Nieuwjaar lootjes trekken met girlscene!

Op het ellegirl forum zie ik vaak acties met lootjes trekken.Dit leek me ook leuk om hier op Girlscene te doen vooral omdat de kerstvakantie er al aan zit te komen :slightly_smiling_face:
Hoe gaat het in zijn werk

• Je stuurt me een note met je aanmelding+Forumnaam+ Echte naam+Mail+Adres.
  • Je zet je naam in een het lijstje.
  • Als er voldoende aanmeldingen zijn maak je een lijstje met wat je wel en niet wil hebben en zet daar plaatjes bij met bijvoorbeeld www.polyvore.nl
  • Je krijgt een mailtje met jouw lootje.

Regels

• Je hebt tot maandag om je in te schrijven.
  • Er moeten minstens 6 mensen meedoen maximaal 12.
  • Het budget is 7,50 (Of 3 euro als jullie dat liever hebben)+ de verzendkosten.
  • Je moet je cadautjes voor 28 December verstuurt hebben.
  • Als je wil kun je de cadaut(jes) leuk inpakken en de envelop versieren.

Lijstje
Cute4ever

Hmm, vind het wel een leuk idee… Maar ik vind het dan weer iets te veel van het goede om er meteen een best flink bedrag tegen aan te gooien. Heb je nog eens even extra pech als je iemand uit Belgie krijgt terwijl je zelf in Nederland woont, dan zijn de verzendkosten nog hoger…
En dat voor iemand die je niet eens kent…

Leuk idee, maar ik kan niet zo kort iets leuks van internet bestellen :'3

Precies. Ik heb ooit meegedaan aan een internationale ‘Secret Santa’ [dus lootjes voor kerst] en had iemand uit Engeland. De regels waren dat het cadeautje, iets heel kleins dus, 2,5 euro moest zijn. [En dit was ook omgerekend naar dollars en ponden etc, zodat iedereen hetzelfde uitgaf.] Ik had zelf een klein vilten kerstmannetje gekocht en van vilt een gewei gemaakt en er op gezet, omdat de gene die ik had ‘Cernunnos’ als nickname had. [God van het bos, vaak afgebeeld met gewei.] Vond het wel grappig. Zelf kreeg ik roze beenwarmers en een tube-tje met roze ‘haarverf’, hihi :slightly_smiling_face:

Dus… Voor een klein bedrag zullen er vast veel meer mensen meedoen, omdat er ook nog verzondkosten bovenopkomen; het is over het algemeen toch voor iemand die je niet kent en dan is 7,50 exc. best veel.

Wil het nog wel aanpassen qua budget en tijd hoor.Was wel benieuwt of er intresse was :slightly_smiling_face:

Foutje. Ik wilde mijn vorige bericht wijzen, maar per ongeluk geciteerd. Whoops.

Flink bedrag? ¤7.50 is toch niks? En voor minder kun je bijna geen leuke cadeautjes kopen. Oh en je krijgt ook weer wat terug he van hetzelfde bedrag. En het leuke is juist dat je degenen met wie je meedoet niet kent, dan is de spanning van een pakketje krijgen groter.
Ik vind het een leuk initiatief, doe zelf alleen niet mee want heb echt te weinig tijd.

Oh en een tipje, ik zou er nog een regel bij doen. Verplicht via pakketpost verzenden, kost iets meer maar dan heb je wel een traceercode zodat je zeker weet dat iedereen zijn cadeautje ook daadwerkelijk opstuurt.

Dit vind ik opzich ook wel leuk een soort van (zelfgemaakt) kerstkaart met een klein cadautje van maximaal 3 euro

Lijkt me leuk! Maar ik weet niet of mijn ouders dat zo leuk gaan vinden, dan gaan ze zeker weer zeuren: ‘‘Dat is niet betrouwbaar, ben je wel goed in je hoofd’’… je kent het wel…
Ik zal er nog even over nadenken :relieved:

¤7.50 vind ik zelf ook niet veel, maar er zijn hier ook veel jongere meisjes die alleen met zakgeld een maand rond moeten komen. Voor hen is dat dan wel veel geld. Iig, toen ik 14 was vond ik ¤7,50 veel, zeker als er nog verzendkosten bij komen. Ik kreeg alleen maar zakgeld. Zo bedoelde ik het, niet voor mezelf maar meer voor de wat jongere meiden hier… :slightly_smiling_face:

Pakketpost is toch minimaal 6,75 euro?
En 7,50 euro is misschien geen heel groot bedrag, maar dan kan jij iets leuks kopen voor iemand en dan krijg je misschien iets heel stoms terug. Dat risico is vrij groot als je iemand niet persoonlijk kent: vandaar; als je een kleiner bedrag doet zullen mensen het minder erg vinden om het uit te geven of iets te ontvangen wat misschien niet helemaal hun ding is.

Pakketpost is ¤6.75 ja, maar ik zou die regel er sowieso bijdoen. Dan weet je zeker dat iedereen het gaat versturen, en mocht er wat misgaan dan kun je via die code zien waar je pakketje blijft.

En tja, met een kleiner bedrag vind je het misschien minder erg om iets minder leuks te krijgen, maar uiteindelijk zet je zelf een verlanglijstje online en daarop kun je zelf toch al dingen aangeven die je wilt hebben?

Op een ander forum waar ik lid ben doen we met sinterklaas of kerst altijd een lootjes actie. We trekken dan lootjes via internet, en sturen een leuke kaart met een gedicht of verhaal erin. Je kunt het heel persoonlijk maken en het is niet duur! En als er niet zoveel mensen mee doen, sturen we iedereen een kaart en heb je dus op de afgesproken dag 6 kaarten in je brievenbus! Ik vind het erg leuk, je kunt het persoonlijk maken, zowel vóór degene, als iets van jezelf erin doen!

Ik zou gewoon klein beginnen, dus het gewoon houden bij een kerstkaart versturen.

Ik vind het meestal wel leuk om er zelf eentje te maken. :3

Haha ik zie me al helemaal aan de slag gaan met glitterspul maar als we het bij kaartjes houden en een klein dingetje kan het beter bij het crea bea forum toch?

Bij het ellegirl forum kent iedereen elkaar beter en zijn er minder leden meer actief zegmaar ze kennen elkaar ook van foto’s maar hier zijn zoveel leden en je weet ook niet echt of sommige hun bestwel doen en serieus doen enzo. Wel leuk trouwens!

Ja, er was ook een crea swap, maar die was niet feestdag gerelateerd.

Als er iets komt met een kerstkaart maken, doe ik mee :3

Leuk, maar het lijkt me niet echt betrouwbaar. Er zijn altijd mensen die 't dan weer voor anderen verzieken

Inddd.