Nieuwe Sym mio of een 2e hands Vespa?

Beste dames,

Zelf kom ik er even niet meer uit. Ik heb hard gespaard om een scooter te kopen. Wat ik al 2 jaar lang heel graag wil. Maar ik zou het niet kunnen veroorloven om een nieuwe Vespa te kopen.

Heb ik even wat informatie verzameld bij scooterwinkels (Die je hier in overvloed hebt) en daar kon ik rond het bedrag wat ik had, een nieuwe sym mio (of Fiddle maar dat vind ik een beetje een lomp geval) of een 2e hands (wel 2 taks) Vespa kopen.

Zelf vind ik de Vespa helemaal geweldig, maar alleen komt er natuurlijk bovenop dat je meerdere complicaties kan tegen komen dan als je een nieuwe koopt.

Dus ik overweeg het om een nieuwe Mio te kopen, ondanks ik het model niet helemaal top vind.

Dus wat vinden jullie? Een nieuwe Mio? Of een tweedehands vespa?

http://i27.tinypic.com/30vktus.jpg

http://i28.tinypic.com/mt74ud.jpg

Ik zou voor de vespa gaan, vind de mio niet echt mooi.

Ik zou ook voor een 2e hands vespa gaan. Als je de mio toch niet zo heel leuk vind.
En als je een goede 2e hands hebt, heb je gewoon geld bespaart

2de hands Vespa.

Maar de reden waarom ik twijfel is: ik heb nu rond de 1600 euro te besteden (Dus een nieuwe mio) en dan heb je wel een zwaar gebruikte vespa. (Denk aan 10.000 km op de teller en veel gebruikerskrasjes , hij loopt op minder. 1 op 20 ong. etc.)

En dan als ik daaraan denk, vind ik dan de voordelen om een nieuwe mio te kopen wel beter.

anders moet je rond gaan kijken op marktplaats?
misschien zie je daar wel minder zwaar gebruikte vespas, voor hetzelfde geld?

Ik zou voor de vespa gaan, maar als ik zo lees wat je zegt (hier boven) zou ik toch voor de Mio gaan.

Vespa alsjeblieft, mio;s zijn kut

ik zou goed rondzoeken naar een goede 2dehanse Vespa

Vespa! Mio is echt zo fake vespa.

vespa’s zijn prachtig.

Qua uiterlijk zeg ik Vespa. Maaar, een nieuwe Mio is een heel stuk zuiniger (sowieso, een 2takt op een Vespa, dat hoort echt niet… bij de Vespa hoort gewoon een mooi 4takt geluidje) en omdat hij nieuw is heb je nog garantie etc. Vandaar dat ik voor een Mio zou gaan.

vind ze allebij mooi. maar doe dan nieuwe mio.

oh ja dat is ook nog belangrijk

die bovenste!!

Indd. Garantie zit er niet op als je hem even van marktplaats koopt.
En daarnaast moet je als je hem laat verzekeren (Wat ik dus wel ga doen) wel de volle prijs moet betalen. En met een mio bespaar ik ook veel meer op de verzekering.

Maar inderdaad zou ik veel liever een Vespa willen. Snappen jullie nu waarom ik hier zo mee in de knoop zit xd

Opzich snap ik je, maar als je alles gewoon op een rijtje zet is de keus snel gemaakt lijkt me :wink: