Nieuwe telefoon

Hallo
Ik weet niet of het in het goede subforum staat… maar ik waag het er maar op.

Ik ben opzoek naar een nieuwe mobiel/smartphone (aangezien dat ding dat ik nu heb nog uit 2003 stamt)
Ik wil eigenlijk iets wat een beetje vergelijkbaar is aan een iPhone. (zou eerst een iphone kopen, maar heb er nu echt geen geld voor… en m’n mobiel is heel erg aan vervanging toe)
Het liefst met een qwerty toetsenbord.
Ik had al gekeken voor een Nokia N900, HTC Desire Z en nog een paar nokia’s. Het probleem bij deze telefoons is dat de accu bij intensief gebruik binnen een dag al leeg is.

Dus. Weten jullie een leuke/goede telefoon? Of over welk merk zijn jullie erg tevreden? en welk merk raden jullie af?

edit: Iemand hier ervaring met de HTC Wildfire?

ik weet wel dat sony erricson meestal wel een goede accu heeft :slightly_smiling_face:
misschien even bij de sony’s kijken :slightly_smiling_face:?

Sony erricson is inderdaad goed. Mijn oude telefoon ging echt pas na 4 jaar kapot en ik hij viel zo vaak en ik ben er een paar keer over heen gereden met mn fiets, wel perongeluk. Dat zijn echt oerdingen x]

Samsung star qwerty is ook fijn geloof ik. En als je niets meer weet en een normale wilt kan ik je de nokia 2700 classic aanraden.

True
Ik heb nu dan ook een Sony Ericsson, inmiddels 7 jaar oud en hij doet het nog!
maar hij begint inmiddels wel kuren te krijgen… vandaar dat ik toch een nieuwe moet gaan kopen ipv doorsparen voor een iPhone.
(had hiervoor trouwens wel verschillende andere mobieltjes dus deze sony heeft een aantal jaar in de kast geleden, maar m’n samsung star die ik hiervoor had is foetsie)

alleen had ik een leuke sony ericsson gevonden… blijkt uit comments op kieskeurig.nl dat hij best rot is… hmm

2 vriendinnen van mij hebben Sony Ericsson Vivaz Pro, en die is echt heel mooi/goed met qwerty toetsenbord.
Het is deze:

http://i52.tinypic.com/20z5ys6.png

Trouwens, ze hebben hem allebei als losse GSM bij www.typhone.nl gekocht, daar heb ik ook mijn mobiel gekocht, en het is echt stuk goedkoper daar.

Trouwens in het echt vind ik de Samsung star qwerty tegenvallen, en is vrij eenvoudig.

wat dacht je van de tmobile vairy text?
daar heb ik langer dan n jaar ontzettend veel plezier van gehad,
en die is prepaid en goedkoop!

Nah… dat soort ‘blackberry look-a-likes’ vind ik niet zo mooi
echte bb’s ook niet trouwens… sorry
maar bedankt voor je antwoord (:

Oeh die’s mooi!

Toevallig van de week mijn sonyericcson xperia x10 mini pro binnen gekregen. Ben er tot nu toe erg over te spreken. Zit qwerty toetsenbord op voelt goed aan in de hand, en is ook nog eens vrij klein. Batterij is wel snel leeg, maar dat schijnt ‘normaal’ te zijn bij smartphones.

batterijen gaan de laatste tijd niet heel snel mee hoor :slightly_smiling_face: bedoel, je doet er zoveel op, het kan bijna niet anders.

Ik heb de nokia C6, maar volgens mij is bij intensief gebruik bij alle telefoons te batterij leeg. Ik zit de hele dag op internet etc en doe er 2 dagen mee. Maar dan moet je wel alles afsluiten waar je mee bezig bent! Bijvoorbeeld als je WhatsApp de hele tijd aan laat staan is die zo leeg… Ik sluit hem af, maar je krijgt altijd een geluidje of een berichtje als je daar een berichtje hebt!

up voor edit (:

ik doe met de batterij van men htc magic die nu een half jaar oud is maximum een dag en half

ik heb de sony ericcson xperia x10
ben er opzich heel tevreden over : android, mooi toestel, in een halfjaar nog nooit vastgelopen ofzo, goede camera, smsen is fijn etc.
nadelen zijn alleen, dat de accu het bij mij echt maximaal 1.5 dag doet. Maar dat komt door het grote scherm denk ik :wink:
enn het touchscreen is warmtegevoelig, veel mensen vinden dat een voordeel (het scherm voelt niet plastic aan, maar meer als glas) en het reageert goed maar ik heb nogal vaak zweethanden en dan doet ie niks meer :’)

ohja je zegt zelf al dat bij veel mobieltjes die accu snel leeg is , maar dat zal je met bijna alle mooie telefoons met een goed (groot) touchscreen wel hebben denk ik… en de helderheid op maximaal laten, internet aanlaten enzo helpt ook niet echt x]