Nike+ app voor android: running

Wat jammer van je motivatie…

Ik loop meestal 3 keer in de week, of dat probeer ik althans en ik loop omdat ik mijn conditie wil verbeteren en op pijl wil houden. Dat is dan ook mijn motivatie. Ik zet meestal ook geen afstand of tijd vast. Ik loop gewoon zo ver als ik kan en probeer elke keer weer een beetje verder te geraken. Hoop dat je je motivatie weer terug kan vinden.

Wow, ik zie dat ik ook al bijna 2 weken niets heb gepost. Zoals jullie misschien weten had ik weer wat last van een oude blessure. Terug naar de fysio en sportpodo geweest en er is nu een kleine aanpassing in mijn zool gemaakt die tot nu toe echt perfect lijkt te werken. Het enige minpuntje is nog dat mijn voet eraan moet wennen en ik na het hardlopen bijna een dag een pijnlijke voet heb. Ik probeer het nog een paar keer en anders ga ik er toch mee terug.

@Simplicity jij bent echt super actief geweest zeg! En wat een mooi en hoog doel heb je jezelf gesteld! Ik weet nog dat jij een dipje had, maar daar ben je zo te zien helemaal uit.

@Enjoylife wat jammer dat je motivatie mist. Goede tip van Simplicity om runs af te wisselen. Wat misschien voor jou ook wel werkt is voordat je naar stage gaat je kleren, schoenen, horloge en alles al helemaal klaar leggen. Het is dan moeilijker om nee te zeggen omdat alles al klaarligt. Het fijne aan hardlopen is dat je zelf kunt uitmaken wanneer je gaat, maar mij helpt het toch dat ik op vaste dagen loop waardoor het een soort gewoonte wordt en vanzelf in je ritme terechtkomt.

@chococravings jij hebt ook veel gelopen! Ik zag inderdaad dat het deelnemers limiet was bereikt. Misschien is er rond die tijd nog een andere leuke run waar je aan mee kunt doen?

@SkierAddict ik heb ook weleens van die dagen. Dan lijkt alles mee te zitten en toch loop je niet lekker. Kan vaak ook niet verklaren waar het door komt, ik denk dat iedere loper hier last van heeft. Het enige voordeel is dat het de volgende keer sowieso beter gaat en je dan wel een goed gevoel aan je run overhoudt.

Vrijdag die 14km door het bos en de duinen gelopen (mocht weer onverhard!) en gisteren 6km was interval op asfalt.

Ik vind het leuk om af en toe mee te doen met wedstrijden, maar niemand in mijn omgeving snapt waarom dat zo leuk is. Want zij zien het dan als dat we daar aan komen, ik ga lopen en zij staan te wachten en dan weer naar huis. Hoe kan ik mijn naasten laten inzien dat dit echt is wat ik wil?

Vanmiddag heb ik de inschrijfformulieren opgehaald van de sportschool en die ga ik morgenavond inleveren en meteen lekker trainen met vriendlief!
Een tijdje terug konden we een week gratis trainen en toen hadden we ook al een schema gekregen en een hele bodycheck gehad. Daar kwam dus uit dat m’n gewicht, bmi en vetpercentage te laag was. Uh ja, dat was nogal een schok zeg maar.
Ik had dat echt nooit verwacht, omdat ik blij ben met hoe m’n lichaam nu is en ik voel me echt goed. Misschien is het beter om wat aan te komen, maar dat voelt niet goed… Meer mensen hier last van?

Het hardlopen wordt waarschijnlijk pas weer zaterdag :frowning_face: . Ik heb het nogal druk met school en m’n tennistrainingen lopen ook nog. Dus als die trainingen stoppen ga ik er ook van af en dan kan 2x naar de sportschool in de week en ongeveer 2/3x hardlopen. Nu al zin in!

Vandaag weer wat verder gelopen :upside_down_face:

Hoi!

Ik ben al een aantal keer begonnen met hardlopen, maar ik heb het telkens niet vol kunnen houden… Hoe zorgen jullie ervoor dat je regelmatig traint? Volgen jullie een schema, trainen jullie altijd op dezelfde dag of schrijf je je in voor een wedstrijd? Ik hoop dat iemand mijn vragen wilt beantwoorden en ondertussen ben ik van plan morgen weer te starten met trainen voor de 5 KM!

X Zoë, bijna 15 jaar

Ohja, ik heb al een keer eerder meegedaan aan dit topic, maar zoals te lezen nooit de motivatie gehad om verder te gaan ;S

Ik probeer zo vaak mogelijk op dezelfde momenten te gaan lopen, maar ik ben ook echt gemotiveerd om telkens weer te gaan lopen.

Misschien iets aan jezelf beloven als je een bepaald doel hebt bereikt? Misschien dat je hierdoor meer gemotiveerd bent om vaker te gaan?

@Mooon ik heb hetzelfde wat SkierAddict zegt. Ik heb vaste dagen/momenten waarop ik loop omdat die mij het beste uitkomen. Dat zijn er 3 in de week en ik wil minimaal 2x per week lopen. Als ik er door omstandigheden eentje mis haal ik dus ook altijd mijn doel :slight_smile:

Paar dagen beetje ziek geweest dus iets minder gelopen dan normaal.
Ben weer meer onverhard, duinen, bospaadjes etc gaan lopen omdat ik me heb ingeschreven voor Devil’s trail op 18 oktober! 11,11 km door bos en duinen.

Het tempo is dan een stuk lager, maar de voldoening zoveel groter!

Tja, wat is te laag? BMI zegt niet altijd zo heel veel namelijk. Je bent verder wel gezond toch? Hebt gewoon je menstruatie en valt niet flauw? Dan zou ik me niet teveel zorgen maken. Wat wel zo is: als je meer, verder en sneller wilt gaan hardlopen, dan moet je wel goed op je voeding blijven letten. Wellicht dat je wel wat meer moet gaan eten om het verlies aan energie te compenseren. Maar daar hoef je dus niet voor aan te komen (je eet dus wat je er weer van af loopt).
Zo zie je verder ook dat mensen die veel hardlopen en bijvoorbeeld ook marathons lopen erg slank zijn, op het magere af. Dit is een heel normaal verschijnsel omdat je met hardlopen nou eenmaal veel calorieën verbrandt. Waar je wel op moet letten is dat je niet zo weinig eet dat dit tot spierafbraak leidt, want dan gaat dat het hardlopen in de weg zitten en krijg je ook sneller blessures.
Misschien een idee, als je je zorgen maakt, om met een voedingsconsulent te praten die je advies kan geven over de combinatie voeding en het hardlopen?

Verder snap ik wel dat mensen het niet zo leuk vinden om te kijken en ik nodig daarom ook bijna nooit iemand uit op mijn runs. Ik ga vaak met vrienden/vriendinnen samen de runs doen en dat is al genoeg gezelligheid. Een enkele keer is familie wel komen kijken maar dat was alleen bij de finish.

@Isfet, ik ben verder gewoon gezond ja. Ik heb ook nergens last van en voel me hartstikke goed, daarom vind ik het ook vervelend dat er dan gezegd wordt dat ik aan zou moeten komen. Maar goed, het gaat nu gewoon goed en als ik binnenkort meer kan gaan hardlopen (en ga doen) dan probeer ik gewoon meer te eten.
Anders kan ik net zo goed niet naar de sportschool gaan :hammer: . Maar bedankt voor je berichtje !

Na ongeveer 1.5 week heb ik weer hardgelopen! Ik had het erg druk en ging dan liever naar de sportschool om krachttraining te doen, maar deze week is m’n laatste week met tennistrainingen (als het goed is) dus dan heb ik meer tijd voor het hardlopen. M’n plan is om 2x te gaan hardlopen en 2x naar de sportschool te gaan. In de sportschool bestaat m’n schema uit 20 minuten cardio (warming-up + cooling down) en de rest is krachttraining. Dus ik wil naast dat schema nog wel gewoon gaan hardlopen, zodat m’n conditie ook op peil blijft. En omdat het erg fijn is natuurlijk!

Ik ging vandaag voor de 4 tot 5 km en daarna mocht ik mezelf belonen met een handje pepernoten (als ik een bakje pak, wordt het algauw de hele zak :cold_sweat: ).
5.12 km in 30:17 en een gemiddelde pace van 5’55, het kostte veel moeite, maar ben nu wel blij dat ik het gedaan heb!

@chococravings Fijn dat je weer de tijd hebt gevonden! Voor een handje pepernoten wil ik ook wel een blokje om :wink: Mij kostte het gisteren ook veel moeite, ben niet zo’n avondloper :cold_sweat:

2x door de bossen gelopen. Vooral gisteren was het heerlijk met die regen en modder! Ik zag er niet uit toen ik terugkwam, helemaal verregend, onder de modder en net tegen het einde sprong er een flinke herder tegen me op waardoor ik nog verder onder zat :flushed:

Gisteren met mijn pa:

Vrijdag alleen:

Hallooo! Ik heb even geen zin om foto’s erbij te doen :flushed: , dus ik vat mijn runs van de week even samen haha.

04-10: een intervaltraining van in totaal 4,39 km en het was zwaar! Niet normaal.
4.39 km; 25:50 minuten; 235 cal; 5’52/ km

06-10: Ik ging voor de 4 tot 5 km, gewoon even een kort rondje dus.
4.63 km; 27:55 minuten; 247 cal; 6’02/ km

10-10 (vandaag): Ik wilde m’n duurlopen weer wat gaan uitbreiden, dus om te beginnen wilde ik gewoon voor een rustige loop van 6 tot 6,5 km gaan. Uiteindelijk was dat een klein beetje meer… :upside_down_face:
12.07 km (!!); 1:11:07 minuten; 648 cal: 5’53/ km

Ah ben echt trots op mezelf! M’n langste hiervoor was 8 km en dat was 13 september, dus gewoon bijna een maand geleden en dan loop ik gewoon even vanuit het niets 12 km! Echt wauw, kan het nog steeds niet geloven :cold_sweat: .

@chococravings wauw, je hebt gewoon het dubbele gelopen van wat je van plan was!

Zondag flinke run gehad met veel duinen! Komend weekend devil’s trail dus was een goede voorbereiding. Ben er helemaal klaar voor!

@Tonnys, ah alleen de naam klinkt al zwaar :flushed: . Echt een mooie run!

Ik ben net terug van mijn run! En pfoe, wat was die zwaar zeg. Ik had echt super erge wind tegen en m’n benen waren na 2,5 km gewoon echt loodzwaar. Het leek wel alsof ik niet vooruit kwam, terwijl nike+ aangaf dat ik met een snelheid van 5’52 liep. Ik wilde voor de 4 km gaan, maar toen had ik de app ingesteld op 5 km en uiteindelijk heb ik 6,17 km gelopen (met veel moeite! :hammer: ). In totaal heb ik er 36:38 minuten over gedaan. In september had ik een keer 6,13 km gelopen in 37:07 minuten, dus dat is alsnog wel even mooi sneller. (motivatie punt :cold_sweat: )

het lijkt mij zo leuk he! om te hardlopen, maar ik sta nog op zo’n punt dat ik me een beetje zou schamen om zomaar over de weg te hardlopen… ik woon ook in zo’n drukke wijk en als je bij het water gaat rennen, kom je meestal of hangjongeren, of enge mensen, of spelende honden tegen… dus het gaat ook nog eens lastig, dus nu zou de oplossing zijn >sportschool, maar ik ben nog geen 16… So what now?!
liefs,

@chococravings je hebt er altijd van die dagen bij dat het niet zo lekker gaat helaas… Knap dat je het toch nog zo lang hebt volgehouden!
@justanothergirl heb je geen leuk parkje of natuurgebied bij je in de buurt?

Gisteren weer een flinke run gedaan door het bos. Mijn benen en schoenen zaten helemaal onder de modder en ik was drijfnat, maar een van de fijnste runs die ik in tijden heb gehad!

Ik ben vandaag ook weer geweest! Vorige week had ik ineens een opleving met 12 km, maar ik wilde niet meteen te hard van stapel lopen door meteen verder te gaan, want het had net zo goed een ‘goede dag’ kunnen zijn. Dus vandaag ging ik voor de 10 km en het is gelukt! Ik moest wel een paar keer stoppen en gaan lopen, want ik was een beetje verdwaald en liep tot m’n enkels in de modder… :cold_sweat: .
Vandaag 10 km in 58:59 minuten en vorige week 10 km in 59:26 minuten. Toch weer een héél klein beetje sneller haha. Onderweg voelden m’n benen heel erg zwaar, maar uiteindelijk ben ik wel steeds sneller gaan lopen (1e km in 6’18 en de laatste in 5’30)

Ik heb even jullie hulp nodig! Ik kan nu gewoon 10 km aan één stuk lopen en ik wilde gaan trainen voor de 10 km, maar dat is nu dus al wel gelukt haha.
Maar is het dan nu handiger om door te gaan voor de 15 km of zal ik gaan trainen voor een snellere tijd op de 5/10 km? Mijn doel is wel om ooit (het liefst volgend jaar) een marathon te lopen. help pleasee

Ik ga hier ook in mee babbelen! :grinning: ben al jaren recreatief loopster, met ups en downs, maar de laatste tijd ben ik erg actief aant trainen met de nike+ app! Ik ben alleen de enige van mijn familie en vrienden die loopt, dus kan er nooit met iemand over babbelen en dat maakt het een wat ‘eenzame’ sport, en ook moeilijker om écht voor mijn grote doel te gaan: ooit de marathon kunnen lopen!

@chococravingss hierboven: ik ben nu aan het trainen met het marathon-programma van de nike+ app, maar vind het wel wat te snel gaan! (misschien omdat ik in al mijn ijverigheid niveau intermediate heb genomen :sunglasses: ) dus ben het nu wat rustiger aan gaan doen! Mijn ervaring hiermee is, dat als je eens die 10 km kan, het opbouwen heel gemakkelijk gaat. Het lijkt misschien raar maar als ik bv 15 km ga lopen, heb ik het nog altijd moeilijker met die eerste 5 km dan met die laatste 5… dus denk dat je beter op afstand gaat oefenen, en dan vind je je ideale tempo vanzelf wel. Maar als je sneller gaat lopen dan je normaal doet, denk ik dat je in die eerste km’s echt al heel snel met je tong op je tenen loopt en nog weinig moed hebt om verder te lopen. Ik begin meestal heel rustig, en vanaf ongeveer 7 km voel ik dat ik ben ‘ingelopen’ en kan ik meestal wat sneller aan :slightly_smiling_face: Ik heb trouwens ook nog nooit meer dan 15 km achter elkaar gelopen, maar wil in de week eens tot 18 gaan!