Nikon D3200 of Canon EOS 1200D

Hoi. Ik ben van plan om mijn eerste spiegelreflexcamera te kopen en ben erg aan het twijfelen tussen de camera’s nikon D3200 of Canon 1200D. Heeft er iemand ervaring met 1 van deze camera’s?

Ik heb de Nikon D3100, de voorganger van de 3200. Ik ben er erg blij mee. Ik vind hem erg fijn. Het kiezen van een camera is een persoonlijke keuze, ga naar de winkel en vergelijk de modellen eens met elkaar. Welke vind jij fijner?

Succes!

Ik heb de Nikon 3200! Ik ben met deze camera een jaar geleden begonnen en inmiddels weet ik al best veel van de techniek. Ik weet niet of je al veel ervaring hebt maar wanneer je net begint moet je eerst de techniek (sluitertijd, diafragma, ISO-waarde, RAW fotograferen, wanneer kies je welke stand, witbalans… etc) goed onder de knie hebben. Pas wanneer je dit goed beheerst kun je hele mooie foto’s maken en dan denk ik dat het niet veel uitmaakt of je de Canon of Nikon koopt. De lens en de fotograaf vind ik persoonlijk belangrijker om een goede foto te maken dan de ‘body’ van een camera. Ik zou zeggen: kies die waarvan jij denkt dat die het beste bij jou past, wat Mioos zegt, welke vind je het fijnst?

Ik heb ook een Nikon D3200 en die is heel makkelijk in gebruik als je nog maar net fotografeert. Ik denk dat Canon ook zeker een goede camera is, maar ik koop eigenlijk altijd van Nikon en ben haar heel tevreden mee. Meer professionele feedback kan ik je niet echt geven, want ik gebruik mijn foto’s vooral voor vakantiekliekjes. Ik ben voor een spiegelreflex gegaan omdat met een gewone digitale camera de helft van mijn foto’s mislukten. Dat vind ik zonde, mijn camera maakt vrijwel altijd perfecte foto’s en die zijn echt prachtig!

Er is een algemeen topic waar je dit soort vragen kunt stellen! Misschien kanje daar de camera ook in de zoekbalk intypen zodat je misschien al wat reviews krijgt. http://forum.girlscene.nl/forum/fotografie/algemeen-vragen-fotocamera039s-fotografie-bewerking-2-234567.3025.html

Slotje!