Nikon D5000 of Canon EOS 1000D

Hee allemaal, ik ben binnenkort jarig, en ik wil al superlang een spiegelreflex dus ik ga m voor mn verjaardag vragen. Maar… nu het probleem! Ik zit enorm te twijfelen tussen de nikon d5000 en de canon eos 1000d! &Ik hoop dat jullie my kunnen helpen kiezen!
De canon is wel veel goedkoper dan de nikon maar ik wil geen camera om de prijs kopen en dan later spijt krijgen! Maar is de canon dan ook ‘slechter’ dan de nikon ofzo?

X

Ik zelf heb de nikon d3000, zeg maar t kleine broertje van de d5000, als ik op dat moment meer geld had zou ik de 5000 gekocht hebben :stuck_out_tongue: ik geloof dat er tussen canon en nikon niet heel veel verschil zit, misschien een aantal functies die de canon niet heeft omdat hij goedkoper is. het verschil is volgens mij ook dat je bij nikon kan zien wat voor instellingen je verandert hebt op je camera zelf, en bij canon je eerst een foto moet maken om het verschil te zien… verder kan ik je niet helpen, maar ik ben een groot nikon fan dus ik zou voor nikon gaan! :stuck_out_tongue:

volgens mij weinig verschil
ik zou persoonlijk voor de canon gaan

ik zou ook voor canon gaan, die ligt bij mij iets beter in de hadn! Ben je al naar de winkel geweest?

Ik ben nog niet naar een winkel geweest! Maar volgens my is er niet veel verschil tussen die 2 als ik iedereen zo hoor! Toch vind ik het dan raar dat de canon zo goedkoop is!
De nikon trekt me wel wat meer aan, maar zal ik dan gewoon even naar een winkel gaan om te kijken welke het beste in de hand ligt ofzo?

je kan altijd de verkopers om raad vragen! :slightly_smiling_face: En nikon is ander materiaal! De canon is geloof ik wat lichter!

(maar dit is het enige verschil dat ik weet;))
ikzelf heb sinds gister de 500D (canon) en die bevalt me tot nu toe zeer goed:)

Volgensmij, maar ik weet het niet zeker, komt het omdat op de canon geen filmfunctie en een slechte zoom zit?

Volgens mij was het verschil dat de nikon d5000 geen instapmodel was en de canon 1000d wel. Maar ik loop nu over dingen te praten waar ik niet oz veel vanaf weet :’)