Nieuwe vriend, onzeker over zijn ex

Oke, ik zit met het volgende. Sinds een paar weken heb ik een nieuwe “vriend” (het is nog niet echt officieel), alles is super fijn tussen ons en ik merk dat het voor ons beide heel goed voelt. Voor mij wordt dit mijn eerste ‘serieuze’ relatie, maar hij heeft tot ongeveer een half jaar geleden een relatie van 2 jaar gehad. Ik ken zijn ex niet persoonlijk, maar weet wel wie het is en hoe ze eruit ziet. Het is een heel mooi meisje, mooi lichaam, zelfverzekerd, spontaan, etc. En dan komen we ook meteen bij mijn ‘probleem’: ik ben bang dat ik ontzettend voor hem tegenval, en dan heb ik het vooral over seks. Ik ben nog maagd en zal zijn eerste zijn, ik heb niet een heel vrouwelijk lichaam, wel slank maar een hele kleine cupmaat en daar ben ik behoorlijk onzeker over. Nu zul je misschien denken: ‘hij heeft nu toch iets met jou, het is niet voor niets zijn ex’, maar dat gaat niet helemaal op. Toen hij het een half jaar geleden uitmaakte met zijn ex had hij daar vrijwel meteen spijt van en wou haar terug, maar zij wou hem niet meer en had al snel een nieuwe vriend. Hij ging daaraan kapot en is volgens zijn vrienden (en ook volgens hem zelf) de afgelopen maanden alleen maar ongelukkig geweest, omdat hij haar zo miste. Toen kwam ik ‘in beeld’ en hoewel alles heel goed voelt tussen ons en ik ervan overtuigd ben dat hij me wel echt leuk vindt, toch ben ik heel onzeker omdat ik dus weet dat hij z’n ex zo miste en misschien nog steeds wel. Misschien ben ik wel gewoon een manier om over zijn ex heen te komen… Eigenlijk weet ik niet precies wat mijn vraag nu is haha, en nu ik m’n verhaaltje zo teruglees is het niet echt een duidelijk geheel maar ik hoop dat jullie het begrijpen en dat er misschien meiden zijn die dit wel herkennen? :slightly_smiling_face:

hmmm, lastig hoor! heb je al met hem over deze gevoelens gepraat? Als jij denkt dat je ‘misschien zomaar een manier bent om over zijn ex heen te komen’ zou je dan niet wachten met seks totdat je zeker weet dat je dat niet bent? Ik denk ook dat je moet proberen om jezelf niet meer met zijn ex te vergelijken… het is uit met haar en hij heeft voor jou gekozen! dat zegt dat hij jou mooi en aantrekkelijk en heel lief vindt! Je hoeft echt niet onzeker te zijn. Elk meisje is anders en heeft haar eigen minpunten en pluspunten!

Ah thanks voor je berichtje! Ik wil inderdaad nog wel wachten met seks, en hij is ook geen type die zomaar iets zal proberen, maar ik denk er wel veel over na. En ik heb het er nog niet over gehad met hem nee, ik vind het heel moeilijk om over m’n gevoelens te praten en al helemaal met hem, ook al hoort dat juist niet haha, maar eigenlijk hebben we tot nu toe altijd alleen maar leuke en gezellige momenten, maar nog nooit echt hele serieuze gesprekken gehad over onze gevoelens. Misschien moet ik daar toch maar eens aan beginnen, maar ik weet niet hoe… :’)

Je moet niet bang zijn dat hij jou niet aantrekkelijk vindt. Anders was hij niet voor je gegaan nu.
Jij moet zijn ex loslaten, want als jij er los van staat, kan hij dat ook beter.
Ik was voor mijn vriendje zijn vierde echte meisje en hij is voor mij de eerste.
Zijn zorgzaamheid en vertrouwen maakte me niet onzeker, ik keek hierdoor ook niet naar zijn exen verleden.
Nu ik dat losgelaten heb, gaat alles vanzelf.

No problem! :slightly_smiling_face: Oke dat is wel verstandig denk ik, begrijp wel dat je er veel over na denkt hoor! Hmm oke… het is ook nog maar een paar weken aan toch? misschien dat jullie nog meer bezig zijn met ‘vertrouwen opbouwen’? De eerste weken hadden mijn vriend en ik ook niet meteen hele serieuze gesprekken terwijl dat nu heel makkelijk gaat. Dat heeft meestal een beetje tijd nodig denk ik.

[quote author=Kraplapje link=topic=248292.msg[quote author=sunshinegirlx link=topic=248292.msg[quote author=sunshinegirlx link=topic=248292.msg12535753#msg12535753 date=1344862132]#msg[quote author=sunshinegirlx link=topic=248292.msg12535753#msg12535753 date=1344862132] date=1344862132]#msg[quote author=sunshinegirlx link=topic=248292.msg[quote author=sunshinegirlx link=topic=248292.msg12535753#msg12535753 date=1344862132]#msg

Bedankt voor je reactie! :slightly_smiling_face: En je hebt helemaal gelijk in wat je zegt, zolang ik het niet loslaat zal hij dat waarschijnlijk ook niet doen. Het punt is alleen bij hem dat hij zelf ook niet zo goed weet hoe hij met z’n gevoelens om moet gaan geloof ik, we praten er eigenlijk niet veel over en hoewel ik het er over wil hebben weet ik niet zo goed hoe ik erover moet beginnen. Ik wil ook geen ‘slapende honden wakker maken’, om het zo maar te zeggen haha.

[quote author=Kraplapje link=topic=248292.msg[quote author=sunshinegirlx link=topic=248292.msg[quote author=sunshinegirlx link=topic=248292.msg12535753#msg12535753 date=1344862132]#msg[quote author=sunshinegirlx link=topic=248292.msg12535753#msg12535753 date=1344862132] date=1344862132]#msg[quote author=sunshinegirlx link=topic=248292.msg[quote author=sunshinegirlx link=topic=248292.msg12535753#msg12535753 date=1344862132]#msg

Klopt! Eigenlijk is het nog helemaal niet officieel aan, maar we zien elkaar wel bijna dagelijks en wat ik met hem heb, heb ik eigenlijk nog nooit met een jongen gehad haha. En inderdaad, dat ‘vertrouwen opbouwen’ moet zich ook nog ontwikkelen denk ik en ik hoop dat de serieuzere gesprekken dan over een tijdje nog wel komen :slightly_smiling_face:

Kan je hem niet gewoon vragen of jij de manier bent, zodat hij over zijn ex heen komt? Want mij lijkt het persoonlijk heel vervelend om eerst vertrouwen op te bouwen, en er vervolgens achterkomen dat dat het geval was.

Ja dat is waar, alleen kan ik me niet voorstellen dat ik puur en alleen ‘een manier om over z’n ex heen te komen’ ben. Ik merk wel aan hem dat 'ie me echt leuk vindt en dat zegt 'ie ook. Alleen weet ik dus niet hoezeer hij nog met z’n ex zit en of hij er nog steeds zoveel mee bezig is als voordat hij mij ontmoette.

Ja, oké. Maar het kán ook zijn dat hij zichzelf ‘verliefd’ wil laten maken. Ja, ik kan het niet goed uitleggen, hmm. Dat hij zo denkt, en zichzelf er na verloop van tijd dus na gaat gedragen.
Maar vraag dat dan gewoon. Hij is de enige die zal weten of hij nog evenveel met zijn ex zit, of dat het al minder is.

Ja daar heb je opzich wel een punt. Dat hij ook gewoon dat gevoel van ‘samen zijn’ weer wil ervaren. Maar ik vind het zo moeilijk om zo direct te vragen: ‘Hé (naam), mis je je ex eigenlijk nog’? Ik weet niet, zo ben ik niet echt :’) Ook al schept dat wel meteen duidelijkheid voor mezelf… lastig.

Ja, ik denk dat de meesten het niet zo rechtstreeks zullen vragen.
Maar het is wel de makkelijkste manier om duidelijkheid te krijgen, denk ik. :stuck_out_tongue:

Als hij ECHT van je houd dan:

-Zal jij niet tegenvallen met de seks.
-Vindt hij jou mooi zoals je bent.

• Zal hij jou leuker vinden dan zijn ex.
  • en je zei het zelf al, HET IS ZIJN EX.

en je zegt dat het nog niet officieel is, maar waarom pieker je nu dan al over seks?

GOODLUCK

Héél herkenbaar. Hij kwam uit een verschrikkelijke relatie met een meisje die constant vreemdging, terwijl hij alles voor haar deed. Ik had nog nooit een serieuze relatie gehad…Ik was in het begin ook ontzettend onzeker ivm met die ex (die ook tussen ons inkwam) en ik was ervan overtuigd dat hij geen serieuze relatie met me wou en gewoon afleiding zocht . Maar nu zijn we een anderhalf jaar samen en dolgelukkig. Ik heb het op een bepaalde moment losgelaten en dat vertaalde zich natuurlijk in bed (: moet jij ook doen!

Ah dat klinkt wel heel erg fijn! Heb je het er ook met hem over gehad of dat niet? Maar bij jou was het dus niet zo dat hij haar heel lang nog terug wou, of dat ook?

Ja, ik heb het vaak over zijn ex en mijn onzekerheid gehad. Misschien moet je hem het ook eens vertellen? Ik weet niet of mijn vriendje haar nog terugwou, maar aangezien hij toen constant bij mij wou zijn, denk ik van niet. Hij was gewoon klaar met haar en haar gedrag. Op een bepaald moment zijn ze er gewoon klaar mee (: