nieuwe tellie

heey,

ik wil graag een nieuwe telefoon kopen (iphone 7 plus denk ik) alleen dat mag niet van mijn ouders.
ik heb nu een iphone 6 die al meer dan 3 jaar oud is dus jaa ik wil hem ook helemaal zelf kopen, niet nu gelijk maar over een poosje. ik snap nie zo goed waarom het niet mag want ik wil m helemaal zelf kopen en tegenwoordig heeft iedereen een best dure telefoon en ik heb deze vakantie er ook voor gewerkt dus jaaa
wat vinden jullie er van en hebben jullie oplossingen die ik tegen mn ouders kan zeggen ofz? ik ben btw 14

groetjesss

Je ouders willen gewoon niet dat je je verdiend geld in 1 klap uitgeeft aan een telefoon en dat snap ik heel goed. So just get over it :slightly_smiling_face:

En als je telefoon nog goed werkt, snap ik niet waarom je een andere zal kopen.

Ik hoop ook echt dat je het niet in je hoofd haalt om je huidige telefoon te saboteren. (Ik heb geneog topics voorbij zien komen met hetzelfde probleem, sommige dachten om het opzettelijk kapot te maken een goed idee is)

En als je je huidige telefoon op marktplaats zet? Als je een goed bod ervoor krijgt kan je voorstellen om dan de rest van het bedrag zelf bij te leggen bij je ouders…

hahah nee dat ben ik ook zeker niet van plan! en als hij nog goed zou zijn zou ik ook geen andere kopen maar omdat hij dus aan zijn einde is gekomen ben ik op zoek naar een andere

Koop gewoon een goedkopere. Ik snap de hele hype rondom Iphones sowieso niet.

Dit is gewoon een leeftijdsdingetje. Toen ik 14 was wilde ik ook alles hebben en doen wat m’n leeftijdsgenootjes ook hadden en deden. Voor mij was dat toen Blackberry en nu wil iedereen een iphone hebben.

^ Maar zelfs volwassenen willen niets ander meer als dat ding :’)

Ja oke. Maar op haar leeftijd heeft het ook wel te maken met leeftijdsdruk he, dat bedoelde ik meer. En dan snap ik best dat ze het vervelend vind dat ze geen iPhone met haar eigen geld mag kopen.

Wat is hun reden dat het niet mag? Of mag het ‘gewoon’ niet?

Wat stellen je ouders zelf voor dan? Je hebt wel een telefoon nodig om bereikbaar te zijn en 3 jaar is idd lang voor een telefoon.

^^Maar om bereikbaar te zijn, heb je geen iPhone 7 nodig. Ik snap ook wel dat je ouders het te duur vinden. Is er ook niet ergens een (goedkopere) tweedehandse iPhone te koop?

de prijs, ik heb ook al op marktplaats gekeken dus zal dat nog wel eens voorstellen

ze willen dat ik een samsung koop omdat hun telefoons (samsung) helemaal goed werken enz en dat er met die van mij altijd wel wat is, en ik geef toe met samsung zijn er bij ons mindere problemen maar ja ik ben 14 en ik gebruik een telefoon intensief hahha

ik snap je wel alleen ja ik ben 14 en zowat iedereen die ik ken heeft ook een iphone dus jaa ik geef toe daarom wil ik er ook een (en ik vind ze gwn fijn en mooi ens) , maar ik denk zelf dat als ik deze telefoon zou mogen kopen dan ben ik 17 als ik weer een nieuwe nodig heb en dan zou het eerder een goedkopere zijn omdat het me dan denk ik niet zo heel veel uitmaakt wat ik heb en andere ( ik weet het natuurlijk nie)

Refurbished? Dan weet je zeker dat ze helemaal in orde zijn

Misschien kun je het ook gooien op verantwoordelijkheid zovan; zo kan ik leren verantwoordelijk met duren spullen en geld om te gaan oid

Girl, je zit echt te overdrijven. ik moest tot dit jaar met een iphone 4s rondlopen.

Get over it.

sorry ik zie het zelf niet als overdrijven, ik kan er ook nie aan dien dan je tot dit jaar met een iphone 4 moest doen🤷🏼‍♀️ ik wil nie onaardig overkomen alleen ik vind je reactie wel een beetje gek

is ook een goed idee alleen dan zijn ze toch nog wel duur, en goeie tip alleen wss gaan ze zeggen dat dit ook al een dure telefoon was hahah x

Ik zou jezelf eerst eens afvragen of je zo’n nieuwe telefoon echt nodig hebt of dat het alleen maar een statussymbool is van kijk mij eens met m’n nieuwe iPhone. Draaien je apps nog prima? Is ie nog heel? Dan heb je mijns inziens geen nieuwe telefoon nodig. Dat een telefoon 3 jaar oud is is nog geen reden om 'm te vervangen. Zoveel verschillen die iPhone generaties trouwens ook helemaal niet van elkaar.