Nieuwe vriendinnen

Hoi,

Ik zit een beetje met een vervelende situatie.
In de klas die ik nu heb, heb ik eigenlijk niet echt vriendinnen.
En er zijn al vriendengroepjes waar je niet echt tussenkomt.
Hoe zou ik dit kunnen veranderen? Tips?

xx

Nou ja, de samenstelling van mijn vriendengroep verandert elk jaar, dus ik weet niet hoe open die mensen uit jouw klas daarvoor zijn, maar het is niet onmogelijk om daartussen te komen. Meestal duurt het wel even, maar als je gewoon begint met korte praatjes te maken met anderen uit je klas?

hee
Vervelend, maar hier kun je nooit zoveel aan doen. ik had het ook.
Blijf wel jezelf en ga je niet extra opmaken of aanpassen. Je kunt wel een keer iemand vragen om af te spreken, en laat dan zien dat je hartstikke aardig bent.
Suc6!

Dankjewel voor jullie antwoorden.
Ja ik maak korte praatjes en iedereen doet wel gewoon aardig,
maar ze zitten net echt op me te wachten.
Wat heb jij er aan gedaan?

Ik ging heel vaak met geen plezier naar school. Door positief te denken ging het wel beter. Ik had uiteindelijk 3 echte vriendinnen. Nu zit ik inmiddels op een andere school. Ik voel me nog wel eens eenzaam. Als je dan een grapje maakt, lachen zij er gelukkig wel om, dus dan gaat het wel weer beter. Ik heb van alles wel geleerd dat je niet alles moet verbergen voor anderen, want ik hield alles voor mezelf, en daar wordt je niet gelukkiger van! Probeer je echt aan te sluiten bij een groepje hoor, en gaan inde pauzes vooral niet in je eentje zitten, want dan wordt er over je geroddeld. x