanbieding gezien en wil ik die eigenlijk voor mijzelf kopen. Maar het verschil is vooral de optische zoom waar ik op gestuit ben.
Lumix heeft namelijk een optische zoom van 24x en de Nikon 3,1 wat houdt dit in en ga ik er op achteruit op dat gebied?

Optische zoom is dus hoever je in kan zoomen. maar je kunt bij je nikon andere lenzen en dergelijke halen, die wel verder"zoomen" . Ja ik ben slecht in uitleggen.

Dus ik zou er een extra lens voor moeten aanschaffen? Die zijn best prijzig als ik 't goed heb, toch?

Ik vind die reclames op tv daarvan altijd zo mooi…

Sorry daaar heb je niks aan :’)

Ik heb zelf ook Nikon D3100 en de kitlens 18-55mm zoomt niet goed in. En als je te dicht bij een object ben maakt hij geen foto, of ik doe iets fout.

Ik heb ook de Nikon D3100. had eerst de 18-55mm lens maar heb nu de 18-105mm.

Om het even uit te leggen, een optische zoom is dus voor het inzoomen. Voor een spiegelreflex camera zoals de Nikon D3100 heb je een lens nodig. De standaard lens die je vrijwel altijd krijgt bijgeleverd is 18-55mm. Een prima lens. Als je extreem wil inzoomen heb je meer millimeter nodig. Zo heb ik een lens van 70-300mm.
De 300 zorgt dat je zo ver kan inzoomen, dat je macro fotografie kan maken.
Zo’n lens kun je apart kopen en van je camera halen. Je gaat er dus op vooruit in kwaliteit en mogelijkheid. Ik zou het dus doen =)

Algemeen “Vragen over fotografie” topic.