Nike+ app voor android: running

@J’adore welkom! Leuk dat je hier mee komt praten!

@chococravings als je doel is om een marathon te lopen zou ik inzetten op meer kilometers maken en niet op snelheid.

Zondag meegedaan aan devil’s trail! Was super leuk maar ook enorm zwaar!Alles offroad met modder, stijle heuvels en smalle paadjes. Het einde was letterlijk in een bak modder.
Plaatje klopt niet helemaal met de werkelijke tijd en afstand.

Gisteren een wat korter rondje gedaan om bij te komen :wink: deels verhard en deels onverhard

Bedankt voor jullie reacties! Sorry voor mijn late reactie, ik had het al wel gelezen, maar had nog geen tijd gevonden om even rustig te kunnen reageren.
Ik heb inderdaad ook besloten om gewoon m’n afstanden te vergroten. Doordeweeks is het een beetje moeilijk, dus (zoals vandaag) probeer ik dan rond de 6 tot 8 km en als het lukt ook nog een intervaltraining. Maar meestal red ik het niet om doordeweeks 2x te gaan vanwege school en ga ook al 2x in de week naar de sportschool. Maar ik ga nu m’n lange afstanden die ik in het weekend loop vergroten. Ik zat te denken aan elke week sowieso 1 km er bij en als ik me goed voel loop ik gewoon verder haha.
@j’adore, ik herken het hoor! Ik vind de eerste 5 km ook altijd lastiger en dan lijkt het alsof ik het niet ga redden, maar dan kom ik uiteindelijk in m’n ritme en dan loop ik zo verder ! Ik ga niet met een schema van de nike+ app doen, omdat die het dan indeelt op dagen dat ik niet kan en dan kan je wel wisselen maar dat vind ik onhandig. Dus ik heb nu op de Run2Day site een schema van de halve marathon uitgeprint en daar ga ik denk ik maandag mee starten. En daarna natuurlijk van de hele marathon een schema.

Ik heb nu ook vakantie, dus ik ga deze week vaker lopen! Ik wil om de dag gaan lopen en dan de ene dag bijvoorbeeld 8 km en dan de andere dag 4 of zo. Dus niet dat het elke keer super zwaar is.
Vandaag wilde ik voor de 7 km gaan, maar bij 6 km kreeg ik heel erg last van m’n schouder en zaterdag is altijd m’n dag voor de lange afstand (morgen waarschijnlijk voor de 12 km gaan), dus ik vond het bij die 6 km wel goed. Ben toen even een minuutje gaan lopen om wat oefeningen te doen zodat de pijn misschien iets minder werd en daarna lekker naar op een rustig tempo naar huis gerend! Hopelijk heb ik morgen geen last van spierpijn of verzwaarde benen :cold_sweat:

Ik spam het hier gewoon even vol :flushed: .
Vanmorgen had ik eerst een paar uurtjes gewerkt van 9 uur tot 1 uur en daarna lekker warme broodjes mee naar huis genomen voor de lunch.
Het was 13.49 uur toen ik buiten stond voor m’n duurloopje. Gistermiddag was ik vroeg uit van school en had ik vakantie, dus je raad het al; ik heb lekker niks gedaan. Dat gaf mij de gelegenheid om eindelijk is een schema op te zoeken dat ook nog een beetje begrijpbaar en passend is. Ik had dus een schema gevonden bij Run2Day (al vertelt, maar maakt niet uit) en daarbij is het zo dat je 3x in de week traint, waarvan 1 dag een wat vlottere korte duurloop, waarvan 1 dag een intervaltraining en waarvan 1 dag de rustige lange duurloop. Dag 1 was 40 min lopen en die had ik eigenlijk gister al, dus die heb ik meteen afgevinkt. Vandaag stond er 60 minuten op het programma. Ik heb echt niet normaal rustig gelopen en alsnog ben ik helemaal kapot! Combinatie van gister gelopen, weinig slaap en werken, is toch niet heel erg bevorderend voor m’n resultaat haha.
Na de 60 minuten (gewoon even doorzetten!) heb ik 2 minuutjes gewandeld en meteen een nummer opgezet waaraan ik verslaafd ben -wordt er zo enorm vrolijk van- en daarna naar huis gelopen!

In week 2 is de lange rustige duurloop 70 minuten, dus dat moet gewoon gaan lukken! Maar in week 10 is het 115 minuten… hm, nog niet te veel aan denken dus :cold_sweat: .
Waar zijn jullie verslagen ladies??

Ik wil ook weer gaan lopen! Ik kan nog wel zo’n 4 km achter elkaar lopen, maar dan wel 7.40 per km ong. Misschien ook maar eens die coach van de nike+ app proberen, gebruik die app namelijk al langer. Vind het alleen vervelend dat je daarbij vrijwel elke dag moet lopen.

hey ik ga hier ook even in antwoorden :wink:
ik sport al een tijdje met de nike+ app op mijn android toestel
maar nu wil ik graag miles veranderen in kilometer weet iemand waar ik dit vind? ik heb al lang lopen zoeken maar vind het echt niet

Bij mijn samsung moet het zo; klik rechtsboven op de drie puntjes → settings → klik op je profiel (aller eerste optie) → klik op units of measure en dan metric.

Ik stond vanochtend om 9.15 uur buiten om te gaan hardlopen! Was best trots op mezelf :cold_sweat:
Vandaag stond er een intervaltraining op de planning, maar hoe die beschreven staat in m’n schema is echt véél te zwaar. Normaal deed ik 30/45 seconden sprinten en nu zou dat ineens 3 minuten moeten?! Dat had ik dus even voor mezelf verandert naar 2 minuten en dat zou eigenlijk 6x moeten, maar na 3x brandde m’n longen enorm dus toen deed ik even 2 minuutjes wandelen. Daarna heb ik nog 3x 1 minuut sprinten gedaan en toen 5 minuutjes uitlopen. Nou ik was kapot!
De volgende keer doe ik denk ik eerst deze training nog een keer, want die volgende is nog zwaarder (5x 4 min. sprinten) en als ik deze eerste al moest aanpassen, lukt het me echt niet om in week 2 de geplande intervaltraining te doen… Maar dat zien we dan wel!
Nu lekker uitrusten, vanmiddag werken en dan vind ik het wel weer genoeg voor vandaag haha.

Hee! Drukke week gehad met studie en werk enzo dus hier niet meer echt komen kijken, maar nu kom ik even verslag doen, want heb net mijn langste loop ooit achter de rug: 20 km! :upside_down_face: Ging eigenlijk supergoed, voelde echt niks tijdens het lopen, alleen nu merk ik wel dat het veel van mijn lichaam gevraagd heeft. Eerst waren mijn benen heel moe en kreeg ik koud, heb ik maar een warm bad genomen. Nu terug opgewarmd maar nog altijd helemaal uitgeteld! Maar voelde toch echt goed om mezelf te overtreffen, ik heb het lopen nu echt helemaal terug te pakken en super gemotiveerd om verder te trainen! :grinning: als ik mij nu ook zo kon motiveren om te studeren… want binnen 2 weken beginnen mijn examens al, heb ik he-le-maal geen zin in…

En chococravings, supergoed bezig jij ook precies! Welk schema van Run2day doe je? is dat ook voor een marathontraining? want lijkt mij precies echt wel zwaar hoe je het vertelt! Maar die opgestelde schema’s moet je altijd met een korreltje zout nemen lijkt mij, dat van mijn nike app is ook echt overdreven en ik kwam vorige week ook niet aan mijn kilometers terwijl ik toch echt veel heb gelopen… Maar wil ook echt niet te hard van stapel lopen ofzo, want bij blessures of ziek zijn kan ik weer helemaal opnieuw beginnen… Dus lijkt me heel slim dat je er een beetje je eigen draai aan geeft en doet wat voor jou goed voelt!

@ Inge, je kan natuurlijk ook een dag in de week extra rust nemen dan je nike schema zegt! Maar ik vind het wel motiverend om ook vaker te gaan lopen. Maar je kan ook een ander schema opzoeken dat beter past bij hoe vaak je wilt lopen enzo, of zelf ééntje opstellen, maar lopen met een doel is altijd leuker :slightly_smiling_face:

@tonnys: wow hoe leuk! lijkt me wel heel vermoeiend zo door de modder… Wil ook wel eens ooit zo een wedstrijd doen! Maar ben laatste tijd zo gefocust op lange afstanden en lopen in het zelfde ritme dat ik vaak gewoon op de straat blijf. Als ik in het bos ga merk ik al dat ik veel trager loop eigenlijk, laat staan in een bak modder haha :grinning:

@J’adore, Ik heb nu het schema van Run2Day voor de halve marathon en hierna wil ik het schema voor de hele marathon gaan gebruiken. Heb nu week 1 erop zitten :beer:

@chococravings lijkt me een prima opbouw. Zeker als je de stelregel aanhoudt om je lange afstanden met max 10% per keer te verhogen, blijf je daar sowieso onder. Goed dat je het schema een beetje aanpast naar wat voor jou het beste is. Dat vind ik juist zo’n nadeel van die standaard schema’s.

@Inge kun je dat niet zelf instellen? Als het bijna iedere dag is en dat werkt voor jou niet, dan weet je nu al dat het bijna onhaalbaar is en dat motiveert niet echt. Misschien kun je zelf een soort schema/opbouw maken? Dit heb ik ook altijd gedaan als ik na een blessure weer moest gaan opbouwen.

@J’adore halleluja! 20km! Dat is echt nog steeds mijn droom! Nouja, 21 dan, ‘de halve’. Nu ik een aangepaste zool heb ziet het er naar uit dat ik eindelijk eens blessurevrij naar de halve kan trainen, dus hopelijk van mij over een tijdje ook zo’n post. Zo’n trail geeft echt een enorme kick! Echt een aanrader hoor, is ook veeeel zwaarder door alle heuvels en het mulle zand, dus wellicht toch een goede aanvulling als je langere afstanden aan het trainen bent. Je uithoudingsvermogen en spiergroei gaat er enorm door vooruit. Maar ik snap ook goed dat je je eerst op iets anders focust!

Iedereen heeft wel eens zo’n dag dat je niet vooruit te branden bent. Nu ben ik toch al niet zo’n avondloper (vlug gegaan voordat het echt donker was) maar dit was echt verschrikkelijk! Heb ook vast gestaan in een of ander gebied met koeien waar ik uiteindelijk maar over het prikkeldraad ben gesprongen :cold_sweat:

Vrijdagochtend wel fijn gelopen en een stukje route van de devil’s trail meegepakt!

Ik baal echt dat het nu al zo snel donker wordt! Dat betekent over een paar weken dat ik 's avonds niet meer het bos in kan, maar over asfalt en door woonwijken moet gaan lopen met verlichting op.

Hallo meiden,

Ik ben weer terug van weggeweest. Ik ben wel elke keer in het topic blijven lezen, maar ik had eigenlijk nooit echt tijd om ook te reageren. Of ik heb er nooit tijd voor gemaakt, dat kan ook.

Met mij gaat het goed. Ik heb 3 weken geleden de halve marathon van Eindhoven gelopen. Het was echt heel leuk om te doen! Zoveel mensen langs de kant, zo gezellig en er hing een super leuke sfeer. Volgend jaar doe ik sowieso weer mee. Ik heb hem uitgelopen in 2,5uur. Niet heel snel, maar dat had ik ook niet verwacht na mijn slechte voorbereiding. Want ik heb een hardloopdip gehad. Ik heb 2 weken voor de halve marathon een duurloop gedaan van 16km (in 1u 43min) en daarna heb ik niks meer gedaan. De halve marathon viel niet heel erg tegen. (Ik verwachtte dat ik het niet ging halen) Maar hij was wel zwaar. De eerste 10m vlogen voorbij. Km 10 t/m 15 waren al lastiger, km 15 t/m 19 waren heel zwaar en de laatste 2 km waren echt verschrikkelijk! Heb toen echt stukken gewandeld omdat ik simpelweg niet meer kon. Dat was dus de halve marathon.

Toen heb ik een week niks gedaan, om mijn lichaam uit te laten rusten. En nu ben ik weer fanatiek begonnen! Ik heb me bij de atletiekvereniging ingeschreven bij de loopgroep. Dus elke maandag interval, elke donderdag een rustige, redelijk korte (8/9km) duurloop en op zaterdagochtend een lagere, iets snellere duurloop van tussen de 10 en de 12 km. Zo bouw ik het weer rustig op.

Chococravingss: Afgelopen maandag had ik ook een intervaltraining op de atletiebaan en toen moesten we ook 3x3min sprinten en 3x4min sprinten. Ik zeg sprinten, maar eigenlijk is het geen sprinten. Je moet versnellen, sprinten is als je voor de volle 100% loopt, maar wij moesten rond de 80% van wat je kan lopen. Oftewijl; Hoog tempo lopen. Ik denk dat jouw schema dat ook bedoeld, want het is echt onmogelijk om 3minuten voluit te kunnen sprinten. Laat staan 4 minuten. Denk ik dan he :wink:

Vanmorgen sinds lange tijd weer een heel rondje asfalt gelopen. Had me al vroeg af laten zetten bij een ander stuk in het bos zodat ik via de verharde weggetjes terug naar huis kon lopen. Was zo mooi met de opkomende zon en de mist die nog tussen de bomen en op de heide hing :slightly_smiling_face:

@koekjes wat leuk dat je hebt meegedaan! En uitlopen is beter dan helemaal niet meedoen he (zoals ik haha)! Mooi dat je je bij de atletiekclub hebt ingeschreven, daar zul je veel nieuwe dingen leren!
Ik heb dat eigenlijk ook heel lang gewild en nog steeds lijkt me dat een goede aanvulling, maar het fijne van hardlopen vind ik dat ik zelf kan bepalen wanneer en hoe ver ik loop. Ik heb ook teveel andere sporten die ik doe naast het hardlopen waardoor ik nooit een club zal kunnen vinden die precies in mijn schema past.

Hoe gaat t bij de andere meiden? Nog loopplannen vandaag of dit weekend?

Wow, wat is het rustig hier… In al die tijd ook maar 2x gelopen.

1x 's avonds anderhalve week geleden en vanmorgen dus na anderhalve week rust weer 10km door de bossen, maar het ging niet echt lekker.

Weet iemand een app die tijdens het rennen aan geeft hoeveel kilometer per uur je gaat (als doel), want ik heb nu Runtastic, maar om dat te kunnen moet ik pro kopen.

woow ik ben al jaren niet meer op GS geweest en mijn topic is gewoon nog steeds actief. #proud. :wink: Ik heb het hardlopen al een paar maandjes weer opgepakt. Inmiddels deze maand 2x de halve marathon gelopen en zo ga ik ook nog 15km lopen.Echt zo leuk om te zien dat mensen van het begin nog posten.
Hoe gaan jullie om met deze kou en regen? Ik vind het lastig om de deur uit te komen haha
Hoe gaat het met jullie? :grinning:

https://www.entrytime.com/wp-content/uploads/2015/04/entrytime.png

http://blog.walkjogrun.net/wp-content/uploads/2015/11/preparing-for-winter.jpg

dus dit is wat ik nu ga doen haha

Hee Berna, wat leuk dat je er weer bent! Ik ben eigenlijk altijd actief gebleven in dit topic, maar toevallig de afgelopen weken wat minder omdat het topic een beetje een dip had :slightly_smiling_face: Knap dat je na een paar maanden al weer halve marathons kan lopen. Ik heb er inmiddels nog steeds geen gelopen, steeds terugkerende blessure wanneer ik mijn afstanden ging opvoeren. Mijn doel is nu maart 2016 :slightly_smiling_face:

Als het echt hard regent ga ik niet. Maar met een beetje regen en gewoon kou wel. Heb meer last van het feit dat het zo vroeg donker is en ik dan door verlichte straten moet lopen in plaats van in het bos. Dat motiveert niet echt… :hammer:
Ik leg wel vaak m’n hardloopkleren en schoenen klaar, zodat ik er bijna niet onderuit kan om te gaan. Misschien helpt het voor jou ook.

Hoe is het verder met iedereen hier?

Ik ben lange afstanden aan het combineren met kortere snellere omdat ik stiekem ook bezig ben mijn snelheid en uithoudingsvermogen te vergroten (meer intervallen, sprintjes etc.)

Hey!
Ik heb hier al laaaaang niet meer gepost, misschien omdat ik toch wel nét dat beetje minder motivatie heb te gaan lopen nu het kouder wordt en zo gezellig binnen is… En dan in het donker lopen doe ik idd ook écht niet graag…
Ik ga nog wel af en toe, maar dat is nu eerder 1x per week ipv 5x, en 5 km ipv 20.
Dus heb echt nieuwe motivatie nodgi want ik was net zo goed bezig met mijn halve marathon-training!
Nu ja, die had ik ondertussen wel al gehaald, mijn verste afstand was 23,5 km maar op dat punt ben ik eigenlijk gestopt. Het was de bedoeling om altijd ietsje langer te lopen want mijn uiteindelijke doel is toch wel de marathon te lopen!
Qua snelheid ben ik wel iets beter als het zo koud is, vorige week had ik toch nog eens een wedstrijd gedaan, 10 km met 3 beklimmingen en daar was ik 4e geworden met een tijd van 44.04. Was ik heel blij mee want had me ook niet té hard gegeven.
Nu twijfel ik wel of ik verdere afstand ga trainen of meer op snelheid, en dan moet ik dus meer intervaltrainingen doen? Hoe snel loop jij bij je kortere snellere loopjes tonnys? Want als ik écht voluit ga ben ik wel al snel doodop… Ben er misschien ook aan aan het denken om bij een atletiekclub te gaan om daarin begeleid te worden, heeft iemand daar misschien ervaring mee?

x

Niemand meer hier? :frowning_face:
Jammer!
Ik ga deze week naar mijn eerste atletiek-training voor lange-afstandslopers, spannend!!!

Gisteren trouwens nog 20 km gelopen na een maand geen écht lange afstand meer te hebben gedaan, en ging eigenlijk echt super! :grinning: niks last gehad van lage bloeddruk terwijl ik dat normaal na 12 km krijg…
Denk dat het vele calorierijke eten van de feestdagen daarvoor iets tussenzit misschien! :grinning: