Niggabitch

RIHANNA WOEDEND OP JACKIE’S NIGGABITCH
Het ‘Niggabitch’ item in het januarinummer van Jackie heeft binnen no time internationale allure bereikt. Iets wat hoofdredacteur Eva Hoeke totaal niet zag aankomen. Na alle commotie in Nederland het afgelopen weekend, werd het nieuws zelfs opgepakt door NYmag en liet ook Rihanna vanacht haar ongezouten mening aan Eva weten.

http://www.fashionscene.nl/pages.php?page=721657

Ik vind het echt niet normaal dat Jackie dat woord heeft gebruikt

Het was bedoeld als een grapje en dat snapte iedereen. Ik vind het niet zo erg.

het was niet echt slim van ze, maar ik vind dat er een beetje overdreven op wordt gereageerd.

mischien niet slim, maar tegenwoordig mag echt niks meer … -.-

en dit zag ik ook ergens als reactie staan … vond het wel een beetje waar en grappig xD
“Wij noemen elkaar nigga’s, maar als jullie dat doen zijn jullie vieze racisten.”
of is dit ook weer slechte humor

haha wat een bullshit, wordt gewoon opgeblazen omdat het kan!

Ik vond het niet slim van Jackie, en al helemaal niet dat de hoofdredactrice reageerde met ‘Dat het een grap was lag er duimendik bovenop, degene die dit niet inzagen is gevoelig voor dit onderwerp.’
Pardon? Racisme ís een heel gevoelig onderwerp. Een beetje tactloos, dus.

Ik vind dat Rihanna beledigd doet om het beledigd doen. Ik kan me niet voorstellen dat zíj een verleden van discriminatie kent, dat zij dingen meegemaakt heeft die negers in de tijd vd apartheid meemaakten… Ik vind dat ze geen reden heeft om zo te zeuren. Had ik dan ook iedere keer dat het woord ginger ergens genoemd werd, moeten gaan huilen omdat ik oranje haar had? :’) Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen Ingrid die met Henk getrouwd is en stemt op een blonde Indo uit Limburg, ik ben heel tolerant en ben absoluut tegen elke vorm van ongelijke behandeling e.d., maar dit soort dingen halen het bloed onder mijn nagels vandaan.

Idd. En Rihanna reageert ook zo heftig omg.

http://nymag.com/daily/fa…s-rihanna-the-n-word.html

Wat overdreven zeg pff.

ik vind het echt hilaries hahahah wat een faal van het tijdschrift , wordt natuurlijk ook weer gelijk overdreven door iedereen

1 van de zo veelste soort reacties

cecesykes1
I, an African American who is married to a DUTCHMAN have tried to relay how RACIST the NETHERLANDS REALLY IS!!! ALL that crap that they are opened minded is NOT TRUE! Don’t believe the HYPE! I lived there for two years in LAREN and I was prejudiced against at every corner! AND I HATED IT THERE! I finally convinced my husband to leave! Needless to say this does NOT surprise me! Any country that still PRACTICES BLACK FACE let’s you know how they really feel! Look up ZWARTE PETE people!!! That’s how they ROLL!

1 vrouw schrijft dat en opeens zijn 16 miljoen mensen racistisch

Jeetje zeg, die reactie van Rihanna. Het is een grap. Dat is toch wel heel duidelijk.

Onzin!
hier worden ze zeker wel boos om en dit mag niet…
en als iemand in z’n blootje rondloopt op tv(waar een klein kind naar kijkt)is er niks aan de hand?!?!
beetje raar voorbeeld hierboven, maar het is toch echt zo!

Nigga moet je sowieso niet zeggen. Dat is gewoon respectloos, klaar. Dus ik snap Rihanna wel. Ze komt op voor de bruine mensen.

En dit vooral.

Zoiets publiceer je toch ook niet :confused:
Denk ff na zeg.
En sommige reacties zijn erg overdreven van die Amerikanen.
Ik snap trouwens wel dat het hele idee van Sinterklaas ook racistisch overkomt ;p

Het doet mij ook niets als een “niggabitch” mij bleekscheet noemt… Dus ik snap niet waarom het andersom wel zo’n probleem is…

Ik snap wel dat Rihanna zich beledigd voelt, ‘‘nigger’’ is toch een woord wat gevoelig is en blijft bij bruine/getinte mensen. Wel vind ik dat ze erg overdreven reageert en dat al die reacties ook ontzettend overdreven zijn. Er wordt ook racistisch gedaan tegenover ‘’‘witte’’ mensen, ‘‘bruine’’ mensen zijn echt niet altijd het ‘‘slachtoffer’’. En de hoofdredactrice had gelijk haar excuses aan moeten bieden.

Wat ze nu doen is alle mensen uit Nederland over éen kam scheren en inderdaad weer beginnen over Zwarte Piet. Beetje sneu vind ik het wel.

Rihanna reageerde juist echt overdreven.

Ach, dit is sowieso een eindeloze discussie. Meningen zullen hierover altijd verdeeld blijven.