Nikon of Canon?

Ik fotografeer al een aantal jaren met een compact camera:
Sony cybershot DSC-s950
Deze trekt (als de zon schijnt) enorm goed buiten en ook scherp!
Maar voor de rest ben ik er niet veel mee…
Ik wil zeer graag verder met fotografie en ben al een tijdje aan het sparen voor een spiegelreflexcamera (rond de 600 euro?)
nu twijfel ik tussen:
de nikon d3100 of nikon d5000
of de canon sx20

Sommigen raden me de nikon heel erg aan,en anderen de canon,
wat vinden jullie(of andere suggesties)?
en over de merken in het algemeen?

Ik zou de Canon nemen, omdat een vriend van me een Nikon heeft en er slechte foto’s mee maakt. Maar dat ligt meer aan hem dan aan de camera. :’)

Ik zou voor Nikon kiezen.

canon en nikon zijn vrijwel gelijk. Allebei hun min en plus punten.

Heb zelf een nikon en zeer tevreden.

Ik zie net dat de canon sx20 met batterijen is,die moet ik dan niet hebben!
iemand andere suggesties voor canon?

en die zijn? (:

even kijken.
men zegt dat Canon de kleuren wat meer verzadigd maakt en de Nikon meer natuurgetrouw kleuren weergeeft. Het is maar wat je wilt.
En voor Nikon kan je eventueel allemaal oude goedkope lenzen op marktplaats kopen.

Maar het is ook belangrijk dat de camera goed in de hand ligt. Bij de mediamarkt kan je bijvoorbeeld die camera’s allemaal uittesten.

verder weet ik niet , zou je zelf op onderzoek moeten gaan.

Nikon of Canon hebben een warme kleur. Het hangt eigelijk af wat je fotografeerd. Ze zijn alletwee goed. Ik ben zelf aan het twijfelen hoor

Canon SX 20 is helemaal geen spiegelreflexcamera!

Dit is een groter compact camera met veel zoom, ook wel hybride camera genoemd. Maar deze bevat geen spiegel en je kan ook niet van lens wisselen!

Een vergelijkbare camera van Canon is een eos 1000D of 550D.
Ik zou me nog maar eens goed orienteren voordat je iets gaat kopen.
Verder maakt het niet veel uit of je een Canon of Nikon neemt kwaliteit is vrijwel gelijk, ik heb zelf een Canon.