Nike+ app voor android: running

@Tonnys, ah alleen de naam klinkt al zwaar :flushed: . Echt een mooie run!

Ik ben net terug van mijn run! En pfoe, wat was die zwaar zeg. Ik had echt super erge wind tegen en m’n benen waren na 2,5 km gewoon echt loodzwaar. Het leek wel alsof ik niet vooruit kwam, terwijl nike+ aangaf dat ik met een snelheid van 5’52 liep. Ik wilde voor de 4 km gaan, maar toen had ik de app ingesteld op 5 km en uiteindelijk heb ik 6,17 km gelopen (met veel moeite! :hammer: ). In totaal heb ik er 36:38 minuten over gedaan. In september had ik een keer 6,13 km gelopen in 37:07 minuten, dus dat is alsnog wel even mooi sneller. (motivatie punt :cold_sweat: )

het lijkt mij zo leuk he! om te hardlopen, maar ik sta nog op zo’n punt dat ik me een beetje zou schamen om zomaar over de weg te hardlopen… ik woon ook in zo’n drukke wijk en als je bij het water gaat rennen, kom je meestal of hangjongeren, of enge mensen, of spelende honden tegen… dus het gaat ook nog eens lastig, dus nu zou de oplossing zijn >sportschool, maar ik ben nog geen 16… So what now?!
liefs,

@chococravings je hebt er altijd van die dagen bij dat het niet zo lekker gaat helaas… Knap dat je het toch nog zo lang hebt volgehouden!
@justanothergirl heb je geen leuk parkje of natuurgebied bij je in de buurt?

Gisteren weer een flinke run gedaan door het bos. Mijn benen en schoenen zaten helemaal onder de modder en ik was drijfnat, maar een van de fijnste runs die ik in tijden heb gehad!

http://i59.tinypic.com/2dlj72w.png

Ik ben vandaag ook weer geweest! Vorige week had ik ineens een opleving met 12 km, maar ik wilde niet meteen te hard van stapel lopen door meteen verder te gaan, want het had net zo goed een ‘goede dag’ kunnen zijn. Dus vandaag ging ik voor de 10 km en het is gelukt! Ik moest wel een paar keer stoppen en gaan lopen, want ik was een beetje verdwaald en liep tot m’n enkels in de modder… :cold_sweat: .
Vandaag 10 km in 58:59 minuten en vorige week 10 km in 59:26 minuten. Toch weer een héél klein beetje sneller haha. Onderweg voelden m’n benen heel erg zwaar, maar uiteindelijk ben ik wel steeds sneller gaan lopen (1e km in 6’18 en de laatste in 5’30)

Ik heb even jullie hulp nodig! Ik kan nu gewoon 10 km aan één stuk lopen en ik wilde gaan trainen voor de 10 km, maar dat is nu dus al wel gelukt haha.
Maar is het dan nu handiger om door te gaan voor de 15 km of zal ik gaan trainen voor een snellere tijd op de 5/10 km? Mijn doel is wel om ooit (het liefst volgend jaar) een marathon te lopen. help pleasee

Ik ga hier ook in mee babbelen! :grinning: ben al jaren recreatief loopster, met ups en downs, maar de laatste tijd ben ik erg actief aant trainen met de nike+ app! Ik ben alleen de enige van mijn familie en vrienden die loopt, dus kan er nooit met iemand over babbelen en dat maakt het een wat ‘eenzame’ sport, en ook moeilijker om écht voor mijn grote doel te gaan: ooit de marathon kunnen lopen!

@chococravingss hierboven: ik ben nu aan het trainen met het marathon-programma van de nike+ app, maar vind het wel wat te snel gaan! (misschien omdat ik in al mijn ijverigheid niveau intermediate heb genomen :sunglasses: ) dus ben het nu wat rustiger aan gaan doen! Mijn ervaring hiermee is, dat als je eens die 10 km kan, het opbouwen heel gemakkelijk gaat. Het lijkt misschien raar maar als ik bv 15 km ga lopen, heb ik het nog altijd moeilijker met die eerste 5 km dan met die laatste 5… dus denk dat je beter op afstand gaat oefenen, en dan vind je je ideale tempo vanzelf wel. Maar als je sneller gaat lopen dan je normaal doet, denk ik dat je in die eerste km’s echt al heel snel met je tong op je tenen loopt en nog weinig moed hebt om verder te lopen. Ik begin meestal heel rustig, en vanaf ongeveer 7 km voel ik dat ik ben ‘ingelopen’ en kan ik meestal wat sneller aan :slightly_smiling_face: Ik heb trouwens ook nog nooit meer dan 15 km achter elkaar gelopen, maar wil in de week eens tot 18 gaan!

@J’adore welkom! Leuk dat je hier mee komt praten!

@chococravings als je doel is om een marathon te lopen zou ik inzetten op meer kilometers maken en niet op snelheid.

Zondag meegedaan aan devil’s trail! Was super leuk maar ook enorm zwaar!Alles offroad met modder, stijle heuvels en smalle paadjes. Het einde was letterlijk in een bak modder.
Plaatje klopt niet helemaal met de werkelijke tijd en afstand.

http://i58.tinypic.com/2mrznh4.png

Gisteren een wat korter rondje gedaan om bij te komen :wink: deels verhard en deels onverhard

http://i59.tinypic.com/r1c4xs.png

Bedankt voor jullie reacties! Sorry voor mijn late reactie, ik had het al wel gelezen, maar had nog geen tijd gevonden om even rustig te kunnen reageren.
Ik heb inderdaad ook besloten om gewoon m’n afstanden te vergroten. Doordeweeks is het een beetje moeilijk, dus (zoals vandaag) probeer ik dan rond de 6 tot 8 km en als het lukt ook nog een intervaltraining. Maar meestal red ik het niet om doordeweeks 2x te gaan vanwege school en ga ook al 2x in de week naar de sportschool. Maar ik ga nu m’n lange afstanden die ik in het weekend loop vergroten. Ik zat te denken aan elke week sowieso 1 km er bij en als ik me goed voel loop ik gewoon verder haha.
@j’adore, ik herken het hoor! Ik vind de eerste 5 km ook altijd lastiger en dan lijkt het alsof ik het niet ga redden, maar dan kom ik uiteindelijk in m’n ritme en dan loop ik zo verder ! Ik ga niet met een schema van de nike+ app doen, omdat die het dan indeelt op dagen dat ik niet kan en dan kan je wel wisselen maar dat vind ik onhandig. Dus ik heb nu op de Run2Day site een schema van de halve marathon uitgeprint en daar ga ik denk ik maandag mee starten. En daarna natuurlijk van de hele marathon een schema.

Ik heb nu ook vakantie, dus ik ga deze week vaker lopen! Ik wil om de dag gaan lopen en dan de ene dag bijvoorbeeld 8 km en dan de andere dag 4 of zo. Dus niet dat het elke keer super zwaar is.
Vandaag wilde ik voor de 7 km gaan, maar bij 6 km kreeg ik heel erg last van m’n schouder en zaterdag is altijd m’n dag voor de lange afstand (morgen waarschijnlijk voor de 12 km gaan), dus ik vond het bij die 6 km wel goed. Ben toen even een minuutje gaan lopen om wat oefeningen te doen zodat de pijn misschien iets minder werd en daarna lekker naar op een rustig tempo naar huis gerend! Hopelijk heb ik morgen geen last van spierpijn of verzwaarde benen :cold_sweat:

Ik spam het hier gewoon even vol :flushed: .
Vanmorgen had ik eerst een paar uurtjes gewerkt van 9 uur tot 1 uur en daarna lekker warme broodjes mee naar huis genomen voor de lunch.
Het was 13.49 uur toen ik buiten stond voor m’n duurloopje. Gistermiddag was ik vroeg uit van school en had ik vakantie, dus je raad het al; ik heb lekker niks gedaan. Dat gaf mij de gelegenheid om eindelijk is een schema op te zoeken dat ook nog een beetje begrijpbaar en passend is. Ik had dus een schema gevonden bij Run2Day (al vertelt, maar maakt niet uit) en daarbij is het zo dat je 3x in de week traint, waarvan 1 dag een wat vlottere korte duurloop, waarvan 1 dag een intervaltraining en waarvan 1 dag de rustige lange duurloop. Dag 1 was 40 min lopen en die had ik eigenlijk gister al, dus die heb ik meteen afgevinkt. Vandaag stond er 60 minuten op het programma. Ik heb echt niet normaal rustig gelopen en alsnog ben ik helemaal kapot! Combinatie van gister gelopen, weinig slaap en werken, is toch niet heel erg bevorderend voor m’n resultaat haha.
Na de 60 minuten (gewoon even doorzetten!) heb ik 2 minuutjes gewandeld en meteen een nummer opgezet waaraan ik verslaafd ben -wordt er zo enorm vrolijk van- en daarna naar huis gelopen!

In week 2 is de lange rustige duurloop 70 minuten, dus dat moet gewoon gaan lukken! Maar in week 10 is het 115 minuten… hm, nog niet te veel aan denken dus :cold_sweat: .
Waar zijn jullie verslagen ladies??

Ik wil ook weer gaan lopen! Ik kan nog wel zo’n 4 km achter elkaar lopen, maar dan wel 7.40 per km ong. Misschien ook maar eens die coach van de nike+ app proberen, gebruik die app namelijk al langer. Vind het alleen vervelend dat je daarbij vrijwel elke dag moet lopen.

hey ik ga hier ook even in antwoorden :wink:
ik sport al een tijdje met de nike+ app op mijn android toestel
maar nu wil ik graag miles veranderen in kilometer weet iemand waar ik dit vind? ik heb al lang lopen zoeken maar vind het echt niet

Bij mijn samsung moet het zo; klik rechtsboven op de drie puntjes → settings → klik op je profiel (aller eerste optie) → klik op units of measure en dan metric.

Ik stond vanochtend om 9.15 uur buiten om te gaan hardlopen! Was best trots op mezelf :cold_sweat:
Vandaag stond er een intervaltraining op de planning, maar hoe die beschreven staat in m’n schema is echt véél te zwaar. Normaal deed ik 30/45 seconden sprinten en nu zou dat ineens 3 minuten moeten?! Dat had ik dus even voor mezelf verandert naar 2 minuten en dat zou eigenlijk 6x moeten, maar na 3x brandde m’n longen enorm dus toen deed ik even 2 minuutjes wandelen. Daarna heb ik nog 3x 1 minuut sprinten gedaan en toen 5 minuutjes uitlopen. Nou ik was kapot!
De volgende keer doe ik denk ik eerst deze training nog een keer, want die volgende is nog zwaarder (5x 4 min. sprinten) en als ik deze eerste al moest aanpassen, lukt het me echt niet om in week 2 de geplande intervaltraining te doen… Maar dat zien we dan wel!
Nu lekker uitrusten, vanmiddag werken en dan vind ik het wel weer genoeg voor vandaag haha.

Hee! Drukke week gehad met studie en werk enzo dus hier niet meer echt komen kijken, maar nu kom ik even verslag doen, want heb net mijn langste loop ooit achter de rug: 20 km! :upside_down_face: Ging eigenlijk supergoed, voelde echt niks tijdens het lopen, alleen nu merk ik wel dat het veel van mijn lichaam gevraagd heeft. Eerst waren mijn benen heel moe en kreeg ik koud, heb ik maar een warm bad genomen. Nu terug opgewarmd maar nog altijd helemaal uitgeteld! Maar voelde toch echt goed om mezelf te overtreffen, ik heb het lopen nu echt helemaal terug te pakken en super gemotiveerd om verder te trainen! :grinning: als ik mij nu ook zo kon motiveren om te studeren… want binnen 2 weken beginnen mijn examens al, heb ik he-le-maal geen zin in…

En chococravings, supergoed bezig jij ook precies! Welk schema van Run2day doe je? is dat ook voor een marathontraining? want lijkt mij precies echt wel zwaar hoe je het vertelt! Maar die opgestelde schema’s moet je altijd met een korreltje zout nemen lijkt mij, dat van mijn nike app is ook echt overdreven en ik kwam vorige week ook niet aan mijn kilometers terwijl ik toch echt veel heb gelopen… Maar wil ook echt niet te hard van stapel lopen ofzo, want bij blessures of ziek zijn kan ik weer helemaal opnieuw beginnen… Dus lijkt me heel slim dat je er een beetje je eigen draai aan geeft en doet wat voor jou goed voelt!

@ Inge, je kan natuurlijk ook een dag in de week extra rust nemen dan je nike schema zegt! Maar ik vind het wel motiverend om ook vaker te gaan lopen. Maar je kan ook een ander schema opzoeken dat beter past bij hoe vaak je wilt lopen enzo, of zelf ééntje opstellen, maar lopen met een doel is altijd leuker :slightly_smiling_face:

@tonnys: wow hoe leuk! lijkt me wel heel vermoeiend zo door de modder… Wil ook wel eens ooit zo een wedstrijd doen! Maar ben laatste tijd zo gefocust op lange afstanden en lopen in het zelfde ritme dat ik vaak gewoon op de straat blijf. Als ik in het bos ga merk ik al dat ik veel trager loop eigenlijk, laat staan in een bak modder haha :grinning:

@J’adore, Ik heb nu het schema van Run2Day voor de halve marathon en hierna wil ik het schema voor de hele marathon gaan gebruiken. Heb nu week 1 erop zitten :beer:

@chococravings lijkt me een prima opbouw. Zeker als je de stelregel aanhoudt om je lange afstanden met max 10% per keer te verhogen, blijf je daar sowieso onder. Goed dat je het schema een beetje aanpast naar wat voor jou het beste is. Dat vind ik juist zo’n nadeel van die standaard schema’s.

@Inge kun je dat niet zelf instellen? Als het bijna iedere dag is en dat werkt voor jou niet, dan weet je nu al dat het bijna onhaalbaar is en dat motiveert niet echt. Misschien kun je zelf een soort schema/opbouw maken? Dit heb ik ook altijd gedaan als ik na een blessure weer moest gaan opbouwen.

@J’adore halleluja! 20km! Dat is echt nog steeds mijn droom! Nouja, 21 dan, ‘de halve’. Nu ik een aangepaste zool heb ziet het er naar uit dat ik eindelijk eens blessurevrij naar de halve kan trainen, dus hopelijk van mij over een tijdje ook zo’n post. Zo’n trail geeft echt een enorme kick! Echt een aanrader hoor, is ook veeeel zwaarder door alle heuvels en het mulle zand, dus wellicht toch een goede aanvulling als je langere afstanden aan het trainen bent. Je uithoudingsvermogen en spiergroei gaat er enorm door vooruit. Maar ik snap ook goed dat je je eerst op iets anders focust!

Iedereen heeft wel eens zo’n dag dat je niet vooruit te branden bent. Nu ben ik toch al niet zo’n avondloper (vlug gegaan voordat het echt donker was) maar dit was echt verschrikkelijk! Heb ook vast gestaan in een of ander gebied met koeien waar ik uiteindelijk maar over het prikkeldraad ben gesprongen :cold_sweat:

http://i65.tinypic.com/9blzlv.png

Vrijdagochtend wel fijn gelopen en een stukje route van de devil’s trail meegepakt!

http://i66.tinypic.com/j9u3p0.png

Ik baal echt dat het nu al zo snel donker wordt! Dat betekent over een paar weken dat ik 's avonds niet meer het bos in kan, maar over asfalt en door woonwijken moet gaan lopen met verlichting op.

Hallo meiden,

Ik ben weer terug van weggeweest. Ik ben wel elke keer in het topic blijven lezen, maar ik had eigenlijk nooit echt tijd om ook te reageren. Of ik heb er nooit tijd voor gemaakt, dat kan ook.

Met mij gaat het goed. Ik heb 3 weken geleden de halve marathon van Eindhoven gelopen. Het was echt heel leuk om te doen! Zoveel mensen langs de kant, zo gezellig en er hing een super leuke sfeer. Volgend jaar doe ik sowieso weer mee. Ik heb hem uitgelopen in 2,5uur. Niet heel snel, maar dat had ik ook niet verwacht na mijn slechte voorbereiding. Want ik heb een hardloopdip gehad. Ik heb 2 weken voor de halve marathon een duurloop gedaan van 16km (in 1u 43min) en daarna heb ik niks meer gedaan. De halve marathon viel niet heel erg tegen. (Ik verwachtte dat ik het niet ging halen) Maar hij was wel zwaar. De eerste 10m vlogen voorbij. Km 10 t/m 15 waren al lastiger, km 15 t/m 19 waren heel zwaar en de laatste 2 km waren echt verschrikkelijk! Heb toen echt stukken gewandeld omdat ik simpelweg niet meer kon. Dat was dus de halve marathon.

Toen heb ik een week niks gedaan, om mijn lichaam uit te laten rusten. En nu ben ik weer fanatiek begonnen! Ik heb me bij de atletiekvereniging ingeschreven bij de loopgroep. Dus elke maandag interval, elke donderdag een rustige, redelijk korte (8/9km) duurloop en op zaterdagochtend een lagere, iets snellere duurloop van tussen de 10 en de 12 km. Zo bouw ik het weer rustig op.

Chococravingss: Afgelopen maandag had ik ook een intervaltraining op de atletiebaan en toen moesten we ook 3x3min sprinten en 3x4min sprinten. Ik zeg sprinten, maar eigenlijk is het geen sprinten. Je moet versnellen, sprinten is als je voor de volle 100% loopt, maar wij moesten rond de 80% van wat je kan lopen. Oftewijl; Hoog tempo lopen. Ik denk dat jouw schema dat ook bedoeld, want het is echt onmogelijk om 3minuten voluit te kunnen sprinten. Laat staan 4 minuten. Denk ik dan he :wink:

Vanmorgen sinds lange tijd weer een heel rondje asfalt gelopen. Had me al vroeg af laten zetten bij een ander stuk in het bos zodat ik via de verharde weggetjes terug naar huis kon lopen. Was zo mooi met de opkomende zon en de mist die nog tussen de bomen en op de heide hing :slightly_smiling_face:

http://i68.tinypic.com/dqrbdg.png

@koekjes wat leuk dat je hebt meegedaan! En uitlopen is beter dan helemaal niet meedoen he (zoals ik haha)! Mooi dat je je bij de atletiekclub hebt ingeschreven, daar zul je veel nieuwe dingen leren!
Ik heb dat eigenlijk ook heel lang gewild en nog steeds lijkt me dat een goede aanvulling, maar het fijne van hardlopen vind ik dat ik zelf kan bepalen wanneer en hoe ver ik loop. Ik heb ook teveel andere sporten die ik doe naast het hardlopen waardoor ik nooit een club zal kunnen vinden die precies in mijn schema past.

Hoe gaat t bij de andere meiden? Nog loopplannen vandaag of dit weekend?

Wow, wat is het rustig hier… In al die tijd ook maar 2x gelopen.

1x 's avonds anderhalve week geleden en vanmorgen dus na anderhalve week rust weer 10km door de bossen, maar het ging niet echt lekker.

Weet iemand een app die tijdens het rennen aan geeft hoeveel kilometer per uur je gaat (als doel), want ik heb nu Runtastic, maar om dat te kunnen moet ik pro kopen.