Nieuwjaar met corona zonder vriend

Hallo allemaal, ik ben dus vandaag 31 december positief getest op corona. Nu gaat mijn vriend gewoon naar de vriendengroep (wat overigens ook mijn vriendengroep is). Dit is natuurlijk totaal geen probleem en gun het hem dit ook oprecht. Alleen ik ben me nu al druk aan het maken. Ik vertrouw hem 100 procent alleen er zijn twee meisjes die ik niet kan uitstaan. Zo ook als ik al zie dat hij met hun praat op een snapchat filmpje. Of als ik een filmpje zie waar hij juist niet op te zien is en hun ook niet vraag ik me af wat hij aan het doen is. Ik denk zoveel na dat ik uiteindelijk ruzie met hem heb terwijl hij niet eens vreemdgaat.Ik kan dus totaal niet tegen de snapchat verhalen en denk dat het vanavond weer hetzelfde verhaal wordt. Ook kan ik er niet tegen als ze apart ergens buiten met elkaar gaan praten. We hadden al wat afspraken gemaakt over dat hij zou laten weten wat hij soms doet en me soms ff belt met hoe het gaat maar nog zit het niet helemaal lekker bij me.

Weet iemand goed advies en kan mij hierbij helpen?!

Erg simpel gezegd, maar denk dat je het best kan proberen om het wat los proberen te laten. Uiteindelijk ga je jezelf helemaal op zitten vreten over dingen die misschien helemaal niet van toepassing zijn. Snap zeker dat je het als vervelend kan ervaren, maar je kan daarin niet echt de controle hebben. Het is goed dat jullie al afspraken hebben gemaakt en dat je tussendoor af en toe contact met hem hebt. Dat je deze afspraak hebt kunnen maken, zegt ook al wat, vind ik dan! Het is makkelijk spreken vanuit mijn kant, maar beeld je niet te veel in, want dat maakt het voor beide niet eenvoudiger.

Wens je veel beterschap!

Misschien videobellen? Zodat je er ook even ‘bij’ kunt zijn.

Ja, leren loslaten door te focussen op de goede band die jullie hebben. Anders bestaat de kans dat hij dat gedrag heel snel benauwend gaat vinden wat niet goed is voor jullie. Beterschap trouwens :slight_smile: