Nieuwe vriendinnen.

Ik ben vandaag weer naar school geweest, Maar ik heb een probleem. Mijn vriendin E, (die in een andere klas zit) Is telkens boos op me, omdat ik een nieuwe vriendin K, In mijn nieuwe klas heb. bijvoorbeeld: als ik met haar fiets of leuke dingen ga doen. Zoals naar de winkel, Gaat E heel zielig doen zeg maar. Ik snap hoe ze zicht voelt. En ik wil haar ook totaal niet in de steek laten, Maar ik wil ook nieuwe contacten met mensen uit mijn nieuwe klas.

Nu vraagt E dus of ik elke pauze nog wel bij haar wil komen staan. Maar ik vind haar helemaal niet zo aardig meer. En als ik niet in de pauze bij mijn nieuwe vriendinnen ga staan, dan denkt K en de andere dat ik hun weer niet moet. Ik wil eigenlijk gewoon met mijn nieuwe vriendinnen omgaan. Maar ik vind het ook weer zielig voor E dat ik haar dan in de steek laat.

Het is een beetje een verhaal dat nergens op slaat. Maar ik zit er wel mee. Wat E heeft vriendinnen die ik ook heb. En dan horen hun ook weer dat ik haar heb laten vallen. Maar ik vind dat E ook weer moet accepteren dat ik ook andere vriendinnen wil maken. Dat kan zij toch ook doen?

Helpppxx :bored: :flushed:

Ga met E praten hierover, ga een goed gesprek aan met z’n tweeën.
Je moet een beetje een lijn vinden in het midden, je kan heus wel meerdere vriendinnen hebben.

nodig E anders uit om bij K en de rest van je vriendinnen te komen staan. dan krijgt zij ook nieuwe contacten.
E moet trouwens wel begrijpen dat jij ook contacten wil in je nieuwe klas, dat is nu eenmaal belangrijk en daarbij ook gewoon leuk en gezellig. nieuwe vrienden maken betekent niet per se dat je je oude vrienden niet meer hoeft te zien ofzo.

Praat met E hierover en nodig haar inderdaad uit om bij K en haar vriendinnen te staan. Vertel haar ook dat je haar aardig vindt, maar ze niet je enige vriendin is (of anders verwoord kan natuurlijk ook). Ze moet je inderdaad begrijpen, je kunt niet alleen maar dezelfde vrienden blijven hebben.

Kan je E niet meenemen naar die nieuwe vriendinnen? Stel haar dat ook voor. Dan is het aan haar om hierin mee te gaan of je zo nu en dan apart met je af te spreken.

Dat had ik ook een keer gedaan. Maar dan zegt ze: Nee hoor, ga maar lekker met je nieuwe vriendinnen om. Is niet erg. (wat ze wel erg vindt) En dan zie ik haar even later ergens rond zwerven.

als ik dan in de aula zit. Met vriendinnen, dan zegt ze hoi, Met een sip gezicht. en kijkt ze me aan alsof IK iets verkeerds heb gedaan. en dan gaat ze ergens anders zitten. Ik zou een gok durven te wagen. En erbij gaan zitten. Maar dat doet ze dus niet… Ze is een beetje zo iemand die weinig vrienden heeft. En ook denkt dat ze geen vrienden krijgt. (ze staat er als het ware niet voor open)

Laat K op haar afstappen, probeer ze als het ware te koppelen. Misschien ontdekt E dan dat K eigenlijk wel leuk is.