Nieuwe vriendinnen?

Ik heb een vraagje. Hebben jullie ervaring met het achterlaten van je oude vriendinnen voor een nieuwe vriendinnengroep waar je je meer thuis voelt? En hoe reageerde je ‘‘oude’’ vriendinnen groep toen? En hoe hebben jullie je nieuwe vriendengroep leren kennen? Etc etc, brand maar los=)

Ik ben de groep waar ik bij hoor echt al ruim twee jaar kotsbeu. Zij zijn geen echte vriendinnen. Ze roddelen als de ziekte, iedereen is gemeen tegen iedereen en ze gunnen elkaar het licht in de ogen niet. Als ik bijvoorbeeld zeg dat ik me gewoon niet zo thuisvoel in hun stamkroeg dan krijg ik echt de wind van voren omdat ze zich ontzettend beledigd voelen of, naar mijn mening, gewoon zin hebben om gemeen tegen iemand te zijn. Ze zijn er ontzettend trots op dat ze zeker 70 jongens gezoend hebben, en willen dan ook ab-so-luut geen vriendje omdat ze dan vinden dat ze aan de ketting zitten. Ze hangen zonder overdrijven 4x per week in de kroeg en ga zo maar door. Ik kan gewoon niks met hun en ben ze liever kwijt dan rijk.
Gelukkig heb ik twee echte vriendinnen waar ik wel op kan bouwen, zij zijn ook helemaal klaar met heel die meiden. Het is niet dat ik wanhopig met iedereen bevriend wil worden voor een nieuwe groep, maar ik ben nu 20 en had toch wel op een wat meer stabiele vriendengroep gehoopt, dus ik sta wel open voor nieuwe contacten.

Bij mij ging het geleidelijk. Eerst zat ik in de pauzes af en toe bij de ene, dan bij de andere en dat werd steeds meer de andere.

Dat heb ik gedaan op m’n 18e. Ze roddelden ook constant over elkaar en ik was het beu, dus ik ben samen met een andere vriendin opgestapt. Ik heb op school veel nieuwe mensen leren kennen en nu heb ik een heel andere vriendengroep. Ik denk dat het niks is dat je kan forceren, je ontmoet gewoon wel nieuwe mensen. Ik blijf momenteel weg van heel dat groepjesgedoe. Liever vrienden die elkaar wat minder goed kennen en waar je soms een groepje mee kan vormen.

een meisje dat altijd bij ons zat in de pauze, was in eens van de een op de andere dag verdwenen zonder iets te zeggen. daarna negeerde ze ons volkomen, ze lag al niet goed in de groep maar dan kun je op zn minst zeggen dat je liever bij anderen zit of geleidelijk aan steeds meer bij hun gaan zitten.
nu kwam er een heel geroddel over haar, wat ze zelf had kunnen voorkomen.
dus dat is echt geen aanrader om het zo te doen.

Ja, daar heb ik ervaring mee. In het begin was het moeilijk, maar uiteindelijk veel beter.

Ja heb ik ook gedaan, maar ook geleidelijk. Ik voelde me niet thuis bij de ene groep en ik ben achteraf zo blij dat ik daar niet meer bij hoor !