Ik heb sinds 6 maanden een hele lieve vriend. Hiervoor heb ik 3.5 jaar een relatie gehad met een jongen op afstand en met wie ik eigenlijk ook geen goede toekomst zou hebben. Mijn ex had het uitgemaakt en ik was er echt ook kapot van. Na een maand (idd heel snel) kreeg ik iets met mijn vriend. Ik hou echt van mijn vriend maar toch vind ik het moeilijk. Mijn vriend heeft een heel andere bouw dan mijn ex en dat voelt gewoon raar als we dan knuffelen enz. Ik snap dat dat bij iedereen anders is maar ik weet niet hoe ik dat van me af moet zetten. Dan denk ik altijd: Bij mijn ex was knuffelen echt perfect. Terwijl ik weet dat het met mijn ex toch ooit kapot zou lopen en mijn vriend ook echt lief is en dat ik daar meer een toekomst mee zou kunnen hebben.
Mijn vriend zie ik nu meer als een rustig iemand en al. Hij is nu voor 3 weken op vakantie en de dag voor hij vertrok was ik daar (en de dag waarop hij vertrok) en toen hebben we ruzie gekregen. Hij rookt altijd achter mijn rug om. Ik vraag dan wel of hij roker wil zijn of niet. Hij zegt dat hij niet wil roken en het maakt me ook niet uit als hij dat WEL wil maar dan weet ik dat. Dus vond ik weer pakjes sigaretten (voor de 4de keer) ik was echt boos want ik wil heb gewoon kunnen vertrouwen en alles. Dan krijg je van zijn kant weer iets als: Ik zal het nooit meer doen! Ik zal nooit meer tegen je liegen en ik ben echt een sukkel.
Waarop ik vervolgens opmerkte dat hij dat alle andere 3 keren ook al had gezegt.
Maar het meeste zit ik dus dat ik helemaal niet gewend raak aan zijn manier van knuffelen, zoenen en zijn geur enz. En dat ik dat heel de tijd relativeer naar mijn ex toe.
Heeft iemand tips om hier van af te komen en om mijn vriend beter te kunnen vertrouwen en te zorgen dat als hij die fout weer maakt het WEL tegen mij zegt zoals we afgesproken hebben altijd al dat we eerlijk zouden zijn?
(hoop dat het verhaal beetje duidelijk is)