Nike+ app voor android: running

Ik doe zondag ook mee aan de TTM. 16 km. Vandaag voor het eerste de 14km aangetikt! Ik krijgsteers wat meer vertrouwen in de 16km zondag. Ik heb trouwens een aantal luisterboeken. Dus vandaag had ik er een aangezet tijdens het hardlopen. Dat is echt fijn! Ik zat helemaal in het verhaal en dacht niet meer aan hardlopen, dus het leek vanzelf te gaan. (Nu voel ik wel mijn benen branden, dus zo vanzelf ging het nou ook weer niet, maar op het moment zelf wel!)

@Koekie leuk dat je toch meedoet met de 5! :slightly_smiling_face: Je gaat het dus toch allebei doen, zwemmen en lopen die dag? Hoe gaat het lopen verder bij je?
Ik was eigenlijk niet echt uitgeput, maar had het idee dat het wel meer energie kostte doordat ik heel erg aan het focussen was op mijn loophouding.
Deze week bewust niet meer gelopen, wel gisteren een uurtje geskeelerd, iets veiliger voor m’n knie. Ik zie wel wat het wordt zondag. Jij alvast heel veel succes!!!

@koekjes hoe bevalt je horloge? Wat leuk dat je een manier hebt gevonden om het lopen leuker te maken. Ik vind het een heel leuk idee, maar zou dat denk ik niet kunnen, omdat het afleidt van letten op mijn houding :slightly_smiling_face:
Ik hoop echt dat ik het zonder pijn redt en hem gewoon kan uitlopen. Veel succes zondag!

Heey Koekjes, hoe is jouw race gegaan tijdens de TTM? Ben ik wel benieuwd naar!

@Tonnys, goede tijd heb je vandaag neergezet zag ik op RK! Was je zelf tevreden? Ging het moeilijk/makkelijk? Ik kon helaas niet kijken omdat ik na mijn eigen wedstrijd snel door moest naar het zwemmen
Ik heb dat ook altijd! Als ik focus op pasfrequentie of loophouding raak ik ook altijd eerder uitgeput… heel vreemd eigenlijk. Als ik gewoon ga en nergens over na denk lijkt het altijd veel makkelijker te gaan

Ik heb vandaag de 5km gelopen tijdens de TTM, ik had me eigenlijk ingeschreven voor de 10km, maar gezien mijn blessure en korte voorbereidingstijd ging hem dat niet worden… Ik heb laatste tijd voor de mensen die het gevolgd hebben een aantal keer 4 tot 5 kilometer gelopen op laag tempo (6:30-6:40), dat was soms al zwaar dus ik verwachtte echt niks vandaag.
Ik startte vandaag wel echt veel te snel, maar zag dat ik na een km of 3 nog steeds rond de 10km/u aan het lopen was. Helaas kwam er toen een viaduct en stortte ik een beetje in, kon me gelukkig de laatste km nog herpakken. Mijn eindtijd is 30:48, natuurlijk echt peanuts wat hier allemaal gelopen wordt, en wat ik zelf ooit gelopen heb, maar ik ben er nu HEEL blij mee :slightly_smiling_face: Heb gelijk mijn hardloopdrang weer terug! Flink trainen komende tijd… :grinning:

Zijn er andere meiden die mee gaan doen met de 7heuvelenloop/nacht binnenkort?

Hallo ladies!

Ik was een tijd geleden hier actief en toen echt een super lange tijd niet meer. Veel te lang… De afgelopen dagen heb ik weer mee zitten lezen en ik zat elke keer te denken ‘zal ik het doen? zal ik het doen?’. Maar ik doe het dus. Ik meld me weer hier ! Misschien (héél misschien) kennen sommige nog de naam WITHOUTYOU__? Niet? Maakt niet uit, ik ben gewoon dezelfde, maar ik heb m’n naam verandert omdat ik opnieuw begonnen ben met het hardlopen, dus hier hoort ook een nieuwe naam bij.

Vanwege een persoonlijke omstandigheid + medicatie heb ik 3/4 maanden niet kunnen sporten. In de zomervakantie heb ik het hardlopen weer langzaamaan opgepakt en het gaat nu wel goed. Afgelopen zaterdag heb ik nog m’n langste afstand tot nu toe gelopen; 6 km in 37:07 minuten gelopen. Daar was ik toch aardig trots op :cold_sweat: .
Zondag heb ik meegedaan aan een bootcamp en daar heb ik nog aardig wat spierpijn van, dus vandaag wilde ik een soort herstelloopje doen van rond de 3 km, maar het voelde wel okee dus ben ik nog even doorgelopen en was het uiteindelijk 4.13 km. (eigenlijk meer, want was de resume knop vergeten in te drukken :hammer: ). Hm ja, wat moet ik nog meer vertellen?
Ik tenniste eerst, maar daar ga ik binnenkort vanaf en dan ga ik naar de sportschool. De sportschool is makkelijker te combineren met school, werk en privé, dus het leek me een handigere keuze. Ik tennis super graag, dus ik vind het wel erg jammer, maar het was gewoon niet verstandig.

Ik probeer ongeveer om de dag te lopen (soms lukt het niet), dus ik ga proberen om alles hier zoveel mogelijk up-to date te houden.
Dat was het wel zo’n beetje denk ik. Vast bedankt voor het lezen, want het is echt een heel verhaal :cold_sweat: :flushed:

Ik zit erover te denken om mee te doen met de nacht. Jij ook?

Hoi allemaal!

Ben gisteren, na 2 jaar, eindelijk weer kunnen beginnen met lopen. Na 2 km was ik al doodop… Tijd om weer rustig op te bouwen dus.

Ik vermoed dat de meesten van jullie met muziek lopen? Ik ben namelijk op zoek naar motiverende liedjes :grinning: Tips?

@Koekie wat goed dat je hardloopdrang terug is!! Haha! Heeft die ten miles je sowieso iets heel belangrijks opgeleverd :wink: ik vind het echt een mooie tijd, zeker gezien je blessure en dat je daardoor in verhouding nog weinig had gelopen. En wat was het weer een groot feest! Heb echt genoten van alles onderweg. Ben ook tevreden over mijn tijd hoor! Zeker omdat ik mijn pees en knie begon te voelen. Hoe ging je zwemwedstrijd?

@chococravings ik ken je nog :slightly_smiling_face: leuk dat je er weer bent! Goed om niet alles tegelijk te doen, je lichaam moet toch wennen aan de nieuwe belasting, zeker als je zo’n lange tijd niet hebt mogen sporten.

@Farah ik wil hem graag samen met mijn vader gaan lopen, maar heb me nog niet ingeschreven, wacht even af hoe het de komende tijd met mijn knie gaat.

@koekjes ik ben ook benieuwd hoe de ten miles bij jou ging. Wat een gaaf evenement is dat toch!

@SkierAddict ik loop zonder muziek, veiliger en ik loop vaak in het bos waar ik juist geniet van de stilte. Ik zou liedjes kiezen die qua tempo passen bij je looptempo. Snap je wat ik bedoel?

Afgelopen zondag meegedaan aan de Tilburg Ten Miles was super gaaf! Heb hem uitgelopen in 1:27:50. Maar helaas kreeg ik (zoals 2 weken eerder ook) last van mijn rechterknie en peesplaat waar ik al jaren worstel met een blessure die steeds terugkomt. Gisteren bij de fysio geweest: gelukkig is het nog een ‘kleine’ irritatie en ben ik er op tijd bij. Volgende week moet ik terug naar de sportpodo die mij een jaar geleden met mijn schoenen heeft geholpen, we hopen dat zij het ontbrekende puzzelstukje kan vinden in mijn looproutine waardoor ik nu eens écht blessurevrij blijf.

Conclusie: ik mag intussen voorzichtig blijven lopen, totdat ik pijn of irritatie voel. De halve marathon in oktober kan ik dus helaas wéér op mijn buik schrijven…

Ik loop gewoon op straat, wel in een rustige buurt zonder veel auto’s en lopen zonder muziek werkt nu eenmaal niet voor mij :slightly_smiling_face: Ik loop wel steeds met maar één oortje in zodat ik nog steeds auto’s en andere dingen hoor in de buurt.
Ja ik snap helemaal wat je bedoelt qua muziek, maar ik was dus net op zoek naar dat soort muziek… Maar zeker bedankt voor je antwoord :slightly_smiling_face:

@SkierAddict heel slim om met een oortje in te lopen :slightly_smiling_face:
Ik hoepel vaak thuis in de woonkamer en dan vind ik nummers als That power van Will.i.am, Legacy van Sean Paul en Turn down for what van Lil Jon heel fijn. Ze voeren het tempo een beetje op, misschien een goede voor als je tempo terugzakt tijdens het lopen :stuck_out_tongue: ik weet niet of dit een beetje past bij je muzieksmaak?

Oeeh ja! Net wat ik zoek :grinning: thanks!
Vind het zelf ook altijd heel gevaarlijk wanneer ik met de auto rijdt en merk dat mensen je helemaal niet horen aankomen omdat ze hun muziek te luid hebben staan. Slechts één oortje vind ik daarom wel een goede oplossing :slightly_smiling_face: Ik doe dat dan ook altijd in langs de kant van de huizen zeg maar, dus dat ik langs de kant waar de auto’s mij passeren alles kan horen.

Ik heb afgelopen dinsdag en vandaag hardgelopen. Ik wilde dinsdag gewoon een rustig loopje van 3/4 km doen, maar het was nog wel wat zwaarder dan normaal, omdat ik heel erg verkouden ben en daardoor ook hoofdpijn. Maar meestal voel ik me beter na het hardlopen, dus daarom ben ik toch gegaan onder het motto van ‘Je kan altijd gaan lopen’.

Dinsdag heb ik 4.3 km gelopen in 25:46 minuten met een gemiddelde pace van 6’00. M’n snelste km was ook de laatste en dat was in 5’47. Ik heb elke keer dat ik best sloom begin (dit keer bijv. met 6’24), want ik ben bang dat als ik op het begin te hard loop ik het op het eind niet meer red. Maar elke keer blijkt dat ik toch gewoon sneller kan. Voor mezelf vind ik het ook wel fijn om gewoon lekker rustig te beginnen en naarmate je verder gaat, ga je ook sneller lopen.

Vandaag ben ik ook gaan lopen, want het was echt super lekker weer. Ik was pas om 16.40 uur thuis, dus ik had ook niet meer zo veel zin om nog heel erg lang te lopen. Dus ik ging voor een interval training.
3 min. inlopen
30 sec. snel
60 sec. rustig dribbelen. (x8)
1.2 km uitlopen.
Het was behoorlijk pittig, maar ik vond het juist fijn om nog zo lang uit te lopen. Gewoon even je hartslag naar beneden krijgen en lekker op een rustig tempo (in het zonnetje) verder lopen. Toen ik thuis kwam was ik toch behoorlijk gesloopt, dus die pizza ging er wel in :cold_sweat: .

Hoe is het met jullie gegaan meiden?

@chococravingss Heel goed dat je weer begonnen bent! En ook goed dat je het rustig opbouwt.

@koekjes @Tonnys De TTM, ik heb het er liever niet over (daarom heb ik dit topic ook een aantal dagen vermeden) Ik heb niet meegedaan. Want ik was ziek. En ooooh wat baal ik daar van zeg! Ik kan wel huilen. Omdat ik overal allemaal foto’s zag en hoe leuk en hoe gezellig het was etc. Ik had de dinsdag ervoor 14,25km gelopen, daarna bewust rust gehouden tot zondag. Word ik zondagnacht wakker met hoofdpijn/buikpijn etc. Griep, gewoon echte griep. Ik heb de hele dag op bed gelegen en liggen balen. En ik baal er nog steeds van! Maargoed, helaas niks aan te doen. Mijn vriend had de TTM overigens gelopen in 1uur en 9 minuten. Heel snel dus!

Maar het ergste van alles, is dat ik deze week helemaal geen tijd gehad heb. Ik werk fulltime en maandagavond had ik een afspraak gepland, dinsdagavond was ik bij U2 in Ziggo Dome in Amsterdam (wat overigens een super was!) Woensdag zit ik ook altijd vol wegens omstandigheden. En vandaag moest ik overwerken en ben ik net thuis van het werk en moe en heb ik net gegeten. Dus dan zou ik 2 uur moeten wachten, maar dan is het alweer 22uur en dat word dan ook weer veel talent. (En donker) En morgen en zaterdag ben ik de hele dag op een festival. Dus kan ik zondag pas weer lopen. Ik vind het dus echt vreselijk dat ik voor de TTM expres een aantal dagen rust heb genomen, vervolgens niet mee heb kunnen doen en daarna ook nog eens 6 dagen niet kan lopen ivm tijdgebrek. Wat zal ik zondag genieten als ik dan na bijna 2 weken weer kan gaan!

(27 september run for Kika in Eindhoven, 10km. Wie wil sponsoren, mag dat gewoon doen hoor! En 11 oktober de halve marathon van Eindhoven, spannend!)

Ik heb vanochtend weer gelopen :beer: . Ik wilde sowieso de 5 km, want mijn planning is om doordeweeks een korte loop te doen en een interval run. Dus dan moet in het weekend wel de duurloop. Dus ik ging voor de 5 km en het ging wel goed, want ik rende ook véél sneller dan normaal dus die intervaltrainingen werken wel (of zou het komen doordat ik ervoor ruzie had gehad? hm :face_with_raised_eyebrow: ). Maar goed, ik tikte de 5 km aan en toen ging ik voor de 6 km. Toen tikte ik de 6 km aan en ging ik voor de 7 km. Dat was best pittig, op een gegeven moment werd het zo erg dat ik mezelf hardop begon aan te moedigen. Yup, heel charmant.
Toen ik de 7 km aantikte was m’n doel gehaald en gaf ik mezelf toestemming om 2 minuutjes te lopen. Daarna liep ik in een omweg (wilde toch die 8 km :cold_sweat: ) naar huis. Ik heb nog nooit zo ver én zo snel gelopen. Ben nog best trots op mezelf haha. Uiteindelijk was het 8,06 km in 46:22 minuten met een gemiddelde pace van 5’45. Leek me best netjes.
Had ook nog een record op de 5 km, onder de 30 minuten, yes!
Dit was wel mijn verslagje haha. Hoe gaat het met jullie?

Wauw super goed gedaan Chococravingss! :upside_down_face:

Ben vanmorgen gaan lopen maar dat ging helemaal niet zo goed als anders… Had nog maar 1 km gelopen en was al doodop, heb ik een stukje gewandeld en terug verder gelopen. Ben uiteindelijk nog op 2,53 km gekomen, helemaal niet wat ik gewoon ben. Maar goed, volgende keer hopelijk weer beter.

Excuus voor mijn late reactie, ik ben al ingeschreven!

Sorry dat ik weer opeens zo kom binnenvallen, heb volgens mij al ruim een maand niks meer gepost :flushed: Heb nu ook geen tijd om op alles te reageren, heb wel zo nu en dan bijgelezen!
Zal vanaf nu proberen weer wat regelmatiger hier te posten. :slightly_smiling_face:

Ik zal even een korte update geven: Zoals met mezelf had afgesproken ben ik vnaf september weer fanatiek aan het lopen, pak nu ook alweer zo nu en dan een rustige duurloop mee (vorige week 14 km, daarnet 12,5). Ben ook alweer aangesloten bij een atletiekvereniging waar we op dinsdag heuveltraining hebben en op donderdag op de baan, super leuk! De dinsdagen zijn wel pittig haha, afgelopen dinsdag 280 hoogtemeter gemaakt over maar 5 km :cold_sweat: Wel een goede oefening voor de zevenheuvelenloop!

Hallooo ladies!
Ik moest woensdag naar de kaakchirurg, dus ik kon toen niet lopen… M’n laatste run was vorige week zondag, dus had al een tijdje niet gelopen.
Nadat ik gisterochtend gewerkt had en geluncht had, was de pijn al wel minder, dus ik ging voor een kort rondje van 3/4 km. Het ging op zich wel lekker, dus ben uiteindelijk toch maar voor de 5 km gegaan :cold_sweat: .
Natuurlijk had ik niet nagedacht over de regen en daardoor de modder, dus ik dacht ik doe een keer een ander rondje wat niet over de weg is. Het resultaat? M’n benen zaten helemaal onder de modder en m’n schoenen leken eerder op modderklompen dan op hardloopschoenen. Maar eigenlijk was het best leuk :flushed: .
Hierbij een foto van mijn laatste runs;

.

Ik ben trouwens te laat met het inschrijven voor de zevenheuvelen nacht… De limiet van het aantal deelnemers is bereikt. Echt heel jammer, had er wel zin in namelijk. Misschien dat ik nu mee ga doen aan een andere race begin oktober. Maar dat moet ik nog even kijken.
(Alvast sorry voor de enorme foto)

@ Simplicity
Super goed zeg! Wat een mooie runs. Hoe vaak loop je nu?

Ook terug van weggeweest, lang geleden. Heb echt maanden heel weinig hardgelopen, mis de motivatie heel erg. Ik wilde misschien gaan volleyballen, maar vanwege stage is het onmogelijk om vaste tijden voor iets te hebben helaas. Dus dan is hardlopen wel weer de beste optie! En ik merk dat, nu ik het minder doe, het ook weer veel leuker is!
Jullie tips voor het hardlopen, gewoon voor je ontspanning, wanneer gaan jullie meestal en hoe vaak per week, zonder dat het een sleur word?

Ook leuk om weer wat van jou te horen! Verder alles goed? (Op de motivatiedip na dan, haha) Ik loop nu 3x per week, af en toe gaat het 4 worden denk ik; want ik wil voor 1 januari 1300 km hebben gelopen. Ik roei nu ook 1 of 2x per week en dat valt tot nu toe wel prima te combineren.

En hoe je motivatie moet houden: doe veel verschillende soorten runs! Een keer een duurloop of een heuveltraining tussendoor. De beste tip die ik kan geven (ik had namelijk ook een lange motivatiedip) is om niet te vergelijken met je oude runs. Ik weet ook heel goed dat ik vorig jaar sneller en verder kon rennen dan dat ik nu kan, maar ik word alleen maar gedemotiveerd als ik me daar druk om maak. Ik doe nu maar gewoon lekker m’n ding en het maakt me vrij weinig meer uit op welk tempo ik loop of hoe ver, haha! Meer het rennen om het rennen zegmaar, en niet meer zo focussen op progressie