nieuwe vrienden maken?(verhuist)

hey , ik weet niet waar ik dit zou moeten plaatsen dus hier dan maar :wink:

oké…ik ben een jaartje geleden verhuist , ik woonde in een (druk) stadje met veel winkels,park,winkelcentrum…
ik had daar veel vrienden,eenvriendje en mijn bff
ik ben verhuist naar een zo een “boeredorpje” met men ouders en ik ken hier niemand
er zijn hier wel winkel maar dat is in het centrum en wel ver van mijn huis
rond mijn huis zijn weien ,bos,…(best wel veel huizen ook hoor)
mijn bff heeft me zowat vervangen (teminste zo voelt het,we spreken niet meer af ,ze is altijd met die andere en hun fb staat vol met bffjes voor altijd… dat waren wij ook dacht ik ;(
en met mijn vriendje is het al uit)

dat ik hiet woon vind ik echt verschrikelijk! mijn ouders weten het , we hebben er al vaak over gepraat maarja…
ik ga hier niet naar school ,ik ga met de bus ergens anders omdat hier geen aso is en daar heb ik dan wel vrienden maar ik wil vrienden en vriendinnen uit mijn buurt .
maar hoe?
hoe ontmoet ik zomaar nieuwe mensen?
ik ken hier alleen mijn neefje van 6en dan zo een ander meisje maar daar ga ik niet mee om
( ze is 13 en zit aan drugs, ze rookt enz… ;$)

er is hier ook niet zo veel te doen voor kinderen van mijn leeftijdd

Misschien kan je op een sport gaan? Daar leer je vaak wel mensen kennen. :slightly_smiling_face:

ga op een sport of hobbyclub daar in de buurt
zoek een bijbaantje bij winkels in de buurt…
ik weet niet of je huisdieren hebt maar stel je hebt een hond, laat die uit en mensen die je dan tegenkomt kan je mee praten.
succes!

Ga op een sportclub.
Stap gewoon op wat mensen af en praat met ze (is in een dorp helemaal niet raar, hoor).
Je kunt in de supermarkt een kaartje ophangen dat je werk als huiswerkbegeleider, hondenwandelaar of babysitter ofzo zoekt. Zo ontmoet je ook al veel nieuwe mensen, die dan ook weer kunnen leiden tot jouw leeftijdgenoten.

Kijk niet naar het verleden maar naar de toekomst.
Vergeet je oude vrienden en maak een nieuwe start. Ga idd op een sportclub en probeer ook op school een beetje contact te maken. het zal gaan lijken alsof je nooit weg bent geweest ;]

Ik woon mijn hele leven in een boerendorp. Kan me wel voorstellen dat het een grote verandering voor jou is…

Ik zou indd nieuwe dingen gaan zoeken: bijbaantje, sport, vrijwilligerswerk of iets anders wat je leuk lijkt. :]