Nikon D3000 of Canon 1000D?

Hello!

Ik ben momenteel heel erg aan het kijken naar een instapmodel spiegelreflex, en ik kan niet kiezen tussen de Nikon D3000 en Canon 1000D.

Nikon trekt mij meer, maar Canon ligt wat beter in de hand.

Wie heeft een van de twee, en waarom heb je juist daarvoor gekozen?
En is de live view mode nou echt iets waarvan je zegt; Wow, dat is echt handig om te hebben!

Alvast bedankt!
xx

ik heb de Nikon D3000 vind het wel een fijne camera :slightly_smiling_face:
als je meer wild weten note je me maar :wink:

UPJE!

Ik heb ook een Nikon D3000 ik vind hem heel fijn. Hij was op dat moment goedkoper dan de Canon 1000D die ik in eerste stantie wou kopen hij was niet op voorraad en er zat geen tas, lens, kaartje bij. De verkoper zei dat het kwa kwaliteit van de foto’s niet veel uitmaakte of je nou een Nikon D3000 had of een Canon D1000 dus toen uiteindelijk voor de Nikon gekozen. Ben er heel tevreden over! Heel fijn dingetje!
Maakt mooie foto’s heb hem nu denk ik ongeveer 3 kwart jaar en werkt nog steeds prima nooit problemen mee gehad.

ik heb de canon 1000d hij isecht een super instap model je weet heel snel hoe alles werkt en je maakt er echt super foto’s mee en de life vieuw het is opzich wel handig maar ik gebruik het eigenlijk bijna nooit

Dankje voor je reactie!
Waarom heb je voor de canon gekozen dan?

upje

Ik zou voor de Nikon gaan, vind ik over het algemeen wat fijner. Maar ik heb soieso geen slr xD

Ik ga voor Nikon D3000. Waarom? Omdat wij Nikon gewoon zijn. Maar dit zijn beide topmerken.

ik neig nou toch meer naar de Nikon!

ik fotografeer zelf met een Nikon, alleen ik vind de D3000 helemaal niet fijn, dan zou ik eerder een D5000 kopen.

ik ben een Nikon fan, maar als je moest kiezen tussen de twee zou ik in dit geval de Canon nemen :slightly_smiling_face:

ik heb de nikon d3000
fijne camera ook als je een beginner bent zit een simpele gids op die je helpt met foto’s maken!
als je meer wilt weten of wat ik er allemaal vind, note maar (:

Ik kies tussen een Canon 1000d met Sigma 18-200 lens, de lens is niet echt goed. Maar anders wordt het me echt te duur.
En de andere keuze is dus een Nikon D3000 met een Nikkor 18-105 VR lens. Deze lens is een stuk beter.

Welke zou je nu aanbevelen?

Ik zweer bij Canon : D