Nikon D3000 vs Sony A230L vs Olympus E450 vs Canon eos 1000D

Heb beslist om mij één van deze 4 cameras aan te schaffen om te beginnen, als hobby.
Heb echt totaal geen verstand van spiegelreflexcamera’s, en de reclame is allemaal veelbelovend maar de beste referenties komen toch nog altijd van de gebruikers zelf. Dus zijn er mensen met ervaring van (1 van) deze toestellen, laat me hier dan effe weten wat de pro’s / contra’s zijn. Voorbeeldfoto’s die genomen zijn met die camera zijn ook zeer welkom.
Ik zou de camera waarschijnlijk het meest gebruiken voor portretten en ook om mee op reis te nemen(dus landschappen, architectuur, …).

Hopelijk zijn er enkele mensen die hun ervaringen met deze camera’s willen delen.
Alvast bedankt :]

-Sanne

Ik heb de Canon EOS 1000D. Zat anderhalf jaar geleden met hetzelfde probleem als jij, wist ook niet met wat voor camera ik moest beginnen omdat ik er niets van af wist.

Ik heb toen deze camera gekozen, ook met hulp van andere Girlsceners. Ik ben er nu nog steeds heel erg blij mee, het is gewoon een heel fijn ding en hij ziet er mooi uit. Nadelen heb ik eigenlijk niet!
Ik weet natuurlijk niet hoe die Nikon en Sony zijn, maar die van Canon is echt perfect om mee te beginnen!

Canon EOS 1000D is erg goed voor een beginnend fotograaf. die raad ik dan ook aan. Nikon D3000 is dan gelijk voor serious business, omdat je er meer lenzen enzo op kunt zetten. de standaardlens die daarop zit is wel beter, daarom is de camera ook duurder. maar bij de canon kun je ook gewoon een extra lens erbij kopen, die beter voor dat soort licht is, etc.

Mijn voorkeur gaat inderdaad ook uit naar die Canon. Is wel meteen de duurste van de hoop maar die 70¤ extra is het misschien wel waard.
Mijn 2de keuze zou die Sony zijn, iemand hier al ervaring mee toevallig?
@typfoudt, jouw foto’s zijn echt enorm mooi moet ik zeggen, bewerk je je foto’s eigenlijk met een bepaald programma? Of heb je gewoon geleerd om zulke mooie foto’s te maken met die camera alleen door veel te oefenen? Vind ze echt zeer netjes.
@Nikita, heb die Nikon gevonden voor minder geld van die Canon, is het dan zo’n ingewikkeld ding :grinning: ? Want lijkt me ook wel een fijn toestel.

Dankje! Ik bewerk met Photoshop voor het zachte effect, dat kan ik zelf niet met de camera.

ik wil ook n spiegelreflex kopen, de nikon d5000. Volgens internet issie heel fijn haha. Heeft iemand dr ervaring mee?