Nikki Rulof Photography (SLUITEN ALSTUBLIEFT)

Hallo allemaal!

Ik ben Nikki Rulof, ik ben bijna 19 jaar oud en ik houd me al een hele tijd bezig met fotograferen. Toch zou ik graag wat meer meningen horen en meer bekendheid krijgen! Kritiek en tips zijn altijd welkom!
Ik houd me eigenlijk alleen bezig met portretfotografie en ik maak daarbij gebruik van een Canon EOS 550D met een 50mm lens en de standaard 18-55 lens. Sinds 2014 maak ik gebruik van de Canon 17-55 f2.8 IS USM

Facebook: Nikki Rulof Fotografie
(tijdelijke) website: http://nikkirulof.wix.com/photography

Als jullie het leuk vinden, zal ik wel foto’s plaatsen als ik weer nieuwe shoots heb gedaan (binnenkort heb ik er weer twee!)

Edit: Ik heb veel foto’s verwijderd uit dit topic omdat ik hier zelf niet meer tevreden over ben! Toch geïnteresseerd? Kijk dan op mijn facebookpagina.

Heeel mooi!

6 en 10 vind ik heel goed gelukt!

Dankjewel! Dat zijn eigenlijk ook de foto’s waar ik zelf het meest tevreden over ben!

Jammer dat het soms op verkeerde plekken niet scherp is. Misschien wilde je dit juist, maar ik persoonlijk vind het mooier als de ogen scherp zijn. Het is een tip. Zijn verder wel leuke portretjes.x

Dank jullie wel voor de reacties en tips! Ik heb inderdaad vaak dat mijn lens niet goed scherp stelt op het goede punt, maar ik ben hard aan het sparen voor een betere lens! Hij heeft maar een hele kleine focus en ook al doe ik erg veel moeite om scherp te stellen op de ogen, dan nog lukt het vaak niet precies zoals ik wil.

4, 7 en 8 zijn inderdaad niet scherp. 3 mist ook scherpte, maar dat kan door de verkleining komen. Hoe heb je je camera ingesteld qua focus? Je kunt namelijk een vast punt kiezen waar de autofocus scherpstelt, in plaats van dat hij zelf een van de punten kiest om op scherp te stellen. Ik weet niet wat voor camera je hebt, maar dit legt het misschien een beetje uit: http://www.dummies.com/how-to/content/set-an-autofocus-point-on-a-canon-rebel-t3-series-.html

Die spriet op de voorgrond bij 7 zou ik weghalen. 11 is wat krap gekaderd.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt! x

Dank jullie wel voor de reacties en tips!

Ik heb weer een shoot gedaan afgelopen weekend :slightly_smiling_face:

Up!

Heel erg mooi, ik vind de laatste het mooist!
x

Dankjewel!

Ik heb weer wat nieuwe foto’s!

Wauw Nikki! Supermooie foto’s!

Vraag je trouwens gewoon aan mensen (die je kent) of je ze mag fotograferen? Of komen ze zelf?

Dankjewel Lieesx! Ik vraag wel eens mensen inderdaad. Daarmee doe ik dan shoots zoals ik het graag wil of met kleding/make-up/thema dat ik in mijn hoofd heb. Ik doe ook betaalde shoots, dan doe ik wat de modellen willen en geef ik mijn eigen inbreng natuurlijk ook wel.

Ik heb vandaag voor het eerst een shoot met kindjes gedaan! Dat is toch wel een vak apart hoor, vond het best moeilijk!

Echt super foto’s!
Hoe heb je 18 zo belicht?

Dankjewel! Ik heb op die foto eigenlijk alleen gebruik gemaakt van natuurlijk licht! Ze zat voor een witte muur en daar tegenover was een raam, haha.

Ik denk dat dat onscherpe misschien ook komt door de manier waarop je de huid bewerkt, kan dat?

Ik heb er eens op gelet, en nu je het zegt, zou dat eigenlijk best kunnen ja! Dankjewel!

Ik heb er eens op gelet, en nu je het zegt, zou dat eigenlijk best kunnen ja! Dankjewel!
Edit: bij de laatste post heb ik de huid niet bewerkt, dus daar kan dat niet het geval zijn!